Met een vieze trein de dag beginnen

  • 8 August 2023
  • 8 reacties
  • 194 Bekeken

Reputatie 1

De schoonmaak van de treinen is al vaker langs gekomen bij de community.

Ook vandaag weer, de eerste rit die deze trein maakt en de vloeren liggen nog vol afval en plakken van de onbekende vloeistof.

Ik heb dit uiteraard via de app gemeld, maar daar krijg je alleen maar een standaard antwoord dat het spijtig is.

Nu vroeg ik me af, wat vinden NS medewerkers er nou van als ze aan het begin van de dag zo’n smerige trein meekrijgen?


8 reacties

Reputatie 3

Die vinden dat vast ook smerig, maar kunnen er ook weinig aan doen.

Reputatie 3

Voelt een beetje als een nutteloos topic dit. Ik denk dat er niemand is (zowel reizigers als personeel) die het fijn vindt om in een vieze trein te zijn...

Gisteren ook zo’n trein meegemaakt. Mensen liepen weg uit de coupe omdat het erg smerig was. Wat ik me dan afvraag: wie maakt die troep eigenlijk? Het zijn ongetwijfeld mensen met een (licht) verstandelijke beperking, maar zoveel?

Reputatie 3

En waarom zouden het mensen met een beperking zijn?

En waarom zouden het mensen met een beperking zijn?

Omdat een normaal mens zijn troep opruimt.

Voor het geval dat je niet door hebt dat je per ongeluk iets hebt laten vallen (al lijkt me dat vrij onwaarschijnlijk bij een zak chips of een leeg/halfvol blikje), kijk even achterom bij het verlaten van je plek 😀

Reputatie 5

Vieze treinen en gore stinkende toiletten zonder water, papier of zeep zijn tegenwoordig het vieze visitekaartje van Nederland. De afgelopen maanden reisde ik veel door Duitsland, België, Denemarken, Zwitserland en Engeland en telkens weer schrok ik bij terugkeer van de schaamteloze zooi bij NS. In de eerste klas is het geen haar beter. NS lijkt niet van plan er wat aan te doen. Arriva-treinen zijn doorgaans een stuk schoner.
Overigens hebben veel treinen in andere landen geen prullenbak bij de stoelen, alleen op de gang. Of ze zijn verstopt en zo klein dat er nauwelijks een snoeppapiertje in past. Dat lijkt te werken. Je kunt dan niet geïrriteerd je koffiebeker in een vol prullenbakje proberen te proppen, tevergeefs, en ze dan maar ernaast laten liggen. Maar het kan natuurlijk zijn dat half Nederland een specifieke laat-maar-liggen-beperking heeft.

Reputatie 7
Badge +2

De frequentie van de schoonmaak laat ook gewoon te wensen over. Na een rondje Duitsland met alleen schone treinen afgelopen week was het contrast gigantisch met de eerste Nederlandse trein waar ik in stapte om vrijwel direct een krant van maandag op de stoelen aan te treffen. Op donderdagavond! 🤔

Reputatie 7
Badge +1

De frequentie van de schoonmaak laat ook gewoon te wensen over. Na een rondje Duitsland met alleen schone treinen afgelopen week was het contrast gigantisch met de eerste Nederlandse trein waar ik in stapte om vrijwel direct een krant van maandag op de stoelen aan te treffen. Op donderdagavond! 🤔

 

Die kranten waren vroeger inderdaad wel een goede referentie, maar nu kom ik zelden nog een krant in de trein tegen. Het toilet in de trein probeer ik echt te vermijden, gelukkig heb ik een sterke blaas. De viezigheid begint helaas ook al te wennen merk ik. NS begint zo langzamerhand wel een karikatuur te worden van wat het bedrijf eens was.  

Reageer