beantwoord

Kan ik nog een reactie verwachten op mijn gestarte chat???

  • 12 August 2022
  • 46 reacties
  • 1470 Bekeken


Toon eerste bericht

46 reacties

 

Correct, maar in dit geval is de oplossing geboden via de reguliere Klantenservice. Dat HW1 het hier niet mee eens is, is natuurlijk spijtig, maar zoals aangegeven kan ik die beslissing niet terugdraaien.
Alle informatie die HW1 nodig heeft om in hoger beroep te gaan staat in mijn vorige bericht.

Beste Aurora,

Ik vraag een oplossing voor mijn probleem met NS. Ik heb reeds aangegeven dat de chat niet wordt beantwoord en de beantwoording van e-mails op zich laat wachten. Het maar afwachten van een reactie, is op dit moment geen oplossing meer. Dan hou ik je de situatie voor dat de NS van mij geen betalingen meer zou krijgen en de vraag of NS dat dan redelijk zou moeten vinden. Ik vind dat een hele gerechtvaardigde vraag van mij in deze situatie en aangezien je voor NS werkt en naar buiten toe treedt als contactpersoon voor klanten, wil ik daarop best wel eens een zienswijze van NS vernemen.

Verder is er op dit moment dus geen zicht op een oplossing in mijn casus. Ik zou graag willen weten hoe dit alsnog kan worden opgelost.

Ik ben zo langzamerhand wel erg benieuwd naar jouw casus. Is blijkbaar erg ingewikkeld.

Het is te simpel voor woorden eigenlijk. Ik heb op 7 mei 2022 een heenreis gehad met een half uur vertraging en een terugreis die niet meer is aangekomen op het eindstation (was ontruimd). Uiterlijk 10 mei 2022 heb ik voor beide reizen een claim voor geld terug ingediend, op voorgeschreven wijze. Eind juni heb ik herinneringen gestuurd via de e-mail die bij de geld-terug-claims horen, met claimnummers. Vorderingen uit overeenkomsten dienen gewoon binnen 30 dagen betaald te worden. Op 25 juli 2022 is mijn eerste claim afgewezen en mijn tweede claim maar gedeeltelijk vergoed met standaardteksten die niet klopten en niet overeen kwamen met de feiten. Op die e-mails heb ik weer uitgebreid, zelfs nog met bewijs erbij, gereageerd op 26 juli 2022. Inmiddels ook maar € 40 incassokosten in rekening gebracht, het duurt gewoon veel te lang en ik heb al eerder een herinnering gestuurd. Het enige wat ik krijg is een automatische ontvangstbevestiging.

We zijn inmiddels weer ruim een maand verder en ik heb nog niets vernomen van de klantenservice van NS. Het gaat om verzoeken uit begin mei 2022, de medewerkers hier op het forum die wel klantenservice-medewerker zijn weigeren zich als klantenservice op te stellen en mij te helpen.

Ik vind het onderhand een kwestie van fatsoen dat de medewerkers op dit forum wel eens wat gaan betekenen als klantenservicemedewerker. Eerder in dit topic staat mijn casus volledig beschreven en ik heb ook de juiste referentienummers genoemd. Ik verwacht de komende week een reactie, en dan ook een juiste en volledige reactie, van de klantenservice op mijn e-mailcorrespondentie rond deze verzoeken.

Tegenover de kwestie van fatsoen zou ik het een kwestie van onfatsoen vinden als de medewerkers op dit forum weer een zinloze reactie dat ik nog maar even moet wachten. Hoe lang nog? Nog een paar maanden, een jaar, twee jaar?? Ik ben het echt spuug- en spuugzat.

Beste @HW1,

De beantwoording op e-mails is inderdaad niet met de snelheid die je van ons gewend bent, en het contact opnemen met de chat heeft geen zin, zoals mijn collega Tomas hierboven ook al heeft aangegeven.
Ik weet niet zo goed hoe ik je nog duidelijk kan maken dat ik je geen andere oplossing kan aanbieden dan te wachten. Je eis op mijn zienswijze (namens NS) heeft daarbij nog steeds geen toegevoegde waarde.

In feite stel ik gewoon de vraag: welke oplossing is er nu ik helemaal vastloop, terwijl ik nog recht heb op geld. En ik wil mijn bijkomstige vraag wel wat algemener formuleren: hoe rechtvaardig je communicatie richting een klant dat contact opnemen “geen zin heeft” en ik het verder zelf maar moet uitzoeken (daar komt het antwoord steeds op neer). Ik plaats dat in de normale contractsverhouding die ik heb met de NS, waarin ik keurig mijn verplichtingen nakom.

Wellicht kan een andere medewerker mij alsnog helpen. Ik hoef geen zinloze reactie binnen het uur, bij een behulpzame reactie wil ik ook best tot maandag of dinsdag wachten.

Hoi HW1, jammer om te lezen dat je nog geen reactie hebt mogen ontvangen. De enorme drukte houdt helaas aan.

Hoe vervelend ik het ook vind dat je nog geen antwoord hebt gehad, moet ik helaas wel meegeven dat de eerder (door mij en mijn collega Aurora) geschetste situatie onverminderd van kracht blijft. Dit is een Community waar reizigers andere reizigers helpen en wij fungeren hier niet als klantenservicemedewerkers maar als moderator om eerdergenoemd doel in goede banen te leiden. Daar komt nog eens bij dat geen enkele van de hier aanwezige moderators zich inhoudelijk bezig houdt met bezwaren op Geld Terug bij Vertraging-claims. Ik vind het enorm jammer, maar noch ik, noch mijn collega's op deze Community kunnen je helpen met je verzoek, sorry.

Reputatie 7
Badge +1

Beste Aurora,

Ik vraag een oplossing voor mijn probleem met NS. Ik heb reeds aangegeven dat de chat niet wordt beantwoord en de beantwoording van e-mails op zich laat wachten. Het maar afwachten van een reactie, is op dit moment geen oplossing meer. Dan hou ik je de situatie voor dat de NS van mij geen betalingen meer zou krijgen en de vraag of NS dat dan redelijk zou moeten vinden. Ik vind dat een hele gerechtvaardigde vraag van mij in deze situatie en aangezien je voor NS werkt en naar buiten toe treedt als contactpersoon voor klanten, wil ik daarop best wel eens een zienswijze van NS vernemen.

Verder is er op dit moment dus geen zicht op een oplossing in mijn casus. Ik zou graag willen weten hoe dit alsnog kan worden opgelost.

Ik ben zo langzamerhand wel erg benieuwd naar jouw casus. Is blijkbaar erg ingewikkeld.

Het is te simpel voor woorden eigenlijk. Ik heb op 7 mei 2022 een heenreis gehad met een half uur vertraging en een terugreis die niet meer is aangekomen op het eindstation (was ontruimd). Uiterlijk 10 mei 2022 heb ik voor beide reizen een claim voor geld terug ingediend, op voorgeschreven wijze. Eind juni heb ik herinneringen gestuurd via de e-mail die bij de geld-terug-claims horen, met claimnummers. Vorderingen uit overeenkomsten dienen gewoon binnen 30 dagen betaald te worden. Op 25 juli 2022 is mijn eerste claim afgewezen en mijn tweede claim maar gedeeltelijk vergoed met standaardteksten die niet klopten en niet overeen kwamen met de feiten. Op die e-mails heb ik weer uitgebreid, zelfs nog met bewijs erbij, gereageerd op 26 juli 2022. Inmiddels ook maar € 40 incassokosten in rekening gebracht, het duurt gewoon veel te lang en ik heb al eerder een herinnering gestuurd. Het enige wat ik krijg is een automatische ontvangstbevestiging.

Klinkt helaas weer als het gebruikelijke niveau van reageren van NS. Onlangs met het taxitopic in Rotterdam was er ook weer zo'n mooie standaardbrief van mevrouw Bouma. Helaas voor haar is die brief inmiddels keihard onderuit gehaald. Aan excuses doet NS helaas dan niet.

Hoi HW1, jammer om te lezen dat je nog geen reactie hebt mogen ontvangen. De enorme drukte houdt helaas aan.

Hoe vervelend ik het ook vind dat je nog geen antwoord hebt gehad, moet ik helaas wel meegeven dat de eerder (door mij en mijn collega Aurora) geschetste situatie onverminderd van kracht blijft. Dit is een Community waar reizigers andere reizigers helpen en wij fungeren hier niet als klantenservicemedewerkers maar als moderator om eerdergenoemd doel in goede banen te leiden. Daar komt nog eens bij dat geen enkele van de hier aanwezige moderators zich inhoudelijk bezig houdt met bezwaren op Geld Terug bij Vertraging-claims. Ik vind het enorm jammer, maar noch ik, noch mijn collega's op deze Community kunnen je helpen met je verzoek, sorry.

Die eerste reacties van jullie, met dezelfde inhoud, zijn van bijna twee maanden geleden. Ik kan niet blijven wachten op niets. Als er geen oplossing komt op de korte termijn dan zal ik een klacht moeten indienen tegen de klantenservice-medewerkers met wie ik nog wel contact heb weten te krijgen. Dat zijn jullie dan in dit geval. Ik zal hier dan terugkomen met de vraag hoe ik een dergelijke klacht kan indienen. Zal vast ook weer een half jaar zonder enige reactie gaan lopen.

En als het zo druk is op de klantenservice, waarom zet NS zijn medewerkers dan in op een forum in plaats van op de afhandeling van processen die maanden achterlopen?

Reputatie 7
Badge +3

@HW1als ik goed begrijp gaat het om een claim waarbij jij op 7 mei 2022 station Utrecht niet meer kon bereiken vanwege een ontruiming. Ik ben diezelfde avond gestrand vanwege een bommelding op station Utrecht en kon na 5 kwartier vertraging verder met een trein naar Utrecht. Er hebben daarna nog meerdere treinen gereden richting Utrecht. Dus dat die gedeeltelijk is toegewezen is niet zo vreemd. Ik heb overigens nog helemaal geen reactie op mijn claim van die avond maar die heb ik een paar weken later dan jij ingediend en had al gelezen dat er een behoorlijke achterstand in afhandeling is. Ik wacht dus netjes op mijn beurt.

Begrijp ik goed dat jij €40 aan incassokosten wilt hebben van NS omdat zij jouw claim niet  hebben uitbetaald? Voor je dat wilt rekenen moet je aan een aantal voorwaarden voldoen, ik heb niet de indruk dat jij dat stappenplan hebt gevolgd….

Geduld is een schone zaak.

De moderators doen hun best maar kunnen en mogen hier niet alles.

 

Dag Mode,

Het gaat inderdaad om de situatie rond Utrecht. De vertraging was in mijn geval ook sowieso meer dan 60 minuten en ik heb uiteindelijk het laatste station voor Utrecht kunnen bereiken. Omdat de situatie daar uitzichtloos was (er werd nog een lange vertraging aangekondigd) niet meer verder gegaan met de trein. Op basis van mijn Flex-abonnement heb ik vervolgens recht op betaling van de volledige ritprijs. NS heeft een te laag bedrag berekend bij de toekenning van deze claim. Over de heenreis (de andere claim) beweert NS dat er geen vertraging van 30 minuten is geweest. Deze vertraging is er wel geweest, ik heb gelukkig voldoende bewijs.

De 40 euro betreft wettelijke incassokosten. Ik heb geen andere keus dan dat middel in te zetten als de NS niet betaalt. Het is in feite het bedrag dat je wettelijk mag rekenen als vervolgschade vanwege de maatregelen die je moet nemen bij te late betaling van de wederpartij. De hoogte is afhankelijk van de te betalen som, maar 40 euro wordt als minimum gesteld dat de schuldeiser mag vragen. Ik handel als consument, dus aan mij worden geen uitgebreide stappenplannen met aanmaningen en ingebrekestellingen voorgeschreven. Ik heb wel een herinnering gestuurd en later een ingebrekestelling en bij die eerste de 40 euro aangekondigd en bij die tweede dan maar de 40 euro in rekening gebracht. Overigens eenmalig 40 euro voor beide claims.

Ik spreek via dit forum de klantendienst van NS aan, omdat de alternatieven waarnaar ik word verwezen simpelweg niet werken. Ik doe dit niet zomaar bij het eerste hindernisje in de communicatie. Ik vind onder deze omstandigheden de reactie van de medewerkers van NS, die in feite medewerkers van de klantenservice zijn, niet zo correct. Ook het uitgekauwde “iets niet mogen”, daar moet je als klant toch geen genoegen mee nemen ;). Maar ik wacht nog even een paar dagen af op een juiste reactie.

Reputatie 7
Badge +3

@HW1 succes met jouw claim van €40 aan incassokosten. Denk niet dat je dat gaat krijgen. Je kunt hooguit wettelijke rente claimen.

Reputatie 7
Badge +1

Je zou naar de Geschillencommissie OV kunnen gaan. Het starten van een procedure is soms voldoende om NS in beweging te krijgen.

Badge +3

Je zou naar de Geschillencommissie OV kunnen gaan. Het starten van een procedure is soms voldoende om NS in beweging te krijgen.

Zeg je daarmee dat de gang naar de Geschillencommissie de afhandeling van twee individuele claims gaat versnellen (waarbij de ene claim al afgehandeld is, maar niet het ‘juiste’ bedrag)?

 

Dank Tijdvoor. Je geeft precies aan wat ik wel mag verwachten via dit kanaal, maar wat klantenservicemedewerkers (inderdaad: klantenservicemedewerkers) als Aurora expliciet weigeren. Aurora beweert hierboven bovendien dat mijn oplossing is geboden via de reguliere klantenservice. Ik vind dit een ronduit onbeschaamde reactie na het gehele verhaal, wat al maanden loopt, wat ik hier al maanden uiteenzet, waarbij ik al maanden geen enkele reactie van de klantenservice krijg. En als ik een reactie krijg, dat uit die reactie ook nog eens blijkt dat er helemaal niets zorgvuldig beoordeeld is, maar de betreffende medewerker slechts wat standaard zinnen heeft teruggestuurd. Nadat ik dit allemaal duidelijk uiteen heb gezet, is de reactie van Aurora nog een houding van weigering en een totaal gebrek aan besef.

Aurora, ik vermoed dat je helemaal niet zo beseffeloos bent, maar dat pure onwil een reactie in de weg heeft gestaan. Ik zie in andere topics dat je wel degelijk zaken doorzet die niet goed lopen. Ik maak op dat je richting mij opzettelijk liegt over dat niet kunnen. Ik verwacht van je dat je alsnog zorgt dat er deze maand een fatsoenlijke oplossing in deze kwesties vanuit NS wordt aangeboden.

We zijn inmiddels 3 weken verder en ik heb nog niets gehoord. Hoewel hier medewerkers van de klantenservice actief zijn, zijn zij ook niet bereid iets te betekenen in de simpele nakoming van een overeenkomst. Dit forum is mijn enige mogelijkheid om nog enig contact met NS te krijgen. Nogmaals mijn verzoek medewerking te verlenen. Mijn reactie van 19 augustus 2022 hierboven bevat alle informatie om medewerking mogelijk te maken. Het is slechts een kwestie van willen. Misschien dat met de 10% loonsverhoging in het vooruitzicht, de klantenservice ook een klein beetje kan verbeteren.

Reputatie 7
Badge +3

We zijn inmiddels 3 weken verder en ik heb nog niets gehoord. Hoewel hier medewerkers van de klantenservice actief zijn, zijn zij ook niet bereid iets te betekenen in de simpele nakoming van een overeenkomst. Dit forum is mijn enige mogelijkheid om nog enig contact met NS te krijgen. Nogmaals mijn verzoek medewerking te verlenen. Mijn reactie van 19 augustus 2022 hierboven bevat alle informatie om medewerking mogelijk te maken. Het is slechts een kwestie van willen. Misschien dat met de 10% loonsverhoging in het vooruitzicht, de klantenservice ook een klein beetje kan verbeteren.

Als medewerking verlenen voor jou betekent volledige claims toekennen en per direct uitbetalen dan gaat dat zeker niet gebeuren via deze community. Daar is deze community niet voor. Je zult dit via de andere klantenservice mogelijkheden doen en gewoon wachten op jouw beurt.

We zijn inmiddels 3 weken verder en ik heb nog niets gehoord. Hoewel hier medewerkers van de klantenservice actief zijn, zijn zij ook niet bereid iets te betekenen in de simpele nakoming van een overeenkomst. Dit forum is mijn enige mogelijkheid om nog enig contact met NS te krijgen. Nogmaals mijn verzoek medewerking te verlenen. Mijn reactie van 19 augustus 2022 hierboven bevat alle informatie om medewerking mogelijk te maken. Het is slechts een kwestie van willen. Misschien dat met de 10% loonsverhoging in het vooruitzicht, de klantenservice ook een klein beetje kan verbeteren.

Als medewerking verlenen voor jou betekent volledige claims toekennen en per direct uitbetalen dan gaat dat zeker niet gebeuren via deze community. Daar is deze community niet voor. Je zult dit via de andere klantenservice mogelijkheden doen en gewoon wachten op jouw beurt.

De claims zijn al meer dan 4 maanden geleden ingediend en nog steeds niet correct afgehandeld. Op geen enkele e-mail wordt gereageerd, op de chat wordt niet gereageerd. Vanwaar deze merkwaardige reactie? Ik heb groot gelijk dat ik de klantenservice, die nu eenmaal ook op dit forum actief is, aanspreek via dit forum. Overigens zie ik de NS-medewerkers wel degelijk casus oppakken via dit forum, dus ik kan zeker wel wat dienstverlening verwachten.

Reputatie 7
Badge +3

We zijn inmiddels 3 weken verder en ik heb nog niets gehoord. Hoewel hier medewerkers van de klantenservice actief zijn, zijn zij ook niet bereid iets te betekenen in de simpele nakoming van een overeenkomst. Dit forum is mijn enige mogelijkheid om nog enig contact met NS te krijgen. Nogmaals mijn verzoek medewerking te verlenen. Mijn reactie van 19 augustus 2022 hierboven bevat alle informatie om medewerking mogelijk te maken. Het is slechts een kwestie van willen. Misschien dat met de 10% loonsverhoging in het vooruitzicht, de klantenservice ook een klein beetje kan verbeteren.

Als medewerking verlenen voor jou betekent volledige claims toekennen en per direct uitbetalen dan gaat dat zeker niet gebeuren via deze community. Daar is deze community niet voor. Je zult dit via de andere klantenservice mogelijkheden doen en gewoon wachten op jouw beurt.

De claims zijn al meer dan 4 maanden geleden ingediend en nog steeds niet correct afgehandeld. Op geen enkele e-mail wordt gereageerd, op de chat wordt niet gereageerd. Vanwaar deze merkwaardige reactie? Ik heb groot gelijk dat ik de klantenservice, die nu eenmaal ook op dit forum actief is, aanspreek via dit forum. Overigens zie ik de NS-medewerkers wel degelijk casus oppakken via dit forum, dus ik kan zeker wel wat dienstverlening verwachten.

Ik wacht al minstensl 3 maanden op beoordeling van een claim en heb niet de illusie dat die sneller behandeld gaat worden als ik hier ga drammen. Jouw claims zijn al beoordeeld, maar jij bent het niet eens met die beoordeling en geeft hier de indruk dat je alleen tevreden bent bij volledige toewijzing van claims die niet (volledig) zijn toegewezen. Het is druk bij de klantenservice en iedereen moet op zijn/haar beurt wachten. Het is niet anders.

Reputatie 7
Badge +3

@HW1jouw claims zijn beoordeeld. Ik ben het met jou eens dat NS verplichtingen moet nakomen en claims binnen 6 weken beoordeeld moet hebben en reacties op die claims ook binnen een redelijke tijd moet beantwoorden. Echter heeft NS een enorme achterstand. Het enige wat je kunt doen is begrip tonen. Klagen en eisen zal het niet verspoedigen en nog meer mails sturen ook niet. De moderators hier helpen iemand alleen verder wanneer iemand er met de gewone klantenservice niet uitkomt. Jij wilt hier door een moderator geholpen worden omdat jij niet op jouw beurt wilt wachten. Dreigen met jouw rekeningen niet betalen zal jou niet verder helpen. Integendeel, bij niet betalen zul jij uiteindelijk de grote verliezer zijn.

@MoDe Ik begrijp dat ik mezelf uiteraard in de vingers snijd als ik daadwerkelijk stop met betalen. Het is allemaal opgeschreven om te illustreren dat NS zich niet als betrouwbare contractspartij opstelt die netjes zijn verplichtingen nakomt. Overigens zijn wij nog erg mild in het accepteren van beoordelingsperiodes van 6 weken. Als je als consument een vordering kenbaar maakt aan een bedrijf, dient gewoon binnen 30 dagen betaald te worden.

Ik blijf hier toch aandringen op het behandelen van mijn casus en blijf NS ook e-mails sturen met dat verzoek. Ik vrees wel dat wanneer ik eenmaal toch iets inhoudelijks als reactie terug krijg, de kwestie gaat voortslepen met weer een enorme wachttijd.

Badge +3

Oh jee… https://twitter.com/sandervh1998/status/1562521035190124544

Geen geduld betekent klacht naar de ACM!

Ja en dan? Gaan zij echt de NS manen om jouw claim(s) sneller af te handelen?

Het is zoals het is… 

Hoi Sander, het is helaas erg druk. Er staan op het moment zo'n 6500 claims open. Als je wel een ontvangstbevestiging hebt gehad kan je er vanuit gaan at jouw claim goed is binnenkomen. Graag nog even je geduld. 😣 ^RX

Tja @Sander-VH het zij zo. Wel leuk dat Rikus er met gestrekt been in gaat (voor jou en iedereen)..

Reageer