beantwoord

OBIS schermpjes foutmeldingen

  • 29 August 2022
  • 13 reacties
  • 797 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb een bijzondere vraag, maar ik zat laatst in de trein en toen zag ik dat alle beeldschermpjes in de trein een foto toonden van een trein in een tulpenveld. Dit vond ik wel bijzonder, want ik had deze foto nog niet eerder op de schermpjes gezien. Weleens eerder op een spoorbrug en tussen rietplanten. Toen ik wat verder zocht op internet, kwam ik tegen dat de spoorbrug zou betekenen “trein heeft geen internet, dus reizigers ook niet” en de rietplanten “geen reisinformatie, maar wel wifi voor de reizigers”.

Alleen ben ik nu in de war sinds ik laatst het tulpenveld en andere foto’s op internet tegenkwam. Dus kan iemand mij duidelijkheid geven over de betekenis van deze foto’s, want ik ben er best benieuwd naar! (of als ik er nog eentje gemist heb natuurlijk!)

De “niemand internet” foto van een spoorbrug in Zaltbommel.

 

De betreffende foto van een trein in een tulenveld.
Deze foto kwam ik tegen op internet, maar wordt deze nog gebruikt op die schermpjes?
Trein tussen het riet. Deze komt het vaakst voor: geen reisinformatie?
Ik kwam deze tegen op een oude interieursfoto van een VIRM. Bestaat deze nog? (gecropped dus lage kwaliteit...)

P.S. als iemand een pagina heeft met deze foto’s in volledige kwaliteit, dan zijn ze zeker welkom, er is online vrijwel niets over te vinden... zonde, het zijn mooie foto’s! Of weet iemand iets over de herkomst van deze foto’s: wie heeft ze gemaakt en waar?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 29 August 2022, 20:49

Bekijk origineel

13 reacties

Hallo M. Vermeulen en welkom bij de NS Community,

 

Ik heb de foto's helaas niet in hoge kwaliteit voor je. Ik weet gelukkig wel waar ze allemaal voor staan, op 1 na. 

 

De “niemand internet” foto van een spoorbrug in Zaltbommel.

Nieuwe foto als er een ernstig defect op de trein speelt waarbij geen reisinformatie en geen wifi in de trein mogelijk is.

 

De betreffende foto van een trein in een tulpenveld.

Nieuwe foto als er software wel werkend is maar geen treinnummer is ingeladen.

 

Deze foto kwam ik tegen op internet, maar wordt deze nog gebruikt op die schermpjes?

Nooit eerder gezien.

 

Trein tussen het riet. Deze komt het vaakst voor: geen reisinformatie?

Oude foto als er een ernstig defect op de trein speelt waarbij geen reisinformatie en geen wifi in de trein mogelijk is.

 

Ik kwam deze tegen op een oude interieursfoto van een VIRM. Bestaat deze nog? (gecropped dus lage kwaliteit...)

Oude foto als er software wel werkend is maar geen treinnummer is ingeladen.

Reputatie 7
Badge +1

De één na laatste foto zie ik nog regelmatig voorbijkomen in de nieuwste sprinters (SNG) als de reisinformatie niet werkt.

De foto daarboven wordt gebruikt in mails vanuit NS:

Ik mis de Trein in Bos foto nog. Dan is alles in een Flirt offline. 

Trein op Brug geeft mij tegenwoordig aan dat de trein aan het resetten cq opstarten is. Ik zal ff kijken of ik Trein in Bos vind.

Heb hier Trein in Bos.

 

Reputatie 7
Badge +3

Die ken ik nog niet, maar ik heb dan bij elkaar tot nu toen maar 1 keer een paar minuten in een Flirt gezeten. Die foto’s uit de SNG ken ik beter. 

@Erryt NS Heel erg bedankt, het is een stuk duidelijker nu! Alleen vraag ik me af hoe het dan mogelijk is dat ik in een ICMm zowel de spoorbrug, het tulpenveld als het rietveld gezien heb. Is het systeem dan halverwege ergens geupdatet?

 

@JurgenH Aha, ik dacht hem weleens in een trein gezien te hebben, maar hij zal me wel inderdaad bekend voorkomen van de e-mails. Thanks voor je antwoord!

 

@Loes Enorm bedankt, die kan bij mijn collectie! Ik ben die foto zelf nog nooit tegengekomen, is hij nieuw bij de Flirt of alleen in de R-net flirt, o.i.d.?

 

Een algemene vraag: klopt het wanneer ik zeg dat de spoorbrug in de Flirt hetzelfde betekent als het rietveld in bijv. een ICMm? (en het tulpenveld dan weer gelijk staat aan het bollenveld, mijn onderste foto)

 

P.S. het valt me eigenlijk nu pas op dat het, op de spoorbrug na, allemaal alleen maar VIRMs zijn… ;-)

Trein in Bos is echt een Flirt foto. Dan us in de Flirt alles offline. Trein in Tulpenveld horen we in Flirt niet meer tegen te komen.

Ik weet niet hoe het per treinserie zit, maar Trein op Brug in Flirt is dat als ik die zie, het systeem opstart. 

@Loes Aha, dat kan inderdaad goed verklaren dat ik die nog niet eerder gezien heb. Thanks!

Reputatie 7
Badge +1

P.S. het valt me eigenlijk nu pas op dat het, op de spoorbrug na, allemaal alleen maar VIRMs zijn… ;-)

En nog in de oude kleurstelling. Tijd voor nieuwe foto's. 😉

Naar aanleiding van de opmerking van @JurgenH, dat alle foto's eigenlijk verouderd zijn, leek het me een leuke uitdaging voor de huidige foto's nieuwe vervangende foto's te maken. Fotografie is immers altijd al een hobby geweest...
Hieronder de foto's gesimuleerd op de schermpjes. Ik stel ze graag beschikbaar, dus als NS ze daadwerkelijk wil gaan gebruiken (gezien de huidige transitie naar de Flow), dan hoor ik het wel! 🙃

Trein in tulpenveld
Trein op brug
Trein in bos

 

Badge +3

Hieronder de foto's gesimuleerd op de schermpjes.

Leuk bedacht @M. Vermeulen, maar dat op die beeldschermen is dus nep.

Wel leuk geprobeerd (met een soort ©opyright watermerk er over)!

Als dat echt jouw foto's zijn zou de NS het sieren om je ervoor te betalen, of vragen of ze die mogen gebruiken met bronvermelding.

Reputatie 7
Badge +1

Leuke foto's, ik ben voor. 😊

Uiteindelijk hopen we de foto's natuurlijk zo weinig mogelijk te zien te krijgen, omdat er dan iets mis is met de reisinformatie.

Hieronder de foto's gesimuleerd op de schermpjes.

Leuk bedacht @M. Vermeulen, maar dat op die beeldschermen is dus nep.

Wel leuk geprobeerd (met een soort ©opyright watermerk er over)!

Als dat echt jouw foto's zijn zou de NS het sieren om je ervoor te betalen, of vragen of ze die mogen gebruiken met bronvermelding.

Dat op de schermpjes is inderdaad nep, vandaar ook dat ik sprak over “gesimuleerd op de schermpjes!” :)

Het zijn inderdaad mijn foto's, maar ik heb ze juist gemaakt als leuke vervanger, de NS is verder nog helemaal niet betrokken geweest. Het leek me gewoon leuk om te delen!

 

Leuke foto's, ik ben voor. 😊

Uiteindelijk hopen we de foto's natuurlijk zo weinig mogelijk te zien te krijgen, omdat er dan iets mis is met de reisinformatie.

Hahaha, dat zou inderdaad het allermooiste zijn!

Reageer