bespottelijke reacties

  • 26 February 2023
  • 39 reacties
  • 832 Bekeken


Toon eerste bericht

39 reacties

Dat ligt maar net aan het station, op station Hoorn een boekje kopen bij de AKO was bijvoorbeeld lange tijd lastig. Daar heeft zelfs nog een topic over gelopen op dit forum. NS Stations is uitbater van behoorlijk wat formats en franchises*, kans is best aanwezig dat Tonny.s de koffie aan NS betaalt. En dan nog, je snapt best dat ik een grapje gebruik om de bespottelijkheid van de GTBV-analyse te bespreken.

 

Er is inderdaad niet te achterhalen of iemand ook zonder vertraging koffie zou zijn gaan halen, maar dat doet er dan ook niet toe. Je maakt een reis sinds ‘van rit naar reis’, dus NS zou ook de reis moeten beoordelen voor GTBV. Als dan blijkt dat, ongeacht een uit/incheck, er geen mogelijkheid zou zijn geweest om te reizen met minder dan de opgegeven vertraging, dan kan er gewoon GTBV worden uitgekeerd. Software kan zoiets prima uitzoeken.

 

Andersom kan je dat inderdaad NS niet aanrekenen, als jij normaliter een koffie zou halen en dat nu niet kan doen vanwege een korte aansluiting door vertraging, dan heb je pech. Maar daar ging het niet over.

 

Sterretje (mag die niet tikken anders wordt het een opsomming): zoek eens op waarom specifiek alleen stations-AH’s al jarenlang debit- en creditcards MasterCard en Visa accepteren, waar de normale winkels dit niet doen. Heeft iets met de inmenging van NS Stations te maken ;)

Reputatie 7
Badge +3

Tja, tussendoor uitchecken om station even te verlaten wordt niet als vertraging gezien.

Tja, dat NS iets niet kan of wil programmeren maakt natuurlijk niet dat de regeling dan ineens niet meer geldt. Als er tijdens dat winkelbezoek geen trein is vertrokken die de vertraging zou beperken, is er geen reden de claim te weigeren. Tonny.s is nog altijd vertraagd, maar gunt ondanks die tegenslag toch nog een paar cent aan NS voor een koffie. Dat verdient eerder een compliment.

NS winkels bevinden zich over het algemeen binnen de poortjes. De winst van AH to go of Hema gaat niet naar NS.

Voor vertraging gelden in- en uitchecks. Het is niet te achterhalen of iemand ook zonder vertraging even koffie zou zijn gaan halen buiten de poortjes.

Reputatie 1

Was het niet zo'n lulligheidje in de dienstregeling waardoor je net geen half uur vertraging had ofzo dan?

Ik had laatst zelf nog zo'n twijfelachtig geval (check-out precies 30 minuten later dan de geplande aankomst, dus zal ietsjes eerder aangekomen zijn). Maar die werd binnen seconden automatisch toegewezen. Al scheelde het allicht dat dit m'n eerste GTBV-waardige vertraging in jaren was.

Binnen seconden automatisch toegewezen? Hoe in vredesnaam? Van al mijn jaren reizen met de trein heb ik weleens een claim ingediend maar deze zijn nooit binnen een paar seconden toegewezen. Eerder gevalletje maanden en maanden wachten. 

Tja, tussendoor uitchecken om station even te verlaten wordt niet als vertraging gezien.

Tja, dat NS iets niet kan of wil programmeren maakt natuurlijk niet dat de regeling dan ineens niet meer geldt. Als er tijdens dat winkelbezoek geen trein is vertrokken die de vertraging zou beperken, is er geen reden de claim te weigeren. Tonny.s is nog altijd vertraagd, maar gunt ondanks die tegenslag toch nog een paar cent aan NS voor een koffie. Dat verdient eerder een compliment.

Reputatie 7
Badge +3

nee, beide situaties waren gemiste aansluitingen waardoor ik een trein later moest nemen. de checkuit was ook minimaal 30 minuten later dan normaal. wel tussentijdse checkuit wegens winkelbezoek, waar ik op gewezen heb. of men dat heeft willen lezen of begrijpen weet ik natuurlijk niet. 

Tja, tussendoor uitchecken om station even te verlaten wordt niet als vertraging gezien.

Reputatie 7

nee, beide situaties waren gemiste aansluitingen waardoor ik een trein later moest nemen. de checkuit was ook minimaal 30 minuten later dan normaal. wel tussentijdse checkuit wegens winkelbezoek, waar ik op gewezen heb. of men dat heeft willen lezen of begrijpen weet ik natuurlijk niet. 

Reputatie 7
Badge +2

Was het niet zo'n lulligheidje in de dienstregeling waardoor je net geen half uur vertraging had ofzo dan?

Ik had laatst zelf nog zo'n twijfelachtig geval (check-out precies 30 minuten later dan de geplande aankomst, dus zal ietsjes eerder aangekomen zijn). Maar die werd binnen seconden automatisch toegewezen. Al scheelde het allicht dat dit m'n eerste GTBV-waardige vertraging in jaren was.

Reputatie 7

een half uur vertraging afgewezen krijgen wegens "te weinig vertraging" :) 

Reputatie 7
Badge +3

Geduld is een schone zaak. En wat is onterecht?

Reputatie 7

goeie tip, bedankt!

Reputatie 7
Badge

U kunt een klacht indienen en als daar na voer weken geen reactie op is vervolgstappen nemen. Toen ik richting geschillencommissie stapte, ging het opeens verrassend snel. Je moet dan dus wel wat moeite doen en alsnog de normale termijn, de termijn voor afhandeling van je klacht en daarna de termijn voor betaling afwachten, maar dat is (30 dagen + 4 weken + 3 weken) 79 dagen en dat lijkt helaas sneller dan wat er momenteel gebeurt als je afwacht.

Reputatie 7
Badge +2

Onterecht afwijzen helpt ook niet echt om de achterstanden weg te werken, dat vergroot ze juist.

Reputatie 7

de achterstand is oke (hoewel 90% van sollicitanten afwijzen wel een hint is dat er andere belangen spelen dan achterstanden wegwerken). Maar het structureel onterecht claims afwijzen vind ik wel ernstig om eerlijk te zijn. Fouten worden gemaakt, maar het begint op bewust beleid te lijken. 

Hoi Tonny.s

Ik begrijp dat dit een enorm frustrerende gang van zaken is, maar helaas is de achterstand op dit moment dusdanig groot dat reacties enkele maanden op zich laten wachten. Er wordt druk gewerkt deze achterstand zo snel mogelijk in te lopen, maar het aantal e-mails is helaas erg groot. Er zit weinig anders op dan afwachten, hoe zeer mij dat ook spijt.

Reageer