Compliment voor de conducteur

  • 16 June 2023
  • 8 reacties
  • 438 Bekeken

Reputatie 1

Ik maak graag een compliment voor de conducteur op de sprinter (rit 4489) van Den Bosch vr 16 juni 2023 v. 00:28 naar Eindhoven Centraal.

Ik moest van Groningen naar Heerlen reizen. Wegens gepland werkzaamheden moest ik een omreizen naar Leeuwarden.  De trein van Groningen naar Leeuwarden met Arriva had vertraging, waardoor ik de laatste trein naar het zuiden niet kon halen. Ik heb gelijk de NS klantenservice gebeld, helaas was de medewerker aan de telefoon erg onbeleefd tegen mij en zei dat ik maar terug moest gaan naar Groningen.  Ik vertelde hem dat NS thuisbrengen plicten heeft, maar hij bleef mijn verzoek zonder opgaaf van redenen afwijzen. Hij ook vermeldde dat de vertraging werd veroorzaakt door Arriva, dus NS is hier niet verantwoordelijk voor. Dit was echter niet het geval omdat NS vooraf al had aangekondigd dat reizigers voor de treinen tussen Groningen en Leeuwarden op station Groningen bij NS kunnen inchecken. Ik wist niet waarom die medewerker aan de telefoon zo onbeleefd was en me geen redelijke verklaring kon geven (ik vermoedde dat ik Engels met hem sprak en hij nam aan dat buitenlanders de regels in Nederland niet kennen). Nou, ik zou Nederlands kunnen spreken, maar soms spreek ik gewoon liever Engels in sommige situaties als het ingewikkeld is.

Ondanks de grove reactie die ik kreeg, besloot ik naar Eindhoven Centraal te reizen, het dichtstbijzijnde station dat ik vanuit Heerlen kon bereiken dat. Toen heb ik weer de NS gebeld.

Tijdens mijn laatste rit gebeurde het totaal anders. De conducteur in die Sprinter liep door de trein en vroeg of er passagiers de laatste overstap hadden gemist. Kort voordat ik in Eindhoven aankwam, belde ik al de NS. Helaas was de lijn vrij druk en was de wachttijd erg lang.

Nadat ik de situatie aan de conducteur had uitgelegd, vertelde ze me dat ze me zou helpen met de taxi en zei dat ik me geen zorgen moest maken over de situatie. Ik was echt verrast door haar vriendelijkheid.

Omdat de wachttijd voor de oproep van de medewerkers ook lang was, wachtte ze nog steeds op de oproep voor mij, zelfs nadat de trein in Eindhoven Centraal (eindpunt) was aangekomen. Ze had gemakkelijk naar huis kunnen gaan en lekker kunnen slapen. 
In plaats daarvan wachtte ze bijna 15 minuten voordat iemand de oproep beantwoordde.

Ik zei ook tegen haar dat ik het nummer ook gewoon zelf kon bellen, omdat ik dacht dat ze na een lange dag werken behoorlijk moe zou zijn. Maar ze stond erop me te helpen omdat de wachttijd voor de NS medewerkers korter zal zijn. Op dat moment wist ik echt niet hoe ik mijn waardering voor haar moest uiten. Echt, ik was echt geraakt! Gelukkig nam na een tijdje iemand de telefoon op en werd er een taxi voor me geregeld, en ze schreef zelfs de taxigegevens voor me op papier!

Ik heb niet de kans gehad om mijn dank aan haar uit te spreken, want het was al behoorlijk laat en ik was super moe na een treinreis van 5 uur. Dus bij deze wil ik haar echt oprecht bedanken. Ze gaf me hoop in zo'n uitgeputte en uitzichtloze s


8 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik heb je bericht even naar een teammanager in Eindhoven doorgestuurd en hij denkt al te weten om wie het gaat. Hij zal je compliment aan haar doorgeven.

Namens de collega's hartelijk bedankt dat je de moeite genomen hebt om je ervaring hier op te schrijven!

Hallo Lee9111 en welkom bij de NS Community,

 

Wat fijn dat het uiteindelijk nog goed is gekomen. Wel spijtig dat mijn collega van de klantenservice je niet goed had geholpen. Ik zal een melding daarvan maken. Vriendelijk bedankt voor het mooie compliment voor de collega in de trein.

Reputatie 2

Ik heb de desbetreffende conductrice gevonden en je compliment doorgegeven. Ze vond het leuk om te horen!

Dankjewel voor het doorgeven!

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb de desbetreffende conductrice gevonden en je compliment doorgegeven. Ze vond het leuk om te horen!

Dankjewel voor het doorgeven!

@DenNS Vraagje ben jij een nieuwe moderator hier?

Reputatie 7
Badge +3

Dan zou er wel Moderator achter z'n naam staan. Ik denk eerder de teammanager in Eindhoven 🙂

Overigens zijn er wel een paar nieuwe moderatoren, die zich nog niet voorgesteld hebben. Foei, Rory en Melissa! 😋

Badge +3

Dan zou er wel Moderator achter z'n naam staan. Ik denk eerder de teammanager in Eindhoven 🙂

Overigens zijn er wel een paar nieuwe moderatoren, die zich nog niet voorgesteld hebben. Foei, Rory en Melissa! 😋

Och ja, welkom Den dan maar. Alles beter dan chatbot JeNS 🤣

Als je het niet erg vindt rook ik gewoon bij het voormalige personeelsverblijf op spoor 5/6 Eindhoven (buiten de overkapping, waar je op een soort paddenstoel kunt zitten). 😫

<off-topic> en daar zit je dan terwijl er een VIRM6 aan je neus voorbij rijdt… Welnee, er komt nog een bijna lege VIRM4 aan vanuit Venlo die er aangekoppeld moet worden…

De HC (of andere functie) dooft zijn sigaar en doet zijn ding… Resultaat, op een vrijdagmiddag om 16:30 een hele 1e klas coupé voor mezelf bijna. Schoenen uit en voeten op de bank dan maar…

Doe je dat thuis ook? Ja meneer!
</off-topic>

Reputatie 2

Ik heb de desbetreffende conductrice gevonden en je compliment doorgegeven. Ze vond het leuk om te horen!

Dankjewel voor het doorgeven!

@DenNSVraagje ben jij een nieuwe moderator hier?

Nee hoor, zoals mrFreeze al zegt, ik ben (één van) de teammanager van Eindhoven 😉

Ik ben erg blij om te lezen dat dit zo soepel is gegaan. Fijn dat het compliment de betreffende collega heeft bereikt 😁.

 

Reageer