Skip to main content

NMBS I - 11 rijtuigen.

  • 12 June 2024
  • 4 reacties
  • 192 Bekeken

Zit nu in een I - 11 rijtuig tussen Brugge - Gent St. Pieters. Het is een zeer prettige rijtuig met stoelen die zijn voorzien van comfortabele blauwe (velours) voering in tweede klas. De stoelen hebben zij leuningen, hoofdsteun, klaptafeltje, voetensteun en veel beenruimte. De bagageruimte is uitstekend. Evenals verlichting en mooi lichtgrijs interieur. De stoelen in tweede klas I - 11 zijn niet verstelbaar. Het is geluidsarm en schoon. Tevens rijdt het zeer stabiel. 

Eerste klas I - 11 rijtuigen zijn er niet op de IC Oostende - Eupen. Kan daar geen oordeel over geven. Maar als tweede klas I - 11 rijtuigen al zo goed zijn zal de eerste klas I - 11 rijtuigen alleen maar beter zijn. 

Ten opzichte van ICNG België zal het qua geluid zoal positiever scoren. Qua andere criteria zal het persoonlijk zijn. Zie geen USB en stopcontacten. Ook heeft I - 11 geen gelijkvloerse instap. Dat is voor mindervaliden/invalide treinreizigers een grotere drempel dan de gelijkvloerse ICNG België. Maar waarschijnlijk zullen service personeel van NMBS mindervalide/invalide treinreizigers kunnen helpen. 

Als de I - 11 rijtuigen worden ingezet tussen Brussel - Breda/Rotterdam (serie 9200) zal het vast gewaardeerd worden. Geen idee hoeveel I - 11  rijtuigen met Traxx 28/17 worden ingezet. Gok op 7 rijtuigen. Heb over het algemeen een positieve indruk van de NMBS I - 11 rijtuigen. 

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Er zijn in elk rijtuig 2 stopcontacten, telkens linksboven naast de deur, van binnenuit bekeken.

De rolstoelplaats is in het stuurstandrijtuig 2e klas, maar op Oostende-Eupen zijn die niet meer te vinden en zijn ze vervangen door een multifunctioneel M7-rijtuig.

De eersteklasrijtuigen zijn zeer goed naar mijn mening.

Reputatie 5

Er zijn in elk rijtuig 2 stopcontacten, telkens linksboven naast de deur, van binnenuit bekeken.

De rolstoelplaats is in het stuurstandrijtuig 2e klas, maar op Oostende-Eupen zijn die niet meer te vinden en zijn ze vervangen door een multifunctioneel M7-rijtuig.

De eersteklasrijtuigen zijn zeer goed naar mijn mening.

Bedankt voor de aanvulling. Want dacht dat op IC Eupen - Oostende ook eerste klasse I - 11 rijtuigen zouden zijn. Kan daarom geen oordeel erover geven. 

Maar tijden zijn veranderd. De locomotief reeks 18 aan beide uiteinden trekken en duwen 6 M 7 rijtuigen en 4 enkeldeksrijtuigen. Waarvan twee I - 11 rijtuigen. 

Heb nog niet goed genoeg gekeken. 😉 Mijn indruk is alsnog al positief over de I - 11. De rijtuigen mogen dan verouderd zijn. Maar ze zijn nog steeds prima. Zeker tussen Brussel - Rotterdam!

Ben dan ook benieuwd wat de tarieven voor ICNG België en NMBS Traxx 28/17 met I - 11 rijtuigen zullen zijn. En welke boekingssysteem NS en NMBS zullen hebben. 

In ieder geval kunnen forenzen, toeristen, zakenreizigers, dagjesmensen tussen Brussel - Nederland genoeg kunnen kiezen qua treinmaterieel en trein aanbod. 

Reputatie 7
Badge

Ik denk hetzelfde boekingsysteem met de bekende urly burd tarieven. Die uiteraard duurder worden. Dus of het storm gaat lopen in die treinen?

Reputatie 5

Ik denk hetzelfde boekingsysteem met de bekende urly burd tarieven. Die uiteraard duurder worden. Dus of het storm gaat lopen in die treinen?

Early Bird tarieven kunnen wederom toegepast worden. Niet dat iedereen er bekend mee zal zijn. Tenzij je de Beneluxtrein boekt. 

Dat doen ze buiten de spitsuren. Anders heb je te volle treinen. Verwacht dat twee gekoppelde ICNG België buiten de zomerperiode niet vaak nodig zal zijn als de NMBS Intercity Brussel - Rotterdam ook rijdt. 

 

 

Reageer