beantwoord

Omreizen andere vervoerder bij uitval NS



Toon eerste bericht

32 reacties

Je kunt toch op zijn minst doen alsof je (de vraag van) de klant serieus neemt.
Probeer eens een antwoord te formuleren op de vraag van TS dat voldoet aan de woordvoeringslijn én waarmee de klant zich serieus genomen voelt... (Met de nadruk op 'serieus'.) Hoe moet TS zich serieus genomen voelen als de NS-medewerker niet eens mag mag erkennen dat het beschreven verhaal mogelijkerwijs waar gebeurd zou kunnen zijn?
Beste Laura NS, een late reactie van mijn kant omdat ik ineens geen e-mailnotificatie meer kreeg nadat er nieuwe reacties waren geplaatst. Overigens werkt het inloggen op dit forum ook niet vlekkeloos.

Jouw laatste reactie is duidelijk. Mocht deze situatie nog eens voorkomen zal ik op dat moment een screenshot maken van Reisplanner Xtra die mij het officiële NS omreisadvies geeft. Ook zal ik de link naar dit topic bewaren!

Iedereen bedankt voor de antwoorden, aardig om te lezen dat meer reizigers deze vraag hebben (zie bovenstaande reactie van Pe_Pe). Ik zie dat "Laura NS" in elk geval goed samenwerkt met "Klaas-Jan NS" 😉.

Vr.groet, Pieter vdb.
Dit is allemaal leuk en aardig, maar ik heb recent, op basis van omroep in de trein uitgecheckt in Amersfoort bij NS en weer ingecheckt bij Connexxion om het omreisadvies Utrecht --- Ede Wageningen te volgen. Ik moet dus nu ruim 10 Euro betalen voor de snelste (40 minuten vertraging) verbinding op mijn betaalde traject. Hoe gaat de NS dit voor mij oplossen.
Arnout_, ik raad je aan om dit via het contactformulier dat je hier kan vinden aan te vragen. Via het normale claimformulier is dit namelijk niet mogelijk.
Keuzereiziger, ik denk dat Laura niet de Reisplanner zelf bedoelt, maar de actuele reisinfo bij een storing. Als er een trein uitvalt worden er inderdaad niet meteen afspraken met een andere vervoerder gemaakt. Dit gebeurt alleen bij een storing.
Momo, wanneer in het omreisadvies is aangegeven om met een andere vervoerder te reizen dan is dit van tevoren onderling overlegd. Daarom kan het soms even duren voordat een dergelijk advies gegeven wordt. Er staat dan altijd minimaal een poortje open voor NS-reizigers.
Huh, waarom is hier verder niet meer op gereageerd?
Badge +3
Zelfde als met U-OV van Utrecht naar bijv. Driebergen-Zeist met lijn 50 of 51.

Die zijn meestal wel op de hoogte dat ze treinreizigers krijgen die dus niet in en uit hoeven te checken in de bus, en weten het anders wel zodra er een boel mensen met uitgeprinte e-tickets zich melden.. en vinden het verder prima.
Reputatie 7
Badge +3
Nu was de situatie eens een keer omgekeerd.

Vanwege een storing met tram 3 en 4 van HTM mocht je ook gebruik maken van de trein van Den Haag CS naar Zoetermeer en terug. Op Zoetermeer stond zelfs een poortje open en je kon met een HTM Abonnement reizen in NS treinen zolang de HTM-stremming actief was.
https://twitter.com/HTM_Reisinfo/status/1176940469454065665

Reageer