Waarom huurt NS geen treinen?
Er komt een tekort aan zitplaatsen in de treinen, volgend jaar. De vaste klant is de dupe. Dat wordt dus leuk reizen. Waarom huurt NS geen treinen in Belgiƫ en Oostenrijk, zoals een tiental jaren geleden? En wie is verantwoordelijk voor het te laat doen van bestellingen en het uit de dienst halen van te oude treinen?
Bladzijde 2 / 2
marv87, gezien technische revisies en keuring zou de meerderheid van de treinen die ze nu per 13 decomber uit de dienstregeling halen nog wel een aantal maanden meer als de 3 maand die je aangeeft kunnen doorrijden.
A
De aanbesteding van nieuw Intercitymaterieel loopt en er zijn twee verschillende series nieuwe Sprinters besteld. Er is dus wel degelijk actie ondernomen. Wat betreft levertermijnen is een jaar niets.
Dat verhaal horen we al meer dan een jaar. Se NS had een jaar geleden ook kunnen besluiten om actie te ondernemen.
Wet ik helemaal niet snap is dat de oude treinen nu weg moeten, kunnen doe niet gewoon drie maanden langer doorrijden?
Wet ik helemaal niet snap is dat de oude treinen nu weg moeten, kunnen doe niet gewoon drie maanden langer doorrijden?
A
Vanwege het feit dat de Nederlandse treinen op een ander voltage rijden dan de treinen uit de meeste andere landen, kunnen treinen uit het buitenland niet zomaar op het Nederlandse spoor worden ingezet.
Het aankomende tekort wordt, mijns inziens, vooral veroorzaakt door besluitvorming van de regering. Er was immers lange tijd sprake van afschaffing van het Studentenreisproduct. Dat zou een flinke vermindering van het aantal reizigers hebben betekent. Nu die kaart blijft bestaan, is er sprake van een tekort.
Nieuwe treinen zijn al wel besteld, maar kunnen niet snel genoeg geleverd worden.
Wat volgens mij op korte termijn zou kunnen zorgen voor meer beschikbaarheid van treinen van NS, is het afstoten van bepaalde trajecten door NS, zodat deze kunnen worden overgenomen door partijen die wel snel treinen beschikbaar kunnen hebben. De traject(del)en Breda-Roosendaal en Dordrecht-Vlissingen kunnen zo naar een andere partij.
Het aankomende tekort wordt, mijns inziens, vooral veroorzaakt door besluitvorming van de regering. Er was immers lange tijd sprake van afschaffing van het Studentenreisproduct. Dat zou een flinke vermindering van het aantal reizigers hebben betekent. Nu die kaart blijft bestaan, is er sprake van een tekort.
Nieuwe treinen zijn al wel besteld, maar kunnen niet snel genoeg geleverd worden.
Wat volgens mij op korte termijn zou kunnen zorgen voor meer beschikbaarheid van treinen van NS, is het afstoten van bepaalde trajecten door NS, zodat deze kunnen worden overgenomen door partijen die wel snel treinen beschikbaar kunnen hebben. De traject(del)en Breda-Roosendaal en Dordrecht-Vlissingen kunnen zo naar een andere partij.
Bladzijde 2 / 2
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.