beantwoord

temperatuur in de trein omlaag



Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ja, ik heb dat ook ergens gelezen, maar ik heb geen flauw idee meer waar 😅

Bingo! Ik ben nog niet gek gebleken:

 

Ja, ik dacht al dat Stefan dat had gemeld maar ik was blijkbaar niet lang genoeg terug gegaan in zijn berichten. 

Nu we allemaal de thermostaat omlaag moeten doen, doet de NS mee?

iedereen heeft sowieso een jas aan dus omlaag met die temperatuur. 

Ouderen mensen kunnen zich warmer kleden. Ik vind het een non argument

Iedereen is gekleed op buiten, temperatuur kan prima omlaag naar 20. Wat mij betreft naar 19 graden

 

Ik vind boven de 20°c al te warm voor in de trein gemiddeld huis houden heeft 19 graden maar dan ben je thuis en doe je niks als je aan het reizen bent met je spullen jas aan voor buiten gekleed kom je in een volle trein waar je jas niet uit kan en over temperatuur verschil wat zo slecht zou zijn voor ouderen daar heb je dan met de koude dagen juist last van 13°c buiten en 21°c in de tein zweet me kapot man. En als hart patient het nadeel hebben dat ik ook niet snel aclimatiseer help allemaal niet mee. Dus als je het mij vraagt graag onder de 20 en liever een koele bries dan verse 20°c lucht. Oh en graag ergens een foto van een trein die kouders is als 20°c ik heb ze van af me schooltijd tot nu nog nooit gezien. Traject den haag - haarlem.

Nu we allemaal de thermostaat omlaag moeten doen, doet de NS mee?

iedereen heeft sowieso een jas aan dus omlaag met die temperatuur. 

De NS treinen worden niet met gas verwarmd en juist het terug dringen van het gas gebruik is de reden van het verzoek de kachel wat lager te zetten. 

Het voegt dus weinig toe om de klimaatbeheersing in treinen lager te zetten en daarbij kun je ook gewoon je jas uit doen als je het warm hebt.

En als het je gaat om energie bezuinigingen, daar heeft de NS directie zich gisteren voor ingespannen door geen treinen te laten rijden gedurende een groot deel van de dag.

Maar het gaat ook niet perse om gas ook om hoe je gekleed ben. En als het buiten 8°c is en in die trein 20 en we zijn voor 8 gekleed. Ja dan word het zweten. En het is niet altijd mogekijk om de jas uit te doen vanwege drukte en we gaan niet buiten alvast onze jas uit doen.

Nu we allemaal de thermostaat omlaag moeten doen, doet de NS mee?

iedereen heeft sowieso een jas aan dus omlaag met die temperatuur. 

Ouderen mensen kunnen zich warmer kleden. Ik vind het een non argument

Iedereen is gekleed op buiten, temperatuur kan prima omlaag naar 20. Wat mij betreft naar 19 graden

Ook in de zomer, zie ik graag een temperatuur van 18 graden in de trein.

Het is erg kostbaar om zo ver te koelen. Een temperatuur van 22 tot 27 graden is prima te doen.

 

 

Ook in de zomer, zie ik graag een temperatuur van 18 graden in de trein.

Dat mag u best graag zien maar zal niet gebeuren.

Reputatie 7
Badge +1

Oooh is die temperatuursverlaging op kantoor de reden van alle ellende gisteren, managers werken allemaal vanaf huis waar het warmer is.  Tja dan kan je niet lokaal met pen en papier treinen laten rijden, dan weet je inderdaad niet welke medewerkers waar zijn. En het systeem om zo en zo te zien op GPS waar welke trein is daar hebben ze vast nog geen inlog voor of nog niet eens van gehoord.

Het schijnt wel dat medewerkers te veel afgeleid kunnen raken als het te koud is op kantoor 😂

Als er dan ook nog een poollucht door je kantoor heen blaast…

Reputatie 5

18 graden is echt vreselijk als het buiten rond de 28 graden is. Daar kan je flink ziek van worden als je klam en warm zo'n trein binnen stapt.

En dan hebben we het nog niet over het personeel op zo'n trein, tientallen keren zo'n temperatuurwisselingen in korte tijd en deze zitten snipverkouden thuis.

Ongeveer 4 graden koeler dan buiten wordt door veel reizigers als prettig ervaren.

Misschien is het een idee dat de temperatuur eerste klas op 20 graden wordt gezet en in de tweede op 18 graden? Dan hebben de eersteklas reizigers echt meerwaarde van hun duurdere tickets. 

Meen je dit nu echt serieus, dacht dat we dit soort tijden inmiddels ver voorbij waren.  Dus straks ook geen wifi meer in de 2e klas en geen toilet ?

Misschien is het een idee dat de temperatuur eerste klas op 20 graden wordt gezet en in de tweede op 18 graden? Dan hebben de eersteklas reizigers echt meerwaarde van hun duurdere tickets. 

Meen je dit nu echt serieus, dacht dat we dit soort tijden inmiddels ver voorbij waren.  Dus straks ook geen wifi meer in de 2e klas en geen toilet ?

Hangt er een beetje vanaf hoe hij het bedoelt. Als hij bedoelt dat de eerste klas ongeveer de enige plek in de trein is waar je ook rúimte hebt om je jas uit te doen (of in de spits zelfs alleen maar los) is het misschien nog niet zo gek.

Reageer