halve of geen Mondkapjes

  • 5 February 2022
  • 32 reacties
  • 971 Bekeken


Toon eerste bericht

32 reacties

En wat zijn die andere taken dan wel? Nemen die zoveel tijd in beslag dat er geen tijd meer is voor de belangrijkste taak van de conducteur? Namelijk vervoersbewijzen controleren?

Enige tijd geleden (komst poortjes) is SERVICE de belangrijkste taak geworden van de Hc naast natuurlijk het vertrekproces. Keuze van het management dat dat belangrijker is dan het controleren van vervoersbewijzen.

Persoonlijk denk ik dat je het meeste contact met de reizigers maakt als je controleert en in die tijd kun je ook aangesproken worden om service te verlenen natuurlijk.

Inderdaad als je er niet bent of snel langsloopt zonder contact te maken kan je geen service verlenen. 

Uit de vele topics op dit forum is toch wel gebleken dat de NS het niet belangrijk vind dat conducteurs controleren en dat er vanuit management aangegeven wordt dat een HC zelf moet bepalen of hij/zij wil controleren.

Waarom de signalen nog doorgezet worden snap ik niet. Geef dan gewoon aan bij de reiziger dat er geen verbetering te verwachten is ipv de suggestie te wekken dat er iets gedaan wordt met het signaal.

En wat zijn die andere taken dan wel? Nemen die zoveel tijd in beslag dat er geen tijd meer is voor de belangrijkste taak van de conducteur? Namelijk vervoersbewijzen controleren?

Enige tijd geleden (komst poortjes) is SERVICE de belangrijkste taak geworden van de Hc naast natuurlijk het vertrekproces. Keuze van het management dat dat belangrijker is dan het controleren van vervoersbewijzen.

Persoonlijk denk ik dat je het meeste contact met de reizigers maakt als je controleert en in die tijd kun je ook aangesproken worden om service te verlenen natuurlijk.

Reputatie 7

Van Groningen naar Breda en geen conducteur gezien. Het zou niet moeten kunnen. Kost een vertrekproces veel tijd? Als de trein eenmaal rijdt is het toch klaar? Wat doet de conducteur dan tussen Assen en Zwolle in die 45 minuten zonder stop?

Reputatie 6
Badge +2

Bij het vertrekproces is het belangrijk om te kijken of alles goed en veilig verloopt wanneer de reizigers in- en uitstappen. Dit zal veel, maar niet alle tijd innemen, daarom heb ik de melding ook doorgezet.

Reputatie 7
Badge

En wat zijn die andere taken dan wel? Nemen die zoveel tijd in beslag dat er geen tijd meer is voor de belangrijkste taak van de conducteur? Namelijk vervoersbewijzen controleren?

Reputatie 6
Badge +2

Hoi 123topicmouse en welkom bij de NS Community. 

Jammer om te lezen dat dat er zoveel reizigers in de trein zaten zonder of een verkeerd gedragen mondkapje! Het is uiteraard niet de bedoeling dat je je onveilig voelt in de trein. De regels zijn inderdaad regels en we verwachten dan ook dat iedere reiziger zijn of haar verantwoordelijkheid hierin neemt. Het kan voorkomen dat je geen conducteur tegenkomt tijdens de reis omdat deze nog andere taken heeft die tijdens de reis uitgevoerd moeten worden. Ik zal je melding over dit traject van vandaag doorzetten. Bedankt voor het melden hiervan.

Reageer