beantwoord

Eurostar Amsterdam en Rotterdam

  • 31 January 2024
  • 5 reacties
  • 242 Bekeken

Ik heb tickets gekregen voor Amsterdam naar Londen. Is het ook toegestaan om met die tickets op Rotterdam op te stappen en vanaf daar naar Londen te reizen?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 31 January 2024, 13:00

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey Imdrew en welkom op de NS Community! 

Er mag alleen in- of uitgestapt worden op het station dat op het ticket vermeld staat. Mocht je toch op een ander station instappen, dan vervalt de zitplaatsgarantie.

Reputatie 7
Badge

Ik denk dat dit wel meevalt. Ik acht de kans vrijwel nul komma nul dat die zitplaats na Amsterdam toegewezen wordt aan iemand anders. 

Ik ben eigenlijk meer bang voor de paspoort controle die je hebt naar Engeland. Omdat wij dan verwacht worden op AMS en niet op RDM

Reputatie 7
Badge

Daar heeft u wel een punt die ik over het hoofd zag. De tickets moeten bij de ingang gescand worden. Geen idee of de scanner in Rotterdam tickets vanaf Amsterdam accepteert.

Reputatie 7
Badge +1

Daar heeft u wel een punt die ik over het hoofd zag. De tickets moeten bij de ingang gescand worden. Geen idee of de scanner in Rotterdam tickets vanaf Amsterdam accepteert.

Er is ook nog de handmatige check-in, als de scanner het niet doet.

De paspoortcontrole staat overigens volledig los van de ticketcontrole.

Formeel gezien mag je van Eurostar met een ticket vanaf Amsterdam echter alleen in Amsterdam instappen en niet in Rotterdam. Ik kan me echter niet zo goed voorstellen dat dat een groot probleem is.

Reageer