Hoi Ka010,
Ik kan je via dit kanaal helaas niet helpen met het terugbetalen van deze toeslag. Ik moet daar wel bij zeggen dat de toeslag wel nodig is met Intercity Direct tussen Rotterdam en Schiphol. Het bijkomende effect is dat je vanaf 15 minuten vertraging al aanspraak kunt maken op Geld Terug bij Vertraging (en daarbij wordt dan uiteraard de toeslag ook meegenomen). Voor zover ik de situatie vanuit mijn positie kan beoordelen is Geld Terug bij Vertraging echt je beste keuze.
Mocht je er niet uit komen dan kun je dit het beste alsnog via de klantenservice regelen.
Dank voor je reactie Tomas NS. Maar vertraging kan pas aangevraagd vanaf 30 minuten, en dat is niet het geval. Ik ga volgende week nog maar eens met klantenservice bellen!
Via deze link gaat het goed komen. Dus niet via ‘mijn NS’.
https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html
Bij een vertraging vanaf15 minuten krijg je ook de toeslag terug weet ik uit ervaring.
Als je met de IC direct gereisd hebt is de toeslag terecht. Als je het niet eens bent met de kosten had je niet de IC direct moeten nemen.
Vanwege een NS storing bij Schiedam moest dit met de IC Direct via Schiphol
Hoi https://community.ns.nl/search/activity/topics?userid=119492 het zit je niet mee zeg!
Ik voorzie een stukje coulance… Dan wel zelf contact opnemen met uitleg waarom dat moest, want dat weet alleen jij natuurlijk
De uitkomst zal wel zijn “nee, de ICd tussen Rotterdam en Schiphol is nooit (meer) toeslagvrij, óók niet bij verstoringen of (geplande) werkzaamheden” want dan regelen we (NS) bussen!
Dat je voor Rotterdam - Leiden via Schiphol gestuurd werd is natuurlijk wél een dingetje..
En wat heeft het nemen van zo’n snelle ICd bijgedragen aan je reistijd of comfort? Niets dus, en daarvoor moeten betalen is onzin!
Dus ja, die € 2,90 terug graag! Succes ermee (wishful thinking)