beantwoord

Chatten met NS

  • 9 March 2020
  • 49 reacties
  • 15055 Bekeken


Toon eerste bericht

49 reacties

ik wil een kids vrij aanvragen, dat lukt mij niet. 

 

Reputatie 7
Badge +3

ik wil een kids vrij aanvragen, dat lukt mij niet. 

 

Wat lukt niet? Kidsvrij vraag je aan op persoonlijke kaart van jouw kind. Je kunt het beste telefonisch via Twitter Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Zij kunnen het jou stap voor stap uitleggen tijdens de aanvraag en ook de aanvraag voor jou doen.

goedemiddag,

zondag 17 september jl werd er een bedrag van 20eu afgeschreven van mijn

rekeningnummer ***** en gestort op ****** www.ovpay.nl

Waarschijnlijk veroorzaakt doordat ik was vergeten in te checken op station Zandvoort.

Ik heb wel uitgecheckt op station Apeldoorn.

Ik was tot en met zondag 17 september in het bezit van een weekend vrij abonnement en

ga er van uit dat de 20eu z.s.m. op mijn rekening wordt teruggestort.

Ik hoor het graag spoedig van u.

kaartnummer  ***********

Met vriendelijke groet,

R.F. A.

 

Hallo rene1953 en welkom bij de NS Community,

 

Ik heb alle gegevens verwijderd vanwege dat deze openbaar staan. Je hebt ingecheckt met je bankpas in plaats van jouw OV-chipkaart. Je kan het beste een uitdraai maken van deze reizen die op www.ovpay.nl staan en deze samen met het verzoek om deze vergoed te krijgen naar ons opsturen via Facebook, Twitter of Live-Chat. 

Goededag, ik zag ergens dat als ik een fiets meeneem dat ik dat kan aanmelden, hoe werkt dat?

 

Reputatie 7
Badge +3

Nee, aanmelden van een fiets kan niet meer. 

Reputatie 6

Hey 1956marijke. Welkom bij de NS Community! Dit is niet langer mogelijk. Het is een tijd mogelijk geweest om je fiets voor de rit aan te melden, maar dit systeem is niet meer in gebruik. Er zijn nog wel enkele verwijzingen naar dit systeem op de site, maar dit is al aangekaart en zal nog verwijderd worden.

Reputatie 7
Badge +3

Goededag, ik zag ergens dat als ik een fiets meeneem dat ik dat kan aanmelden, hoe werkt dat?

 

Dat werkt niet ☹️ maar staat blijkbaar nog steeds aangegeven. Negeer 0 fietsplekken en ga gewoon naar het station. Het is vakantietijd, dus hou er rekening mee dat de fiets misschien niet mee mag op gewenste tijdstip omdat alle plekken al bezet zijn. Meeste kans op een.plek is op een beginstation.

Dank voor info. Nu maar hopen dat er plaats is voor onze fietsen, dat we niet een volgende trein moeten nemen, want ik heb onze treinreizen al aangemeld.

Reputatie 7
Badge +3

Dank voor info. Nu maar hopen dat er plaats is voor onze fietsen, dat we niet een volgende trein moeten nemen, want ik heb onze treinreizen al aangemeld.

Je bent niet verplicht om de trein te nemen waarvoor je aangemeld hebt. Net als dat aanmelden niet verplicht is.

Badge +3

Dank voor info. Nu maar hopen dat er plaats is voor onze fietsen, dat we niet een volgende trein moeten nemen, want ik heb onze treinreizen al aangemeld.

Dat maakt niet zoveeel uit, een aanmelding voor een treinreis is niet verplicht en alleen maar voor de ‘statistieken’ (druktemelder 2.0 zeg maar).

Als je een trein van 10/15/30 minuten eerder of later neemt als dat je toevallig uitkomt hoef je echt je aanmelding niet te gaan wissen en een nieuwe te maken.

hoi ik heb een vraag over afschrijvingen ?

 

@A.Aydin

Dit is een openbaar forum. Even op de … klikken en uw persoonlijke gegevens verwijderen.

Bellen kan ook. Contact | NS

Reputatie 6
Badge +2

Waar kan ik dat officieel indienen?

Sorry voor de erg late reactie! Dit kan via de chat. Wanneer je de chat opent, verschijnt direct Jens (de virtuele assistent). Het enige dat je hoeft te typen is ‘staking’. Dan kun je kiezen voor “vergoeding of geld terug vragen” en vervolgens voor “vergoeding”.

hoi ik heb een vraag over afschrijvingen ?

Je kunt via je Mijn NS-account de facturen inzien. Mocht dat niet lukken of er toch nog iets onduidelijk zijn, kun je contact opnemen met onze klantenservice

Badge +3

Op 24.11.2023 heb ik de factuur van € 47,49 van mijn bankrekening betaald.

Welkom @A.Aydin!

Afgezien van de overvloed aan persoonlijke info, je bent hier niet bij NS Klantenservice maar bij een handjevol meedenkende reizigers! 🙄

Wat zou je willen dat er voor je gedaan wordt? Neem via telefoon, chat of social media contact op met de NS Klantenservice.

Factuur van de afgelopen maand is twee keer betaald. Kunt u alstublieft € 47,49 terugstorten op mijn rekening?

NS: nou nee!… Maar vertel gerust even verder! (ik ben geen NS)

Dus @A.Aydin waar komt dat bedrag vandaan (wie heeft dat bedacht en waarom?), en is het echt wel twee keer afgeschreven? 🙄

Laat maar weten hier. 😴

Goedeavond  ik heb een ticket gekocht rond  3 december 2023 bij ns locket op rotterdam station.. .vetrek datum was 05 december 2023 van rotterdam.naar Amsterdam (schipol)..van af Schiphol reizen 18.05  dus  op p5.12.23rond 13.30 heb ik een taxi gebeld  na 15 min kwan de taxi naar mijn adress en verteld mij het slecht nieuws dat er is geen treinen tussen rotterdam en amsterdam er is een storing ..dus ik moest met die taxi van rotterdam naar Schiphol  anders zou ik mij vliegtuig  missen ...150 euro taxi betaald  ..ik ben 3 maanden in buitenland  geweest op 06 december  ben ik terug gekomen ...ik probeerde  mijn geld terug vragen maar lukt het niet omdat na 3 maanden is niet mogelijk staat op die wedsite  formulier 

Reputatie 7
Badge

Welk geld wilt u precies terug? NS is wettelijk niet aansprakelijk voor gevolgschade door vertraging dus de taxikosten gaat NS helaas niet betalen. Heeft u uw treinreis vooraf betaald door bijvoorbeeld een e tocket te kopen? Dan had u daar binnen de termijn inderdaad wel geld terug voor moeten kunnen krijgen. Wat dat betreft kan ik me voorstellen dat de klantenservice hier coulant zou kunnen zijn en dit alsnog kan doen. U moet daarvoor echter contact met hen opnemen. Deze community is bedoeld om reizigers elkaar te laten helpen dus hier bereikt u de klantenservice niet. Dat doet u via de chatfunctie op ns.nl, een privebericht aan NS op Facebook of X, telefonisch of per post.

Reputatie 7
Badge +3

Goedeavond  ik heb een ticket gekocht rond  3 december 2023 bij ns locket op rotterdam station.. .vetrek datum was 05 december 2023 van rotterdam.naar Amsterdam (schipol)..van af Schiphol reizen 18.05  dus  op p5.12.23rond 13.30 heb ik een taxi gebeld  na 15 min kwan de taxi naar mijn adress en verteld mij het slecht nieuws dat er is geen treinen tussen rotterdam en amsterdam er is een storing ..dus ik moest met die taxi van rotterdam naar Schiphol  anders zou ik mij vliegtuig  missen ...150 euro taxi betaald  ..ik ben 3 maanden in buitenland  geweest op 06 december  ben ik terug gekomen ...ik probeerde  mijn geld terug vragen maar lukt het niet omdat na 3 maanden is niet mogelijk staat op die wedsite  formulier 

Je probeert het geld van de taxi terug te vragen? Dat gaat niet lukken. NS vergoedt geen taxikosten van een taxi die je zonder contact met NS genomen hebt. Voor geld terug van het ticket ben je te laat. Dat had je binnen 3 maanden terug kunnen vragen.

Reputatie 7
Badge +3

dus  op p5.12.23rond 13.30 heb ik een taxi gebeld  na 15 min kwan de taxi naar mijn adress en verteld mij het slecht nieuws dat er is geen treinen tussen rotterdam en amsterdam er is een storing ..dus ik moest met die taxi van rotterdam naar Schiphol  anders zou ik mij vliegtuig  missen …

Heeft u ook zelf de reisplanner gecheckt? Als ik zo terug kijk op Treinposities naar alle vertrektijden die dag zijn er inderdaad meerdere IC Direct treinen die vanaf 13:40 uitvielen vanwege een gestrande trein op de HSL. Maar er reden wel treinen via Leiden, bv de treinen naar Venlo (die via Schiphol en Utrecht gaan) en de treinen die via Leiden en Haarlem naar Amsterdam gaan, waarmee op Leiden kon worden overgestapt. 

 

Uit het bericht begreep ik dat de taxichauffeur had gezegd dat er geen treinen reden.

Mij is zaterdag toegezegd dat ik het ticket vergoed zou krijgen v d vrijdag als ik de beide ordernummer zou doorgeven........die van zaterdag heb ik gebruikt. Dit is wel echt waardeloos

 

Momenteel staan er 185 mensen in de wacht op chat. Het kan helaas wel even duren voordat iemand vrij komt om je te helpen. We werken natuurlijk zo hard mogelijk om jou zo snel mogelijk te kunnen voorzien van een antwoord.

goedemiddag welkom ns

 

ik heb online betaald ns 

1x keer dagretour DAL 17.50 NIET GEVONDEN 

OP MIJN EMAIL ADRES

 

e-mailadres verwijderd door moderator. 

 

GR. PUIKI

Reputatie 7
Badge +4

Neem even contact op met Klantenservice. Wij kunnen niet bij de administratie. 030 7515155.

Reageer