beantwoord

geld terug voor verkeerde datum reserveren bij e-ticket.

  • 22 August 2023
  • 6 reacties
  • 330 Bekeken

Hallo!

ik reis niet vaak met de trein, dus ik vind ‘t allemaal een beetje lastig. Vandaar dat ik alles van te voren online heb besteld. Net toen ik vandaag op ‘t station aankwam kwam ik erachter dat ik per ongeluk voor de dag ervoor had gereserveerd en hij dus verlopen was.. heb dus op het station een nieuw kaartje moeten kopen. Heel dom van mij! Maar goed, ik vraag me dus af of ik misschien een refund zou kunnen krijgen voor de ongebruikte e-ticket. Het ticket nr. was: 67686153 

 

ik hoor het graag! 

 

mvg,

Michael
 

 

 

icon

Beste antwoord door MoDe 22 August 2023, 17:15

Bekijk origineel

6 reacties

Misschien ook wel handige informatie:

reis was van: Nijmegen, Lent naar Utrecht Centraal. 
 

datum was: 21-08-2023

 

e-mail gebruikt bij aankoop: [verwijderd door moderator]

 

heb nu dus een kaartje gekocht voor die dag erna.

Reputatie 7
Badge +3

Helaas krijg je geen geld terug van niet-gebruikte e-tickets. Er valt niet te controleren of ze gebruikt zijn of niet.

Voor een volgende keer wil ik adviseren om geen kaartjes meer te kopen. Je kunt inchecken met je bankpas bij Nijmegen Lent en weer uitchecken in Utrecht Centraal. Dit systeem heet OVpay.

https://www.ovpay.nl/nl/
 

Het grootste voordeel van OVpay is misschien wel dat je geen kans meer maakt om een foutje te maken bij een bestelling. Ook loop je geen risico meer dat je geen geld terugkrijgt omdat je reis niet doorgaat.

Reputatie 7
Badge +3

Als je het niet gebruikte kaartje niet gedownload hebt, dan maak je nog kans dat de klantenservice je tegemoet kan komen. Eenmaal gedownload had je een geldig kaartje waarvan niet meer te achterhalen valt of deze gebruikt is.

Vraagje, ik heb voor morgen tickets nodig maar heb ze net besteld dus ze staan op de datum van vandaag. Kan dat nog gewijzigd worden? 

Reputatie 7
Badge +1

Het antwoord staat hierboven al. Indien u ze heeft gedownload krijgt u geen restitutie., Voortaan of met OV Pay reizen of goed opletten bij bestellen.

Reputatie 7
Badge +3

Vraagje, ik heb voor morgen tickets nodig maar heb ze net besteld dus ze staan op de datum van vandaag. Kan dat nog gewijzigd worden? 

Dus ze staan op vandaag… dus je hebt niet naar de datum gekeken voor je ging betalen. En niet naar de voorwaarden waarin staat dat tickets na betaling niet meer gewijzigd kunnen worden. Eenmaal gedownload heb je geldige tickets en kan NS je niet meer tegemoet komen.

Reageer