beantwoord

Fiets gestolen uit bewaakte fietsenstalling!



Toon eerste bericht

29 reacties

Beste, 

Ik heb vandaag bericht gehad dat €750 vergoed wordt voor mijn gestolen elektrische fiets, die de afgelopen maand is ontvreemd uit de bewaakte fietsenstalling in Maastricht. Dit is fijn, maar de fiets was nog geen jaar oud en koste méér dan €750. 

Ik heb via klacht.nl eerder ook al een klacht ingestuurd, maar hier heb ik echter nooit een reactie op gehad. Hierin heb ik aangegeven dat de medewerkers van de stalling hebben aangegeven, dat de achterdeur niet beveiligd is en dat hier al meer problemen mee zijn geweest. Daarnaast hebben de medewerkers nagelaten om de camerabeelden veilig te stellen, die er wel waren. 

Kortom, ik heb mijn fiets gestald in de veronderstelling dat deze veilig stond, maar achteraf blijkt dat dit niet zo was, terwijl dat dit ook bekend was. Bovendien is niet adequaat gereageerd om de beelden veilig te stellen. Dit is op zijn zachts gezegd, echt niet goed gegaan en volgens mij is de situatie nog steeds niet verbeterd. Er zijn bovendien recentelijk ook meer diefstallen geweest. Ik bedenk me nu nog wel een keer, voordat ik hier een kostbare fiets stal. 

Zodoende begrijp ik niet waarom het volledige aankoopbedrag van de fiets niet vergoed wordt. Daarnaast zijn de stallingskosten voor de gestolen! fiets ook nog in rekening gebracht en deze zou ik ook graag vergoed zien. Een reactie op mijn klacht zou fijn. 

 

Met vriendelijke groet, 

Roland

 

 

 

 

 

Goedemiddag Roland,

Ik doe momenteel onderzoek naar bewaakte fietsenstallingen van NS. Jouw ervaring kan een aanvulling zijn voor het onderzoek. Zou ik je hier nog wat meer over mogen vragen? 

Hartelijke groet, 

Nick den Engelsman - Fontys onderzoeksredactie

PS: mijn e-mail is nickdenengelsman@hotmail.nl

Hoi allemaal,

 

Op 28 juni 2022 is mijn fiets gestolen uit de bewaakte fietsenstalling van Utrecht Centraal. Exact 6 maanden na aanschaf. 

Het word je bij NS flink moeilijk gemaakt om restitutie hiervoor te krijgen. Zo hebben zij wel drie keer gevraagd om document die ik al reeds had toegestuurd (zoals een bon van de fiets). 

Na 1,5 maand kreeg ik eindelijk bericht. Ze gaan er 150 euro vanaf halen (75 euro per jaar). Aankoopprijs was 295 euro. Wat alleen wéér niet klopt, is dat ik de fiets niet twee jaar geleden heb gekocht, maar zes maanden geleden. 

Flink gedoe dus. Als je er zelf niet achter aan zit dan krijg je waarschijnlijk geen geld terug. Thnx voor de service NS. 

Beste Hans,

ik zag je bericht, heeft de NS je inmiddels verder geholpen?

Afgelopen weekend is voor de tweede de fiets van onze dochter uit een bewaakte fietsenstalling van de NS gestolen.

Maar via de ☎️ klantenservice worden we niet serieus genomen en wordt zelfs de hoorn er op gegooid.

Zou jij ons kunnen helpen? Via welke kanalen kunnen we de NS aansprakelijk stellen? En een schadevergoeding indienen?

 

Bvd Peter

Reputatie 6
Badge +2

Hi Hanskoolhaas!

Voor ‘normale’ gestolen fietsen is een vergoeding van € 750,- het maximum. Voor een elektrische fiets kan dit tot maximaal € 1250,-. Ik durf niet te zeggen wat de voorwaarden hier verder nog van zijn. Het lijkt er dan ook op dat het niet duidelijk was dat het om een elektrische fiets ging. Als het goed is, heb je een e-mail ontvangen over de toezegging van de uitbetaling. Op deze e-mail kun je reageren dat het om een elektrische fiets gaat en daarbij kun je ook direct je klacht aan toevoegen. Dan zal het door de juiste afdeling nogmaals in behandeling worden genomen. Daarbij heb ik berichten van klacht.nl nog niet eerder bij ons binnen zien komen. Ik vrees dan ook dat dit vanuit hen niet is doorgezet naar oNS. Vandaar dat je ook je klacht nog in de e-mail kunt toelichten zodat je hier alsnog reactie op ontvangt. Ook kun je in deze mail nog je terugbetaalverzoek voor de stallingskosten melden. Dan hoop ik dat ze dit allemaal in één keer voor je kunnen afhandelen.

Reageer