beantwoord

Eurostar "lounge" in Rotterdam?

  • 6 July 2022
  • 3 reacties
  • 703 Bekeken

Reputatie 5

Ik vroeg me af hoe het werkt als je met de eurostar vanaf Rotterdam reist. In Brussel-Zuid, bijvoorbeeld, heb je na de controle en douane een grote wachtruimte/lounge met een aantal faciliteiten waar je kunt wachten tot je in de trein kunt. Is dat in Rotterdam ook het geval? Ik weet dat in Brussel en Londen voor eurostar een apart (afgesloten) deel van het station gebruikt wordt waar geen andere treinen/passagiers komen. Maar volgens mij gebruikt eurostar in R’dam gewoon het eerste perron waar ook de thalys stopt, en waar iedereen gewoon met de roltrap vanaf de stationshal op het perron kan komen. Ik begrijp niet goed hoe dat dan met de douane en veiligheidcontroles gaat als toch iedereen het perron op kan. 

Heeft iemand hier ervaring mee?

icon

Beste antwoord door Olav93 6 July 2022, 20:18

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Ook in Amsterdam en Rotterdam zijn Eurostar terminals voor de veiligheidscontroles. Die gaan op enig moment dicht en dan wordt het perron afgesloten en gecontroleerd. Als dat leeg is, mogen mensen die in de terminal zijn gecontroleerd het nog steeds afgesloten perron weer op om in te stappen.

Reputatie 5

Ook in Amsterdam en Rotterdam zijn Eurostar terminals voor de veiligheidscontroles. Die gaan op enig moment dicht en dan wordt het perron afgesloten en gecontroleerd. Als dat leeg is, mogen mensen die in de terminal zijn gecontroleerd het nog steeds afgesloten perron weer op om in te stappen.

Is die ruimte groot in Rotterdam? In Brussel kon het daar nog wel eens druk zijn. Als het in Rotterdam ook zo druk is, dan loont het niet erg om erg vroeg in te checken, want dan moet je de hele tijd in die ruimte wachten totdat de trein er is. Ik neem aan dat je na de controles niet meer naar de algemene stationshal kunt.

Ik heb recente ervaring met Eurostar (en door omstandigheden op de heenreis met zowel Rotterdam als Brussel) en kan zeggen dat het antwoord van Olav93 klopt. De lounge van Eurostar in Rotterdam is niet enorm groot, maar beschikt wel over toiletfaciliteiten en automaten voor koffie, thee, fris en snacks. Echte winkels zul je er niet treffen, en je kunt inderdaad niet terug naar de stationshal.

Reageer