Op zondag 27 augustus maakte ik een treinreis waarbij ik meer dan 60 minuten vertraging opliep. Ik had NS Flex Weekend Vrij met 1e klas, die ik na thuiskomst heb gewijzigd in NS Flex Basis. Nu is mijn claim afgewezen met de volgende reactie.
U geeft aan dat u een NS Flex Weekendvrij abonnement heeft waarvoor u een bedrag betaald van € 43,95 en daardoor komt het te restitueren bedrag op € 7,33.
Ik heb uw claim opnieuw bekeken en zie geen aanleiding onze afhandeling te wijzigen. U had inderdaad een NS Flex Weekend Vrij abonnement echter op 27 augustus 2023 heeft u deze opgezegd waarbij een bedrag gerestitueerd heeft gekregen van het door u betaalde abonnements prijs. In het restitutiebedrag was reisdatum 27 augustus 2023 meegenomen. Dit houdt in dat u 27 augustus gratis heeft gereisd. Om die reden is uw claim afgewezen op te laag bedrag.
Ik vind deze redenering nogal krom. Omdat de systemen van de NS zo zijn geprogrammeerd dat de laatste dag niet wordt berekend in het abonnementsbedrag, heb ik die dag “gratis gereisd”? Ik heb weldegelijk gebruik gemaakt van het abonnement en daarvoor betaald en dan toch ook recht op GTBV? Volgens deze redenering had ik beter een dag later kunnen opzeggen. 😛
Heeft iemand dit ooit zo meegemaakt?
Beste antwoord door mrfreeze
Bekijk origineel