beantwoord

teleurstelling

  • 13 May 2023
  • 4 reacties
  • 277 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Wij zijn vluchtelingen uit Oekraïne.  8.03 gingen we een sticker halen.  maar het bleek dat we geen geld hadden om kaartjes terug te kopen en we besloten maar één kant op te gaan, aangezien het duur voor ons was.  op de terugweg wendden we ons tot het bedienend personeel en ik legde de situatie uit dat we de sticker gingen lijmen en ik het laatste geld uitgaf en wat moet ik doen, de medewerker deed de deur voor me open en zei: maak je geen zorgen, als je wordt tegengehouden, zeg dat je vluchteling bent en ze laten je binnen.  en we gingen naar huis, toen de controleurs ons benaderden, had ik niet eens tijd om de situatie uit te leggen toen de controller begon te schreeuwen en me vastgreep, uiteindelijk legde ik de situatie uit dat ik fysiek niet in staat was om te betalen en de metromedewerkers lieten ons door.  als gevolg hiervan kregen we een boete, ik zeg dat hoe ik de boete moet betalen als ik betalingen van uw staat ontvang en we het laatste geld aan de reis hebben uitgegeven.  Ik was erg teleurgesteld.  Ik wendde me tot de vrijwilligers met een probleem, de vrijwilligers belden het ns servicecentrum en de medewerker vertelde ons dat er geen boete zou komen en vroeg dat wanneer we betalingen ontvangen, in ieder geval betalen voor het kaartje, we akkoord gingen en betaalden.  na een tijdje krijgen we boete voor boete.  Ik snap de logica van de medewerkers niet helemaal, ze zeiden dat er geen boete was, en dan komt er een boete.  Waarom leidt ns mensen op een dwaalspoor en hangen ze mensen met schulden op?  NS is niet te bereiken, de chat reageert niet.

icon

Beste antwoord door Tamzin 13 May 2023, 20:56

Bekijk origineel

4 reacties

Hoe vervelend ook u moet gewoon net als ieder ander betalen als u met de trein reist. Er zijn meer mensen met weinig geld en die mogen ook niet gratis reizen of niet betalen in de supermarkt.

Hi Vadym. Was je met NS trein of ook ander vervoer? (bijvoorbeeld rode treinen van Rnet). Zover mij bekend is, geeft alleen NS geen boetes aan vluchtelingen die gratis mogen reizen, andere bedrijven/vervoerders hebben deze maatregel niet en geven dus wel boetes. Was dit misschien aan de hand?

Bij NS wordt je ook gewoon beboet, het tijdelijk gratis reizen heeft maar n maand of hooguit 2 geduurd

Zover mij bekend is, geeft alleen NS geen boetes aan vluchtelingen die gratis mogen reizen, andere bedrijven/vervoerders hebben deze maatregel niet en geven dus wel boetes. Was dit misschien aan de hand?

Vluchtelingen mogen niet gratis reizen, dat was alleen tijdelijk voor Oekraïners en is al in mei vorig jaar afgeschaft. Andere vluchtelingen hebben nooit gratis mogen reizen. Oekraïners mogen overigens gewoon werken.

Reageer