staking 30 augustus | NS Community
beantwoord

staking 30 augustus

  • 24 August 2022
  • 26 reacties
  • 17166 Bekeken

Dinsdag reis ik van Leiden centraal naar Groningen, gaat dat lukken aanstaande dinsdag met de aangekondigde stakingen? 

icon

Beste antwoord door Thom 24 August 2022, 10:40

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Er is niets van te zeggen en niemand kan u een toezegging doen. Zeker niet voor een dag die nog een week verder ligt. De stakingen in de ene regio werken door in de andere. Op de dag zelf kunt het beste uw strategie bepalen. Overlast is altijd mogelijk. Het midden staakt en  is cruciaal voor alle verbindingen.

 

Edit: inmiddels is bekend dat er dinsdag helemaal geen NS -treinen rijden. Amsterdam-Schiphol is het enige traject dat nog vier keer per uur een verbinding onderhoudt.

 

 

Reputatie 6
Badge +1

Moeilijk te zeggen, mogelijk zal gepoogd worden de Intercity via Schiphol en Flevoland in stand te houden. In hoeverre dat lukt is nu niet te zeggen.

Reputatie 7
Badge +1

Het gaat zeker 100% lukken als je bereid bent om flinke stukken van die reis per streekbus af te leggen. Maar voor veel met de trein getrouwden is dat een soort vloekwoord.

Goedemorgen,

Lukt het de NS om vanuit Assen dinsdag treinen richting Schiphol te laten rijden ?

Reputatie 7
Badge +4

Het midden staakt en strikt genomen komt u niet door het midden als u de Hanzelijn neemt. Dat is echter geen garantie, stakingen hebben invloed op de situatie elders. De Reisplanner is op dezelfde dag wel aangepast, maar daarvoor niet. De praktijk is nu dat u de avond laat ervoor wel een indicatie heeft. De Reisplanner geeft nu aan dat alles rijdt dinsdag en dat is echt niet zo.

Hoe dan ook, niets is zeker.

Morgen 30 augustus reis ik van Leiden Centraal richting Utrecht Centraal. Hoever kan ik met de rechtsreekse intercity komen? Woerden? Bodegraven? Als jullie daar geen antwoord op kunnen geven en ik dat morgenvroeg pas in de reisplanner zie, is dat zeer lastig, want ik begin op mijn werk erg vroeg. Ik begrijp de problemen en eisen van het NS-personeel, maar dat we daar met zijn allen (vooral mensen zoals ik zonder auto/rijbewijs/carpool) onder moeten lijden is voor mij moeilijk te vatten. 

Reputatie 7
Badge +4

Het is een staking voor een betere waardering en dat gaat gepaard met overlast. Dit is binnen de wetgeving. Het is niet specifiek tegen u gericht.  Morgen ligt het midden er uit en daar ligt Utrecht Centraal. Het is bijna zeker dat u daar niet naar toe kunt. Ik verwacht heel weinig van de reisplanner aan mogelijkheden vanavond, maar wie weet.

Ik zou proberen mee te rijden met iemand of iets anders dat wel werkt

 

Morgen 30 augustus reis ik van Leiden Centraal richting Utrecht Centraal. Hoever kan ik met de rechtsreekse intercity komen? Woerden? Bodegraven? Als jullie daar geen antwoord op kunnen geven en ik dat morgenvroeg pas in de reisplanner zie, is dat zeer lastig, want ik begin op mijn werk erg vroeg. Ik begrijp de problemen en eisen van het NS-personeel, maar dat we daar met zijn allen (vooral mensen zoals ik zonder auto/rijbewijs/carpool) onder moeten lijden is voor mij moeilijk te vatten. 

U heeft daar dan nu 1 dagje last van en moppert dan zo.  Mag dan aannemen dat u nooit staakt want dan moeten de leerlingen van u thuis blijven en afhankelijk van welke leeftijd u lesgeeft ook de ouders.

Gewoon fiets mee in de trein en het stuk wat niet gereden wordt lekker fietsen, is gezond.

Reputatie 7
Badge +3

Morgen 30 augustus reis ik van Leiden Centraal richting Utrecht Centraal. Hoever kan ik met de rechtsreekse intercity komen? Woerden? Bodegraven? 

Ik acht de kans dat de trein Leiden - Utrecht in zijn geheel niet rijdt erg groot. Afgelopen vrijdag staakte regio West en reed die trein alleen Alphen - Utrecht. Vanaf Alphen is dus regio Midden en dat staakt morgen. Dan blijft alleen Leiden C - Lammenschans over en alleen dat stukje pendelen zal de moeite niet zijn. Als u via Schiphol reist komt u mogelijk meer in de buurt, maar zal niet verder zijn dan Amsterdam Bijlmer-Arena maar ook die kan misschien in zijn geheel uitvallen. Dat is nu nog niet te zeggen, de reisplanner zal net als de andere dagen de avond ervoor bijgewerkt zijn. En dan nog kan het zijn dat op de dag zelf treinen die de avond ervoor nog in de planner stonden niet rijden. Ga ervanuit dat u morgen niet met de trein kunt en zorg voor alternatief vervoer. 

 

Ik begrijp de problemen en eisen van het NS-personeel, maar dat we daar met zijn allen (vooral mensen zoals ik zonder auto/rijbewijs/carpool) onder moeten lijden is voor mij moeilijk te vatten. 

Voor werk afhankelijk zijn van OV is anno 2022 eigenlijk niet meer verantwoord. Ik zou zelf als werkgever geen werknemers meer aannemen die niet ook beschikken over eigen vervoer (tenzij ik echt geen keuze had). 

Morgen ( dinsdag 30 augustus) wil ik reizen naar Amsterdam Sloterdijk vanuit Castricum en weer terug in de avond.

Zou dit morgen weer mogelijk zijn?

Ik verneem dit graag!

Reputatie 7
Badge +1

Morgen ( dinsdag 30 augustus) wil ik reizen naar Amsterdam Sloterdijk vanuit Castricum en weer terug in de avond.

Zou dit morgen weer mogelijk zijn?

Ik verneem dit graag!

Nee dus ik zie net op twitter dat NS morgen alles plat legt.

 

https://t.co/tLEPSWMXpF

Badge +3

Morgen ( dinsdag 30 augustus) wil ik reizen naar Amsterdam Sloterdijk vanuit Castricum en weer terug in de avond.

Zou dit morgen weer mogelijk zijn?

Oei, zat net te tikken dat het wel zou lukken… 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is regio noordwest en staakt vandaag, dus morgen zal daar zeker weer het nodige rijden.

Helaas … https://www.nu.nl/economie/6220577/in-het-hele-land-morgen-geen-ns-treinen-door-staking-behalve-rond-schiphol.html

In het hele land rijden er morgen geen treinen van NS. Dit komt door een staking in de regio Utrecht, wat een centraal knooppunt is in de landelijke dienstregeling. Dat heeft NS maandag bekendgemaakt.

Ik begrijp de problemen en eisen van het NS-personeel, maar dat we daar met zijn allen (vooral mensen zoals ik zonder auto/rijbewijs/carpool) onder moeten lijden is voor mij moeilijk te vatten. 

Voor werk afhankelijk zijn van OV is anno 2022 eigenlijk niet meer verantwoord. Ik zou zelf als werkgever geen werknemers meer aannemen die niet ook beschikken over eigen vervoer (tenzij ik echt geen keuze had). 

OEI Tamzin, dat durf jij anno 2022 zomaar te zeggen.  Hiermee zou je toch echt flink in de problemen komen als jij niet hard kan maken dat het hoogst noodzakelijk is dat eigen vervoer nodig is voor de functie.

Anders hadden flinke rechtzaken jou heel veel geld gaan kosten.

Laten we ons maar gelukkig prijzen dat jij geen werkgever bent, zou medelijden hebben met het personeel namelijk.

Reputatie 6

Ik begrijp de problemen en eisen van het NS-personeel, maar dat we daar met zijn allen (vooral mensen zoals ik zonder auto/rijbewijs/carpool) onder moeten lijden is voor mij moeilijk te vatten. 

Voor werk afhankelijk zijn van OV is anno 2022 eigenlijk niet meer verantwoord. Ik zou zelf als werkgever geen werknemers meer aannemen die niet ook beschikken over eigen vervoer (tenzij ik echt geen keuze had). 

In veel berichten van je lees ik dat forenzen momenteel massaal wegblijven, maar daar zou je zelf dus ook aan meewerken.

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp de problemen en eisen van het NS-personeel, maar dat we daar met zijn allen (vooral mensen zoals ik zonder auto/rijbewijs/carpool) onder moeten lijden is voor mij moeilijk te vatten. 

Voor werk afhankelijk zijn van OV is anno 2022 eigenlijk niet meer verantwoord. Ik zou zelf als werkgever geen werknemers meer aannemen die niet ook beschikken over eigen vervoer (tenzij ik echt geen keuze had). 

Zelf zou ik als werknemer ook niet meer afhankelijk willen zijn van het OV. Dat wilde ik sowieso toch al niet, maar ja werkgever verhuisde en zonder auto moet je dan eigenlijk wel. Mocht ik nu nog gaan solliciteren dan het liefst weer ergens wat voor mij bereikbaar is met de fiets. 

Reputatie 5

We zouden natuurlijk allemaal liever niet afhankelijk willen zijn van een bedrijf dat zo slecht communiceert naar reizigers toe en zoveel vertraging en treinuitval heeft. Maar de realiteit is dat een grote groep mensen wel afhankelijk is van NS. 

Reputatie 7
Badge +3

Morgen ( dinsdag 30 augustus) wil ik reizen naar Amsterdam Sloterdijk vanuit Castricum en weer terug in de avond.

Zou dit morgen weer mogelijk zijn?

Ik verneem dit graag!

Niet met de trein, mogelijk kun je met andere vervoermiddelen iets plannen via 9292

Reputatie 7
Badge +3

We zouden natuurlijk allemaal liever niet afhankelijk willen zijn van een bedrijf dat zo slecht communiceert naar reizigers toe en zoveel vertraging en treinuitval heeft. Maar de realiteit is dat een grote groep mensen wel afhankelijk is van NS. 

Helaas is dat inderdaad het geval voor veel mensen. Zelf was ik een aantal jaar afhankelijk van NS, intussen is de dienstverlening en communicatie slechter geworden en ik vrees dat het in de toekomst alleen maar nog slechter zal worden. 

We zouden natuurlijk allemaal liever niet afhankelijk willen zijn van een bedrijf dat zo slecht communiceert naar reizigers toe en zoveel vertraging en treinuitval heeft. Maar de realiteit is dat een grote groep mensen wel afhankelijk is van NS. 

Wat nu gebeurt met deze late communicatie vanuit de NS is ook een regelrechte schande en was totaal onnodig geweest.  Ook die dienstregelingen kunnen ze eerder communiceren op de dagen dat een regio staakt. 

De enige reden zou kunnen zijn dat ze de vakbonden niet eerder wijs willen maken wat er vanuit de NS gedaan wordt om de impact van de stakingen zo klein mogelijk te houden, maar vandaag is dan weer het omgekeerde door de hele treindienst morgen te staken.

Er zitten beleidsmakers met bijzonder weinig kennis hoe het voor de computer gestuurde periode werkte en ze zien niet dat die mogelijkheden er nog steeds zijn. Er wordt niet gedacht in oplossingen maar alleen in problemen, om die reden waarschijnlijk ook nog geen toenadering naar de bonden voor overleg want de bonden hebben nog niets gehoord van het management van de NS (voorzover ze dit doorgeven aan hun leden)

Reputatie 5

De manier van communiceren van NS is zo respectloos naaar teizigers toe. Ik denk dat veel reizigers inderdaad alternatief vervoer gaan zoeken, maar dan niet alleen voor de dagen dat er gestaakt wordt maar permanent.

Reputatie 7
Badge +3

De manier van communiceren van NS is zo respectloos naaar teizigers toe. Ik denk dat veel reizigers inderdaad alternatief vervoer gaan zoeken, maar dan niet alleen voor de dagen dat er gestaakt wordt maar permanent.

En daarin geef ik ze volkomen gelijk. Ik ben intussen niet meer afhankelijk van een werkgever en dus ook niet van NS om bij die werkgever te komen, maar qua recreatief vervoer op de langere afstand moet ik nog wel met NS. Als je nu ziet dat mensen komende zaterdag niet eens van en naar een concert of voetbalwedstrijd kunnen komen omdat NS daar geen treinen laat stoppen is het toch best triest gesteld. Dan heb je wellicht maanden van tevoren je concert kaartje aangeschaft en gepland met de trein te gaan omdat je geen beschikking over een auto hebt, kun je niet eens meer normaal daar komen of weer terug gaan. 

Reputatie 7

Al langere tijd denk ik erover om toch eindelijk eens voor een rijbewijs te gaan. OV gaat me aan het hart, gebruik het al sinds mijn studietijd, maar het wordt steeds meer een grote stressfactor en het aantal vertragingen/uitval en lange overstaptijden kosten zoveel tijd. Wat houdt me tegen? De kosten van een rijbewijs en auto. En wéér een extra auto in de straat, die altijd al helemaal overvol geparkeerd staat met blik. Dalvrij is veel fijner. En ik kan ermee in de daluren naar het werk. Ook is het fijn om zomaar eens een dagje naar een stad aan de andere kant van het land te gaan of naar een museum of concert. De maandprijs is toch al betaald. Dat allemaal met een auto doen wordt kostbaar. Maar ik neig er steeds meer toe toch maar eens een knoop door te hakken richting eigen vervoer. Ik voorzie alleen maar meer gedoe de komende jaren. Ik vind het bijzonder triest dat je in ons toch rijke welvarende land anno 2022 niet meer voldoende kan vertrouwen op de trein. Het is iedere dag maar weer afwachten hoe het zal gaan. Kwalitatief is het treinproduct flink aan het inleveren.

Vandaag dinsdag 30 augustus moet naar ik naar mij werk gaan. Ik zie dat vandaag de hele dag geen treinen rijden. Ik moet naar Amsterdam naar Zaandam. 

Ik vind het heel erg vervelend!

Ik heb een abonnement. Hoe krijg ik mij vergoeding terug?

Grace

Reageer