beantwoord

onbeschofte treinconducteur

  • 22 November 2023
  • 51 reacties
  • 1102 Bekeken

Me moeder reisde met de trein van rotterdam zuid naar Rotterdam Lombardije naar werk met me broers ov omdat  haar ov kwijt is, ze werd gecontroleerd en me moeder wist niet wat ze moest doen dus de conducteur zei dat ze de ov moest inleveren en ze kreeg een papiertje om mee uit te checken, ze was coöperatief en leverde me broers ov in bij de conducteur. Ze gaf aan dat toen ze weg ging dat ze gingen lachen. Zoals je leest zijn er veel dingen mis. De conducteur hoort niet de ov van je af te pakken alleen een boete van rond 50 euro te geven en daarnaast hoort volgens mij alleen maar de handhaving dat te doen.  Daarnaast hoor je pas een kaartje te krijgen als je echt zwart rijd dus ook geen ov waar je mee rijd. Daarbovenop is het heel onbeschoft dat deze mannen mijn moeder gingen uitlachen. Mijn moeder is een hele lieve vrouw en zij is fragiel tegenover al deze oude mannen die haar misleiden. We willen een oplossing want het is begrijpelijk dat dit heel schokkend is voor ons om te horen. Een compensatie als dat mogelijk is.

NS kan me contacteren via me mail om dit verder te bespreken. 
 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 22 November 2023, 18:03

Bekijk origineel

51 reacties

A: Aangezien mails waar ik in getagd wordt direct richting spam verdwijnen, zie ik de tags dus niet. 

B: Bij OV pay controleer ik idd of er een geldige checkin is, ga verder nooit na of de bankpas van de reiziger is. Zie ook geen noodzaak om iedereen, ook met Apple pay of Wallet alles exact na te gaan. Als ik twijfel of ik de pas al gechecked heb, mag ik verder gaan, is nog niet gebeurd iig.

Punt a is duidelijk.

Punt b ook. 

Maar zoals @Momo al aangaf. De openingspost ging over een ander verhaal.

De meeste reacties kunnen gewoon toegevoegd worden aan OVpay: in- en uitchecken met je betaalpas | NS Community

 

 

Reageer