overstap in Roermond tijdens ellende

  • 25 August 2022
  • 34 reacties
  • 1078 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 7

NS kan best een stuk naar voren rijden zodat ze naast de Arriva trein staan. bij lange treinen staat de voorkant daar ook, dus bij korte treinen moet dat ook kunnen lijkt me.

 

daarnaast zou de reisplanner wel iets minder biased mogen zijn zoals ik in m'n beginpost schreef. 

Reputatie 6
Badge

Ah ja, uiteraard. Maar in Roermond valt er niets te schuiven toch? NS stopt richting Eindhoven toch altijd op spoor 2 en Arriva naar Venlo vertrekt toch altijd vanaf 3b? NS kan niet op andere tijden rijden vanwege de kapotte spoorbrug en Arriva ook niet vanwege het enkelspoor op de Maaslijn. Spoor 2 heeft geen a-fase en b-fase in Roermond. Volgens mij zijn er dan geen opties.

Reputatie 7

@Sneltram je verwart Roermond met Sittard. 

Reputatie 6
Badge

NS en Arriva hebben de huidige spooropstelling juist ingevoerd op aandringen van de consumentenorganisaties: Betere overstap voor reizigers naar Heerlen - Rover.

Reputatie 7
Badge +3

bij Arriva kan er niks wijzigen wegens het enkelspoorse en tegentreinen. het zou al een beetje helpen als NS niet de tijden aanpast maar de stoppositie van de trein.

Een stoppositie kan ook niet altijd gewijzigd worden. Soms vanwege wissels, soms vanwege lengte van de trein, soms vanwege (afspraken met) andere vervoersmaatschappijen. 

Badge +3

Ik weet dat de treinen daar stoppen op voorgeschreven plekken. Maar ik snap je frustratie en ergernis dat deze overstap zo wel erg lastig wordt.

Beloven dat het op korte termijn veranderen zal kan ik helaas niet, maar ik zal je feedback hierover wel intern delen.

Aan de tijden van Arriva zal niets wijzigen (hooguit minuutje wachten met fluiten en sluiten zoals nu al gedaan wordt), en de stopplaats op Roermond voor Arriva ook niet. Dus dan maar via Eindhoven als je de nodige bagage hebt of slecht ter been bent.

Feedback over de bussen tussen Eindhoven en Boxtel gewoon tonen in de Reisplanner komt te laat, want die werkzaamheden zijn vannacht klaar.

Feedback (blijven) doorgeven over de stopplaats van de NS trein in Roermond blijft natuurlijk welkom.

Ik weet dat de treinen daar stoppen op voorgeschreven plekken. Maar ik snap je frustratie en ergernis dat deze overstap zo wel erg lastig wordt.

Beloven dat het op korte termijn veranderen zal kan ik helaas niet, maar ik zal je feedback hierover wel intern delen.

Reputatie 7

bij Arriva kan er niks wijzigen wegens het enkelspoorse en tegentreinen. het zou al een beetje helpen als NS niet de tijden aanpast maar de stoppositie van de trein.

Reputatie 7
Badge +3

Begrijp ik goed dat je het hebt over een overstap tussen Arriva en NS, waarvan jij vindt dat NS tijden moet aanpassen, zodat men meer overstaptijd heeft?

Heb jij dit ook bij Arriva aangekaart en wat was hun reactie?

tip: leg het beide bedrijven voor en vraag of ze hier voor bij de nieuwe dienstregeling willen kijken of het anders/beter kan. 

Reageer