beantwoord

Fiets in de trein en uitval trein.

  • 13 July 2023
  • 8 reacties
  • 209 Bekeken

Wij gaan op fietsvakantie naar Engeland en nemen onze fietsen in de trein. Stel dat er onderweg een trein uitvalt i.v.m. aanrijding of defecte trein en er wordt vervangend vervoer ingezet, zoals busvervoer, kunnen we onze fietsen dan meenemen en zoja, hoe?

icon

Beste antwoord door Isitimela 13 July 2023, 09:33

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Fietsen kunnen niet met NS bussen mee. Je zou kunnen kijken of je met omreizen op jouw bestemming kunt komen. Omreizen kan extra kosten geven.

Reputatie 6
Badge +1

In principe kan de fiets niet mee in de bus. Soms wil een buschauffeur nog wel een uitzondering maken, bijvoorbeeld door de fiets op eigen risico in het bagageruim mee te nemen, maar daar heb je zeker geen garantie op. 

Reputatie 7
Badge

Bedenk ook dat je hiermee een eventuele internationale aansluiting kan mislopen. Al weet ik niet hoe @djeba1977 naar Engeland reist.

Reputatie 7
Badge +1

Ik vind het sowieso al een topic met weinig info. Misschien willen ze ook in Engeland wel delen met de trein en fiets doen en willen ze daar info over. Of de fiets mee kan in de Eurostar heb ik geen idee van. Indien ze via Hoek van Holland-Harwich gaan denk ik dat het wel kan. Maar ook IJmuiden-Newcastle is een mogelijkheid. TS zal toch echt met meer info moeten komen.

Reputatie 7
Badge +1

Fietsen kunnen niet met NS bussen mee. Je zou kunnen kijken of je met omreizen op jouw bestemming kunt komen. Omreizen kan extra kosten geven.

Er moet echter verplicht een alternatief zonder extra kosten zijn.

Reputatie 5

Als de eventuele verstoring tot een relatief kort traject beperkt is, kan het ook een optie zijn om dat gedeelte op de fiets af te leggen. Dat kan nog wel eens wat sneller zijn dan wachten tot de vervangende bussen geregeld zijn, zeker als de verstoring recent ontstaan is.

Je moet dan natuurlijk wel extra tijd reserveren om je internationale aansluiting te halen, maar dat lijkt me sowieso wel verstandig met de verplichte internationale reserveringen, zowel met de boot als de Eurostar.

Reputatie 7
Badge +3

Fietsen kunnen niet met NS bussen mee. Je zou kunnen kijken of je met omreizen op jouw bestemming kunt komen. Omreizen kan extra kosten geven.

Er moet echter verplicht een alternatief zonder extra kosten zijn.

Voor zover ik weet is NS niet verplicht om een kostenloze alternatief te bieden voor het meenemen van fietsen bij werkzaamheden, als er in de reisplanner alleen bussen worden aangeboden.

Reputatie 7
Badge +3

Het gaat hier echter om een verstoring, niet om geplande werkzaamheden.

Reageer