Vouwfiets verkeerd herkend.

  • 6 June 2023
  • 32 reacties
  • 826 Bekeken


Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 1

Er zaten bijna geen passagiers in het treingedeelte waarin ik zat. Ik had de vouwfiets op het balkon geplaatst waar de fietsen mochten staan zodat er zo weinig mogelijk passagiers last van hadden. Omdat het zo rustig was had ik niet gekeken of hij er nog stond in Utrecht.

Het vervelende is echter dat de conducteur niets had gezegd. Het is dat ik hem net nog kon aanspreken voordat hij vertrok,  anders had ik hem kwijt geweest.

Op de terugweg n.b. waren er 2 mensen die hun racefiets in het gangpad hadden geplaatst omdat er geen plek was op het balkon. Begrijpelijk, het was erg druk, maar vond het toch raar. 
 

 

De conducteur is zeker wel iets te verwijten. Die mag normaal geplaatste bagage niet verwijderen.

Onbeheerde bagage mag verwijderd worden.

Reputatie 7
Badge +1

Een vouwfiets geldt als normale handbagage (daarom hoeft u er ook niet voor te betalen) en u wordt geacht tijdens de reis zelf op uw bagage te letten. U kunt de conducteur niet verwijten dat hij deze fiets (die kennelijk onbeheerd op het balkon stond) heeft laten verwijderen. Voortaan dus uw vouwfiets in het zicht houden.

De conducteur is zeker wel iets te verwijten. Die mag normaal geplaatste bagage niet verwijderen.

"Slordig neergezet” is nogal vaag. "Hinderlijk” zou misschien actie rechtvaardigen, maar dat was het kennelijk niet.

Ik heb nog nooit gehoord dat een Hc een koffer uit de trein heeft gezet. Wat een vreemde gang van zaken.

O ja zeker wel, vaak genoeg gezien dat de conducteur spullen liet weghalen als er geen eigenaar te bekennen was. Dat heeft ook met veiligheid te maken.

Overigens zijn dit de regels (zie punt 2):

  • Je handbagage mag niet meer dan (hoogte, breedte of diepte) 85 centimeter zijn.
  • Houd je bagage in de gaten: het is je eigen verantwoordelijkheid.
  • Je zorgt ervoor dat je bagage het gangpad en andere reizigers niet belemmert of hindert en niet een zitplaats inneemt als een medereiziger daarop aanspraak maakt.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nog nooit gehoord dat een Hc een koffer uit de trein heeft gezet. Wat een vreemde gang van zaken.

Een vouwfiets geldt als normale handbagage (daarom hoeft u er ook niet voor te betalen) en u wordt geacht tijdens de reis zelf op uw bagage te letten. U kunt de conducteur niet verwijten dat hij deze fiets (die kennelijk onbeheerd op het balkon stond) heeft laten verwijderen. Voortaan dus uw vouwfiets in het zicht houden.

Reputatie 7
Badge +1

Ik zou zeggen: dien een claim in bij NS.

Edit: ik zie dat de fiets is teruggevonden, dus een claim is dan niet aan de orde denk ik.

Reageer