Skip to main content

Goedemorgen,

Afgelopen weekend met zn tweeën vanuit Zwolle naar Rotterdam geweest, zaterdag vertrokken ging perfect. Zondag in Blijdorp geweest en hoorde eind van de middag dat er voorlopig gaan treinen reden, wij rond 1800 uur naar cs Rotterdam daar stond dat er tot 2000uur voorlopig niks reed. Rond 1930 hoorden wij dat de hele avond niks meer reed, en wij moesten toch naar zwolle. Service balie Rotterdam kon niks voor ons doen  familie in de buurt hebben wij niet. Wij werden aan onze lot overgelaten. Uit nood hotel opgezocht voor de nacht. En werk gebeld dat wij vandaag niet komen werken door de storing. Baas was boos. HOE kunnen wij de kosten van de e-tickets en kosten hotel terug krijgen. Volgens ns-woordvoerder gisteren op tv kunnen wij deze terug ontvangen. Graag ontvang ik van u een terugkoppeling. Met vriendelijke groet. J.a. ronda

Lees in dit artikel wat je rechten zijn.

https://www.rover.nl/nieuws/2056-gestrand-wat-zijn-je-rechten-op-geld-terug


Zonder toestemming vooraf van NS klantenservice kun je geen hotelkosten terug krijgen. Wel kun je voor de E-tickets beroep doen op de Geldterugbijvertraging-regeling.

Ik snap wel dat de baas boos is, want de storing was gisteren opgelost en vanmorgen zijn de treinen wel weer gaan rijden.


Uit nood hotel opgezocht voor de nacht. En werk gebeld dat wij vandaag niet komen werken door de storing. Baas was boos. HOE kunnen wij de kosten van de e-tickets en kosten hotel terug krijgen. Volgens ns-woordvoerder gisteren op tv kunnen wij deze terug ontvangen. Graag ontvang ik van u een terugkoppeling. Met vriendelijke groet. J.a. ronda

U was gisteren nog niet op reis toen de storing begon. Dan valt er aan hotelkosten niets te claimen, het is juridisch in dat geval aan uzelf om een oplossing te vinden.

Wel kunt u de kosten van uw tickets terugvragen als u die niet hebt kunnen gebruiken 


Zoals je wel kan verwachten zijn er 100en mensen met hetzelfde problem. NS is altijd uitermate enorm terughoudend om HTLs te vergoeden. ALS ze überhaupt ooit iets doen in exceptionele omstandigheden is dat altijd enkel en alleen nadat ze zelf iets regelen-wat dus bij een dgl storing nooit lukt vanwege de enorme aantallen. Er bestaan in theorie wel EU_regelingen (dan heb je er misschien toch wat aan die EU!?) maar NS wenst zich daar nou niet echt aan te houden-citeert overmacht.

Gelukkig maar dat toch het overgrote deel van NL autorijdt en vaak in dgl situaties ook nog wel bereid is familie een dienst te bewijzen met extra ritje. In die mate dat de krant rapporteert dat Schipghol daardoor geheel verstopt raakte.


Zoals je wel kan verwachten zijn er 100en mensen met hetzelfde problem. NS is altijd uitermate enorm terughoudend om HTLs te vergoeden. ALS ze überhaupt ooit iets doen in exceptionele omstandigheden is dat altijd enkel en alleen nadat ze zelf iets regelen-wat dus bij een dgl storing nooit lukt vanwege de enorme aantallen. Er bestaan in theorie wel EU_regelingen (dan heb je er misschien toch wat aan die EU!?) maar NS wenst zich daar nou niet echt aan te houden-citeert overmacht..

Je haalt wat zaken door elkaar.

Als gaat om het vergoedingen kun je tickets die je niet kon gebruiken altijd terug claimen. Overige kosten om je eindbestemming te bereiken of te overnachten kun je alleen claimen als je al onderweg was toen de storing uitbrak (en niet als je pas uren later wil gaan reizen) en dan in principe nog alleen als je die kosten maakt met toestemming van NS.

Kansrijker is het om NS aan te spreken op het niet nakomen van de vervoersplicht. Er was overduidelijk geen sprake van onveiligheid of overmacht maar van een gemakskeuze om niet meer te rijden.


Hallo Ronda en welkom bij de NS Community,

 

In dit geval kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Als je dat via Live-Chat, Facebook of Twitter doet dan kan je gelijk het bonnetje van het hotel meesturen. In dit topic kan je meer informatie over gisteren en de afhandeling daarvan vinden.


Reageer