Klacht over NS service

  • 28 July 2023
  • 3 reacties
  • 107 Bekeken

Ik wilde in juni een weekend vrij abonnement afsluiten via de site. Die werkte niet dus dit moest telefonisch. Vervolgens heb ik dit abonnement eind mei opgezegd aangezien ik deze niet nodig had. Toen ben ik een maand op vakantie geweest en nu zie ik opeens op de mail dat ik voor juli en augustus door heb betaald voor dit abonnement. De site werkte dus weer niet?? Ik belde meteen de klantenservice waar ik een erg onkundige medewerker aan de telefoon kreeg. Hier heb ik mijn probleem uitgelegd en ik hoopte geld terug te krijgen. Zijn eerste actie was mijn reeds betaalde(!) weekend abonnement voor augustus per direct opzeggen. Ik ging akkoord want ik ging ervan uit dat ik dit geld terug zou krijgen. Dit heb ik ook hardop zo gecommuniceerd. Achteraf gaat deze medewerker pas overleggen met een teamleider. Toen heb ik 45 min in de wacht gehangen om enkel te horen dat er niks mogelijk is en ik geen geld terug krijg. Toen dacht ik, ja maar wacht eens even, als ik toch al betaald heb voor een weekend abonnement in augustus dan wil ik die ook terug. Maar dat was op geen enkele manier mogelijk. 

 

Ik vind dit erg slecht geregeld en geen service van de NS. Dit gaat fout omdat ten eerste, de site niet naar behoren werkt. Dan leg ik me daarbij neer omdat ik tijdens mijn vakantie niet goed opgelet heb en dus gemist had dat het abonnement doorliep. Maar vervolgens zegt een NS medewerker als eerste per direct mijn abonnement voor augustus op zonder dat hij mij op de hoogte had gebracht van alle informatie en gevolgen. Nu ben ik dus €70 kwijt in totaal en dus €35 voor de maand augustus die nog niet eens begonnen is. Als ik toch al voor dit abonnement betaald heb, dan wilde ik het ook graag gaan gebruiken in augustus. Maar dit was op geen enkele manier terug te draaien, belachelijk!! Ik had wel iets anders verwacht van zo’n groot bedrijf.


3 reacties

Goedemorgen Jody Star en welkom bij de NS Community.

Ik vind het vervelend om te lezen dat je problemen hebt ervaren met je abonnement. Ik heb geen inzage in je gegevens, dus ik kan ook niet zeggen wat er precies is gebeurd. Wat ik echter wel kan aangeven is dat je niet alsnog zult betalen voor het abonnement voor augustus terwijl je daar geen gebruik van kan maken.

Als mijn collega het abonnement heeft beëindigd en er is al een betaling geweest voor de komende maand, dan zul je die kosten naar rato ook teruggestort krijgen. Je zult uiteindelijk enkel betalen voor de periode waarin het abonnement daadwerkelijk actief en bruikbaar is geweest. Dit zou ook aangegeven moeten zijn door mijn collega tijdens het gesprek.

Reputatie 7
Badge +3

Je wilde een abonnement voor juni, maar die heb je eind mei opgezegd? Bedoel je misschien eind juni? Of mei en eind mei?

Een Flexabonnement kun je na een maand wijzigen. Als je deze voor juni (of mei) hebt aangevraagd en eind juni (of eind mei) hebt willen opzeggen dan kan dat nog niet. Een wijziging gaat direct in, maar er moet wel een maand tussen zitten. Als er geen maand tussen zat dan blijft het abonnement doorlopen, omdat je dan nog niets kunt wijzigen.

Het vooruitbetaalde abonnementsgeld voor augustus krijg je na rato terug.

Badge +3

Je hebt 14 dagen herroepingsrecht https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/bedenktijd.html als je een abonnement besteld hebt wat je toch niet wilt.

Als je het al wel op je kaart gezet hebt (en eventueel mee gereisd) dan wordt het volgens mij omgezet naar Basis en betaal je alsnog de kosten (voltarief) voor gemaakte reizen. De betaalde abonnementskosten krijg je dan geheel vergoed.

Wat men ook wel eens doet/deed is het abonnement beëindigen (moet je dan bij een automaat bevestigen/van je kaart verwijderen), maar totdat je dat doet loopt het wel gewoon door.

Je behoudt dan je genoten korting/vrij reizen maar daar heb je weinig aan als je in het buitenland zit.

Reageer