klacht schoonhied

  • 4 May 2024
  • 8 reacties
  • 168 Bekeken

Hallo NS,

Ik ben trouwe klant van jullie maar ik wil wat kwijt ik vind dat de trein heeft smerig zijn waar je zit en ook de WC zijn zo smerig dus ik ga niet naar binnen. De treinkaartjes zijn al zo duur dan verwacht je schonen treinen maar is niet het geval. Nee dit kun niet maken dat de treinkaartjes alleen maar duuren worden dan verwacht wel kwaliteit.

 

Hoogachtend J.J. De Jong


8 reacties

Reputatie 7
Badge

Uw klacht is meer dan terecht. Of er wat mee gedaan wordt betwijfel ik. NS heeft hierop flink bezuinigd. 

Reputatie 6
Badge +2

Hi Johan59 en welkom bij de NS Community! 

Vervelend dat je geen schone trein hebt getroffen. Er wordt altijd geprobeerd om zowel de binnen- als de buitenkant van de trein schoon te houden of tijdig schoon te maken. Helaas lukt dat niet altijd. Mocht de trein aan de binnenkant erg vies zijn, kun je dit altijd melden bij het treinpersoneel of doorgeven aan onze klantenservice zodat er zo snel mogelijk iets aan gedaan kan worden.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Een bericht op X/Twitter naar @schoonmaken (Hago Rail Services, tegenwoordig Vebego) met het treinstelnummer (en eventueel een foto erbij) werkt prima.

 

Reputatie 7

Welkom bij de NS Community!

Een bericht op X/Twitter naar @schoonmaken (Hago Rail Services, tegenwoordig Vebego) met het treinstelnummer (en eventueel een foto erbij) werkt prima.

Dan moet je wel Twitter hebben en willen gebruiken. Er zijn meer mensen die dat niet gebruiken dan wel. Ik doe het uit principe al niet. Net zo min als Facebook en consorten.

Je zou het daarnaast zelf niet moeten hoeven melden of achteraan gaan. Treinen horen gewoon (voldoende) schoon te zijn bij aanvang dienst. Dat wil je toch ook bieden als dienstverlenend bedrijf neem ik aan - het is ook je visitekaartje. Personeel ziet het ook en kan het melden. De tarieven geven een flink scheve prijs/kwaliteitsverhouding.

Reputatie 4

Treinen horen gewoon (voldoende) schoon te zijn bij aanvang dienst......

Gelukkig zijn de meeste treinen dit ook. Echter voor veel treinen is de nachtstilstand maar erg kort, zo'n 4 uurtjes. Al het materieel reinigen is logistiek onmogelijk. Dit materieel wordt overdag gereinigd.

Toch kan er door aanpassing in de dienst er wel eens een trein tussendoor glippen.

Meld het aan het treinpersoneel.

Reputatie 7

Treinen horen gewoon (voldoende) schoon te zijn bij aanvang dienst......

Gelukkig zijn de meeste treinen dit ook. Echter voor veel treinen is de nachtstilstand maar erg kort, zo'n 4 uurtjes. Al het materieel reinigen is logistiek onmogelijk. Dit materieel wordt overdag gereinigd.

Dat overdag reinigen is dan kennelijk vaak wel heel basaal. Om over de buitenkant ook maar niet te spreken. Het lijkt wel alsof er niet tegenop te werken is. Reizigers maken er ook een ongelooflijke bende van soms, maar als je grote stofnesten onder de stoel ziet hangen zoals ik vaak zie (of veel viezigheid naast de stoelleuning tegen de wand)….. is dat al heel erg lang niet schoongemaakt. Ik ken het eerlijk gezegd niet uit het Verenigd Koninkrijk of Oostenrijk bijvoorbeeld, waar treinen zelfs vloerbedekking hebben liggen die behoorlijk schoon/netjes is. Hoef je hier niet te proberen…….. Frequentie lager, treinen schoner. En elders rijden treinen vaak op dezelfde routes heen en weer natuurlijk, terwijl ze hier door het hele land komen en worden ingezet.

Treinen horen gewoon (voldoende) schoon te zijn bij aanvang dienst......

Gelukkig zijn de meeste treinen dit ook. Echter voor veel treinen is de nachtstilstand maar erg kort, zo'n 4 uurtjes. Al het materieel reinigen is logistiek onmogelijk. 

In de avonduren rijdt de helft minder materieel dan overdag, dus er is wel wat meer mogelijk. Ik vermoed eerder dat NS domweg het geld niet heeft, het minimumloon is in 2,5 jaar tijd met 40% verhoogd en dat hakt er bij de kosten van schoonmaakwerk natuurlijk enorm in.

Reputatie 4

.....Ik vermoed eerder dat NS domweg het geld niet heeft, het minimumloon is in 2,5 jaar tijd met 40% verhoogd en dat hakt er bij de kosten van schoonmaakwerk natuurlijk enorm in......

Ongelofelijk, moet dit bericht van deze strekking nou in elk topic geplaatst worden.

Het salaris van de conducteurs is te hoog, van de machinist, van de schoonmakers, van al dat kantoorpersoneel, van de vakbondsleden, van Wouter en nu weer van de schoonmakers..... Gewoon 25 procent verlagen @Tamzin ? Even kijken wat er dan gebeurd......

Reageer