Taxivergoeding i.v.m. treinuitval én onjuiste informatie vertrekspoor | NS Community
beantwoord

Taxivergoeding i.v.m. treinuitval én onjuiste informatie vertrekspoor

  • 30 October 2022
  • 1 reactie
  • 123 Bekeken

Beste, 

Een vriendin van mij heeft iets soortgelijks meegemaakt. https://community.ns.nl/geld-terug-bij-vertraging-36/taxikosten-19-juli-75983

D.d. 23-09-2022 is om 00:08 uur een trein uitgevallen (IC naar Lelystad). Door een verkeerde spoorvermelding én een mededeling door een NS-medewerker dat de volgende trein op hetzelfde spoor zou vertrekken, heeft mijn vriendin haar laatste verbinding gemist (00:23 uur).

Na uren op het station Amsterdam CS gedraald te hebben en verschillende servicemedewerkers gesproken te hebben én bij de servicebalie te zijn geweest om informatie in te winnen omtrent de laatste reismogelijkheid naar huis werd zij totaal niet geholpen. Hieropvolgend heeft zij mij gebeld. Ik heb contact opgenomen via het telefoonnummer 030-7515155, daar heb ik de hele situatie uitgelegd en werd mij verteld dat mijn vriendin mogelijk haar taxikosten terugvergoed kon krijgen (coulancehalve) maar dat zij geen vervangend taxi-vervoer kon inzetten omdat er volgens haar nog een latere reismogelijkheid voor mijn vriendin via de NS zou zijn geweest, namelijk naar het station Amstel. Daar ik geen auto heb en haar dus niet kon ophalen en zij van half 1 tot kwart voor 3 op het station heeft moeten vernikkelen heb ik haar geadviseerd toch de taxi te nemen. Omdat zij geen voldoende geld op haar rekening had heb ik het bedrag overgemaakt.

Echter het 'advies' wat ik via de telefoonlijn had gekregen en de uitleg van de medewerker waaróm zij de vervangende taxi niet via de NS kon inzetten klopt niet. De latere reismogelijkheid die dan mogelijk zou zijn geweest eindigde in dat geval bij Station Amstel, naast dat dit geen andere kosten met zich zou meebrengen (Amstel-Almere) zou dit geen alternatief wezen omdat mijn vriendin dan 's nachts op het busstation het Oor zou zijn aangekomen en nog langer had moeten wachten op nachtbussen op een angstige plek. Daarnaast had zij ook geen mogelijkheid om met eventuele busdiensten te reizen. Uw medewerker heeft daarom de onjuiste inschatting gemaakt en had m.i. het vervangend taxivervoer toch vanuit de NS dienen in te zetten. En niet adviseren de taxikosten achteraf te declareren coulancehalve middels een formulier: 'Geld terug bij vertraging'. Mijn vriendin is het tot op heden niet gelukt deze kosten te reclameren en haar NS-account lukte niet te activeren, vandaar dat ik u nu benader via mijn account een oplossing te vinden voor dit probleem dat bij jullie klantenservice bekend is.Graag hoor ik hoe nu verder en hoop ik dat u kunt bijstaan hierin.

Hopende spoedig van u te vernemen, met vriendelijke groet,

Jeroen Wartenbergh

icon

Beste antwoord door MoDe 30 October 2022, 01:42

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen niet bij klantgegevens en kennen niet de omstandigheden. Echter als de klantenservice van te voren aan heeft gegeven dat ze mogelijk haar taxivervoer vergoed kon krijgen, maar dat er geen taxi ingezet werd, omdat er nog een laatste reismogelijkheid was, dan acht ik de kans op vergoeding achteraf klein.

De vriendin zal zelf contact op moeten nemen met de klantenservice. Dit kan telefonisch, via Twitter, Facebook of chat.

Reageer