beantwoord

E-Ticket geld terug

  • 4 January 2022
  • 28 reacties
  • 2664 Bekeken


Toon eerste bericht

28 reacties

Reputatie 7
Badge +1

ER is wel een mogelijkheid, maar enkel en alleen als U kunt aantonen dat U op vertrekstation (en dat geeft U niet duidelijk aan) of eventueel pas onderweg vernam dat vanwege een of andere storing de eindbestemming met tenmnste 60 min vertraging pas kon bereiken. Dan heeft U volgens EU-recht (dat NS vaak niet schijnt te kennen………..) recht op volledige terugbetaling en eventueel in geval van enkele reis een gratis biljet naar huis vanaf afbreekpunt.

Verweer zal hoogstwaarschijnlijk zijn dat U middels omreizen via Heerlen, dan wel inmiddels opgeroepen en daadwerkelijk ingezette vervangingsbus best binnen dat uur Mstr zou hebben kunnen bereiken.

Beste leden, ik heb begrepen dat het geld van een E-ticket niet terug betaald wordt.

Ik zit met het volgende, op 2 januari heb ik een E-ticket met 40% gekocht bij NS omdat ik op 3 januari op controle moest naar het ziekenhuis, nu wil het zo zijn dat er op 3 januari geen treinen reden tussen Sittard en Maastricht, mocht zelf geen auto rijden heb toen gelukkig iemand gevonden om mij naar Maastricht te brengen.

Een eticket kopen met 40% korting kan helemaal niet tenzij u met iemand meereist. 

Reden er trouwens geen vervangende bussen? 

 

Reputatie 7
Badge +3

Niets. Want zoals is voorwaarden aangeven is restitutie en/of wijziging niet mogelijk. Daarbij is de datum van ticket al voorbij en zou je het ticket gebruikt kunnen hebben. Bij een langere verstoring worden bussen ingezet of een andere reisroute aangegeven. Je had dus kunnen reizen.

Reisde je met iemand samen, omdat je een samenreisticket hebt gekocht? Jullie zouden dan nog beroep kunnen doen op de Geldterugbijvertraging-regeling. Zou je alleen reizen dan kun je die moeite besparen, want dat ticket met 40% korting is alleen geldig bij samenreizen met iemand met abonnement.

Reageer