beantwoord

emailadres NS klantenservice

  • 20 August 2020
  • 38 reacties
  • 38157 Bekeken


Toon eerste bericht

38 reacties

Wat jammer dat u de tijden hebben veranderd voor het vrij reizen,je mag nu vanaf 4 uur tot 6.30 uur niet reizen,vooral voor de ouderen die in deze tijd al veel moesten missen,als je dus een dagje weg wil moet je voor 4 uur thuis zijn.En in de winter reizen ouderen niet graag in het donker,en na half zeven is het donker in de winter.

Niet erg goed over nagedacht, en ook nooit de bedoeling geweest van Frits van Strien die dit bedacht heeft.

M.van Strien ten Cate. 

Reputatie 7
Badge +4

Dit is zeker waar. De maatregel is echter genomen om de middagspits te ontlasten en de voorwaarden gelijk te trekken. Toen het bedacht werd, speelde dit niet of veel minder. 

Het is een kwestie van voor 16.00 inchecken en dan mag u wel gratis de reis afmaken bij dezelfde vervoerder. U mag dus in een deel van de spits wel degelijk reizen, zolang u maar voor de spits incheckt. Lukt dat niet, dan wordt het na 18.25 inchecken of vol tarief betalen. U kunt dit vermijden door op zaterdag of zondag te reizen.

 

Zelfs ben ik er ook bepaald niet blij mee, maar dat zijn maar weinig senioren, ook om de redenen die u noemt. Senioren hebben doorgaans ook een ander reisgedrag dan forenzen.

 

Topic “emailadres NS klantenservice

Ik heb via chat een klacht ingediend, maar chat reageert binnen 3 uur niet. Ik wil de klacht nu indienen via email. Wie weet email adres NS klantenservice? 

 

 

Is het misschien handig om de overige reacties die niks met de vraag te maken hebben in een ander topic te plaatsen? 

 

Beste,

 

Ik heb vandaag gereisd met de NS vanuit Den Bosch centraal naar Tilburg Centraal met mijn OV-chipkaart(zonder abbonement, enkel opwaardering, anoniem). Op de kaart stond 20 euro, na mijn rit stond deze op 0 euro. Dit is onmogelijk aangezien ik zowel in als uit heb gecheckt. In via paaltje waarbij de machine duidelijk aangaf dat ik was ingechekt en bij uitchecken ook duidelijk doordat het poortje openging. 
Ook OV uitcheck gemist geeft aan niets te vinden. Zie foto's. 
 

ik heb nu dus onnodig 3x meer de kosten betaald dan eigenlijk de rit kost 5,50/6,50 euro. 
 

zou u dit willen bekijken en een passende oplossing kunnen voorzien?

 

mvg

Danna Elmalah

*************

Badge +3

Welkom bij de NS Community @DannaE2222!

Als je een anonieme chipkaart hebt zou een gemiste in/uitcheck na enkele dagen wel zichtbaar moeten zijn op uitcheckgemist.nl Wacht dat dus nog een dagje af.

De rit (als je niet in Den Bosch overgestapt bent en kort daarvoor een andere reis gemaakt hebt) kost overigens € 5,50 bij reizen op een ov-chipkaart. Een los kaartje uit een automaat is 1 euro duurder.

Reputatie 7
Badge +3

Beste,

 

Ik heb vandaag gereisd met de NS vanuit Den Bosch centraal naar Tilburg Centraal met mijn OV-chipkaart(zonder abbonement, enkel opwaardering, anoniem). Op de kaart stond 20 euro, na mijn rit stond deze op 0 euro. Dit is onmogelijk aangezien ik zowel in als uit heb gecheckt. In via paaltje waarbij de machine duidelijk aangaf dat ik was ingechekt en bij uitchecken ook duidelijk doordat het poortje openging. 
Ook OV uitcheck gemist geeft aan niets te vinden. Zie foto's. 
 

ik heb nu dus onnodig 3x meer de kosten betaald dan eigenlijk de rit kost 5,50/6,50 euro. 
 

zou u dit willen bekijken en een passende oplossing kunnen voorzien?

 

mvg

Danna Elmalah

*************

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity.  Wij kunnen niet bij klantgegevens. Je kunt het beste telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Ik heb een tweetal klachten maar weet dat NS haar handelen in deze gevallen normaal vindt. Toch even delen 

Zaterdagavond 14 mei met vervangend vervoer van Hoogeveen naar Meppel. Bus/trein 23.46, Gearriveerd om 23.43 bus was al weg (lang niet vol vertelde een vriend die in die bus zat) 00.16 viel uit. Veel vervelende jongeren op station. Volgende bus pas om  om 0.46. Geen Traffic bij station. Uit onbehaagd gevoel maar de lijnbus genomen.. Vergoeding uur vertraging geldt niet bij vervangend vervoer aldus NS

 

Dinsdag 17 mei bus 21.04 valt uit.  De snelbus is uit de dienst genomen Er rijden alleen stopbussen. Bus 21.34 komt maar doordat ik naar Meppel moet duurt de rit extra lang. Pas om 22.50 uitgecheckt. Wederom geen geld terug ivm vertraging Op station Assen zit Traffic ook met de handen in het haar. Zij krijgen veel vragen maar NS communiceert niet met hun over actuele stand van zaken. Jammer 

 

Dit is zeker geen stimulans om met OV te reizen. En dat allemaal, heb ik me laten vertellen, voor het weghallen van een bocht in het spoor, waardoor we in de toekomst 17 seconden eerder in Groningen Meppel kunnen zijn :-)

 

Ik wens een ieder een fijne dag en NS succes met jullie werk aan het spoor 

 

Groet,

jacqueline

 

 

 

 

 

 

NS Community

Rank

NS Community

 3 uur geleden

Gefeliciteerd, een nieuwe rank!
Je hebt met jouw activiteit op het forum de rank Sprinter verdiend. We kijken uit naar jouw volgende bijdragen!

Je begint de smaak aardig te pakken te krijgen. Neem ook eens een kijkje in andere forum topics. Misschien kun je nog meer forumleden helpen met jouw antwoorden! Heb je zelf een vraag of lijkt het je leuk om een topic te starten? Hier https://community.ns.nl/archief-43/huisregels-ns-serviceforum-317 lees je hoe je zelf een nieuw topic star

Ik heb een tweetal klachten maar weet dat NS haar handelen in deze gevallen normaal vindt. Toch even delen 

Zaterdagavond 14 mei met vervangend vervoer van Hoogeveen naar Meppel. Bus/trein 23.46, Gearriveerd om 23.43 bus was al weg (lang niet vol vertelde een vriend die in die bus zat) 00.16 viel uit. Veel vervelende jongeren op station. Volgende bus pas om  om 0.46. Geen Traffic bij station. Uit onbehaagd gevoel maar de lijnbus genomen.. Vergoeding uur vertraging geldt niet bij vervangend vervoer aldus NS

 

Dinsdag 17 mei bus 21.04 valt uit.  De snelbus is uit de dienst genomen Er rijden alleen stopbussen. Bus 21.34 komt maar doordat ik naar Meppel moet duurt de rit extra lang. Pas om 22.50 uitgecheckt. Wederom geen geld terug ivm vertraging Op station Assen zit Traffic ook met de handen in het haar. Zij krijgen veel vragen maar NS communiceert niet met hun over actuele stand van zaken. Jammer 

 

Dit is zeker geen stimulans om met OV te reizen. En dat allemaal, heb ik me laten vertellen, voor het weghallen van een bocht in het spoor, waardoor we in de toekomst 17 seconden eerder in Groningen Meppel kunnen zijn :-)

 

Ik wens een ieder een fijne dag en NS succes met jullie werk aan het spoor 

 

Groet,

jacqueline

Leuke reactie van NS:-)

NS Community

Rank

NS Community

 3 uur geleden

Gefeliciteerd, een nieuwe rank!
Je hebt met jouw activiteit op het forum de rank Sprinter verdiend. We kijken uit naar jouw volgende bijdragen!

Je begint de smaak aardig te pakken te krijgen. Neem ook eens een kijkje in andere forum topics. Misschien kun je nog meer forumleden helpen met jouw antwoorden! Heb je zelf een vraag of lijkt het je leuk om een topic te starten? Hier https://community.ns.nl/archief-43/huisregels-ns-serviceforum-317 lees je hoe je zelf een nieuw topic star

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +1

@asmookja : ja met dit soort onzin mailtjes wordt je wel doodgegooid. Maar een daadwerkelijke oplossing van de problemen blijft helaas achterwege. Er is trouwens bij instellingen wel een mogelijkheid om dit soort email uit te zetten. (dit is gewoon een standaard mail als je de eerste post op de Community hebt gepost, bij meerdere posts krijg je weer een nieuwe ranking)

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb een tweetal klachten maar weet dat NS haar handelen in deze gevallen normaal vindt. Toch even delen 

Zaterdagavond 14 mei met vervangend vervoer van Hoogeveen naar Meppel. Bus/trein 23.46, Gearriveerd om 23.43 bus was al weg (lang niet vol vertelde een vriend die in die bus zat) 00.16 viel uit. Veel vervelende jongeren op station. Volgende bus pas om  om 0.46. Geen Traffic bij station. Uit onbehaagd gevoel maar de lijnbus genomen.. Vergoeding uur vertraging geldt niet bij vervangend vervoer aldus NS

 

Dinsdag 17 mei bus 21.04 valt uit.  De snelbus is uit de dienst genomen Er rijden alleen stopbussen. Bus 21.34 komt maar doordat ik naar Meppel moet duurt de rit extra lang. Pas om 22.50 uitgecheckt. Wederom geen geld terug ivm vertraging Op station Assen zit Traffic ook met de handen in het haar. Zij krijgen veel vragen maar NS communiceert niet met hun over actuele stand van zaken. Jammer 

 

Dit is zeker geen stimulans om met OV te reizen. En dat allemaal, heb ik me laten vertellen, voor het weghallen van een bocht in het spoor, waardoor we in de toekomst 17 seconden eerder in Groningen Meppel kunnen zijn :-)

 

Ik wens een ieder een fijne dag en NS succes met jullie werk aan het spoor 

 

Groet,

jacqueline

 

 

 

 

 

 

Op nu.nl vandaag ook een topic over het haperende busvervoer. Staan wel een aantal interessante comments onder. 

 

https://www.nu.nl/economie/6201498/personeelstekorten-sturen-ns-verkeer-tussen-zwolle-en-groningen-in-de-war.html#coral_talk_wrapper

Subject: Formal Complaint Regarding Racial Discrimination Incident at Rotterdam Central Station

I am writing to formally lodge a complaint regarding a disturbing incident of racial discrimination that I experienced on one of your trains.

On the 21st of November, 2023, at 10:02 AM, I and a young lady with dark skin were denied entry to the train bound for Delft at Rotterdam Central Station. Despite arriving at the door promptly, the train attendant prevented us from boarding. With only a minute left, this was an irresponsible action on the part of your employee.

It is disheartening to encounter such behavior, especially in this day and age. In the Netherlands, it is regrettable that individuals with such narrow-minded perspectives still hold positions of responsibility. This incident not only caused me delays in my schedule but also left a deeply negative impression of your service and the treatment received from your staff.

I request a thorough investigation into this matter and appropriate action taken to ensure such incidents are not repeated. It is crucial to uphold principles of equality and nondiscrimination in your service.

Thank you for your prompt attention to this matter.

Sincerely,

 

Reputatie 7
Badge +3

Hi Discriminatie,

This community is not the place to submit a complaint. You can do that here: https://www.ns.nl/en/customer-service/other-items/complaints.html

That being said, it is not allowed to board a train after the conductor has blown the whistle. This happens before the departure time, so the train can leave exactly on time. Maybe that was the case in your situation.

Reputatie 7
Badge +3

If the departure whistle has sounded you are no longer allowed to board the train. Basically anyone will be denied entry after the whistle has sounded.
 

More information (unfortunately only in Dutch) on: https://www.ns.nl/uitgelicht/fluiten-is-niet-meer-instappen

Reageer