Ik maak graag een compliment voor de conducteur op de sprinter (rit 4489) van Den Bosch vr 16 juni 2023 v. 00:28 naar Eindhoven Centraal.
Ik moest van Groningen naar Heerlen reizen. Wegens gepland werkzaamheden moest ik een omreizen naar Leeuwarden. De trein van Groningen naar Leeuwarden met Arriva had vertraging, waardoor ik de laatste trein naar het zuiden niet kon halen. Ik heb gelijk de NS klantenservice gebeld, helaas was de medewerker aan de telefoon erg onbeleefd tegen mij en zei dat ik maar terug moest gaan naar Groningen. Ik vertelde hem dat NS thuisbrengen plicten heeft, maar hij bleef mijn verzoek zonder opgaaf van redenen afwijzen. Hij ook vermeldde dat de vertraging werd veroorzaakt door Arriva, dus NS is hier niet verantwoordelijk voor. Dit was echter niet het geval omdat NS vooraf al had aangekondigd dat reizigers voor de treinen tussen Groningen en Leeuwarden op station Groningen bij NS kunnen inchecken. Ik wist niet waarom die medewerker aan de telefoon zo onbeleefd was en me geen redelijke verklaring kon geven (ik vermoedde dat ik Engels met hem sprak en hij nam aan dat buitenlanders de regels in Nederland niet kennen). Nou, ik zou Nederlands kunnen spreken, maar soms spreek ik gewoon liever Engels in sommige situaties als het ingewikkeld is.
Ondanks de grove reactie die ik kreeg, besloot ik naar Eindhoven Centraal te reizen, het dichtstbijzijnde station dat ik vanuit Heerlen kon bereiken dat. Toen heb ik weer de NS gebeld.
Tijdens mijn laatste rit gebeurde het totaal anders. De conducteur in die Sprinter liep door de trein en vroeg of er passagiers de laatste overstap hadden gemist. Kort voordat ik in Eindhoven aankwam, belde ik al de NS. Helaas was de lijn vrij druk en was de wachttijd erg lang.
Nadat ik de situatie aan de conducteur had uitgelegd, vertelde ze me dat ze me zou helpen met de taxi en zei dat ik me geen zorgen moest maken over de situatie. Ik was echt verrast door haar vriendelijkheid.
Omdat de wachttijd voor de oproep van de medewerkers ook lang was, wachtte ze nog steeds op de oproep voor mij, zelfs nadat de trein in Eindhoven Centraal (eindpunt) was aangekomen. Ze had gemakkelijk naar huis kunnen gaan en lekker kunnen slapen.
In plaats daarvan wachtte ze bijna 15 minuten voordat iemand de oproep beantwoordde.
Ik zei ook tegen haar dat ik het nummer ook gewoon zelf kon bellen, omdat ik dacht dat ze na een lange dag werken behoorlijk moe zou zijn. Maar ze stond erop me te helpen omdat de wachttijd voor de NS medewerkers korter zal zijn. Op dat moment wist ik echt niet hoe ik mijn waardering voor haar moest uiten. Echt, ik was echt geraakt! Gelukkig nam na een tijdje iemand de telefoon op en werd er een taxi voor me geregeld, en ze schreef zelfs de taxigegevens voor me op papier!
Ik heb niet de kans gehad om mijn dank aan haar uit te spreken, want het was al behoorlijk laat en ik was super moe na een treinreis van 5 uur. Dus bij deze wil ik haar echt oprecht bedanken. Ze gaf me hoop in zo'n uitgeputte en uitzichtloze s