beantwoord

Onterechte kosten toeslag IC Direct

  • 28 July 2023
  • 5 reacties
  • 223 Bekeken

Goedenavond

ik heb net 22 minuten met een medewerker over dit onderwerp aan de telefoon gezeten…. En aan t eind kon ze me niet helpen en vroeg me op een ander tijdstip terug te bellen. Verschrikkelijk!

ik heb op 14 juli in de ochtend vanaf Rdam naar Leiden gereisd. Vanwege een NS storing bij Schiedam moest dit met de IC Direct via Schiphol. Ik ben het niet eens met de kosten Euro 2,90 die ik hiervoor moet betalen en wil weten hoe ik deze kan terugvorderen. De medewerker gaf aan dat ik vertraging kan claimen, maar dat schiet niet op met de nieuwe regeling en is ook niet terecht. Ik wil Euro 2,90 retour ontvangen. graag uw hulp hierbij.

icon

Beste antwoord door Robert B 29 July 2023, 01:21

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Ka010,

Ik kan je via dit kanaal helaas niet helpen met het terugbetalen van deze toeslag. Ik moet daar wel bij zeggen dat de toeslag wel nodig is met Intercity Direct tussen Rotterdam en Schiphol. Het bijkomende effect is dat je vanaf 15 minuten vertraging al aanspraak kunt maken op Geld Terug bij Vertraging (en daarbij wordt dan uiteraard de toeslag ook meegenomen). Voor zover ik de situatie vanuit mijn positie kan beoordelen is Geld Terug bij Vertraging echt je beste keuze.

Mocht je er niet uit komen dan kun je dit het beste alsnog via de klantenservice regelen.

Dank voor je reactie Tomas NS. Maar vertraging kan pas aangevraagd vanaf 30 minuten, en dat is niet het geval. Ik ga volgende week nog maar eens met klantenservice bellen!

 

Reputatie 7
Badge

Via deze link gaat het goed komen. Dus niet via ‘mijn NS’.

https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html

Bij een vertraging vanaf15 minuten krijg je ook de toeslag terug weet ik uit ervaring.

Reputatie 7
Badge +3

Als je met de IC direct gereisd hebt is de toeslag terecht. Als je het niet eens bent met de kosten had je niet de IC direct moeten nemen.

 

Badge +3

Vanwege een NS storing bij Schiedam moest dit met de IC Direct via Schiphol

Hoi https://community.ns.nl/search/activity/topics?userid=119492 het zit je niet mee zeg!

Ik voorzie een stukje coulance… Dan wel zelf contact opnemen met uitleg waarom dat moest, want dat weet alleen jij natuurlijk 🤣

De uitkomst zal wel zijn “nee, de ICd tussen Rotterdam en Schiphol is nooit (meer) toeslagvrij, óók niet bij verstoringen of (geplande) werkzaamheden” want dan regelen we (NS) bussen!

Dat je voor Rotterdam - Leiden via Schiphol gestuurd werd is natuurlijk wél een dingetje.. 🤔🙄

En wat heeft het nemen van zo’n snelle ICd bijgedragen aan je reistijd of comfort? Niets dus, en daarvoor moeten betalen is onzin! 

Dus ja, die € 2,90 terug graag! Succes ermee (wishful thinking) 😴

Reageer