beantwoord

Fiets weg. Wie heeft de trein leeg gemaakt?

  • 6 April 2022
  • 4 reacties
  • 250 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik ben maandagochtend 4 april 2022 rond 8.50 uur uit de Nightjet trein vanaf Zurich uitgestapt op Utrecht Centraal. Mijn ligplek was namelijk drie coupes verder dan waar de fiets stond. De conducteur floot meteen, ik riep naar hem dat ik mijn fiets er nog uit moest halen, en hij riep waarom ik dat niet eerder gedaan had. Hij maakte de deur open waar ik stond maar dat bleek de coupe naast “mijn fiets coupe”. Ik raakte gestresst, de conducteur riep: “je weet toch wel waar je je fiets neergezet hebt”, en ik rende om te kijken of er nog een fiets coupe was. Ik vroeg de conducteur naar het aantal fiets coupes maar hij gaf alleen maar ergernis en ongeduld aan me door. Toen ik even niet meer zocht, bleef de trein toch nog staan (zoveel haast was er dus blijkbaar niet!), ik liep terug en zag mijn fiets staan. Ik riep nog want de conducteurs deur was nog open. Hij vertrok. 

 

Thuis meteen NS international en NS klantenservice gebeld. Daar zijn ze super behulpzaam, begripvol, verloren voorwerp ticket aanmaken en meedenkend maar de systemen bieden weinig info over internationale treinen, en men weet niet wie en waar de fiets zou kunnen zijn. Nu 8 telefoontjes verder, ook met de Oostenrijkse spoorwegen (ÖBB) die de Nightjet exploiteert, en twee keer naar het perron gegaan om in „diezelfde Nightjet trein“ maar dan een-twee dagen later te kijken, is er GEEN fiets gevonden.

 

HOE KAN DAT?

Kan iemand wel in de planning kijken? Wie heeft die trein schoongemaakt? Kan iemand de mensen vragen die deze trein hebben schoon gemaakt?

Ik heb de fiets in Utrecht zien wegrijden. Hij stond in treinstel 174. Het KAN NIET dat hij in Amsterdam niet gevonden is. Iemand heeft hem eruit gehaald. Hij stond afgesloten, dus iemand heeft ook het slot moeten doorknippen. Dames sportieve fiets. Merk Winora, donkergrijs/zwart, bagagedrager, en aan één kant een zwarte fietstas van het merk B-Twin.

icon

Beste antwoord door Denice NS 6 April 2022, 11:07

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

Die Nightjet is naar Amsterdam gereden. Als het goed is dan zal de fiets daar opgemerkt zijn en als gevonden voorwerp gemeld zijn. Helaas bestaat echter ook de mogelijkheid dat iemand de fiets meegenomen heeft. 

 

Voor de volgende keer een goede tip: Zorg dat je voor het uitstappen al in het fietsrijtuig bent zodat je direct met je fiets kan uitstappen.

Hoi Wiema. Welkom bij de Community.

Wat een vervelende situatie zeg! Ik begrijp dat je dus niet meer in de gelegenheid was om je fiets uit de trein te halen. Heb je het opsporingsformulier ingevuld? Dan doen wij ons uiterste best natuurlijk om je weer te herenigen met jouw fiets. Hetgeen Vareo aangeeft is natuurlijk wel een mogelijkheid, dat een andere reiziger de fiets heeft meegenomen. Wanneer treinpersoneel de fiets vindt zal deze eerst 5 dagen op het station worden bewaard. Vervolgens zal de fiets naar ons centrale depot in Utrecht worden gebracht. Als je fiets is gevonden ontvang je daarover van ons bericht. De houden het opsporingsverzoek enkele weken open. Ik hoop uiteraard dat we binnenkort goed nieuws voor je hebben!

Reputatie 7
Badge +4

U heeft er nu niets meer aan, maar een Airtag bevestigen, hij zit bij mij in de batterijhuls, en de fiets is traceerbaar. Als u in de trein zit, reist de fiets zichtbaar met u mee.

 

Ik heb met sommige mensen wel eens een verschil in opvatting over de eigendomsverhoudingen, maar los daarvan is het goed voor de peace of mind. Je hoeft je niet bij elk station af te vragen of de tegenwoordig niet meer zo goedkope fiets er nog wel staat.

Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Ja, het kan eigenlijk niet dat een andere reiziger hem heeft meegenomen, want hij stond met twee sloten vast. Ik denk dus dat het schoonmaakpersoneel hem heeft gevonden en los heeft moeten knippen.

@Denice NS Is het mogelijk te achterhalen wie deze trein heeft leeg gemaakt zodat het daar gevraagd kan worden?

 @Vareo ja goeie, ik wilde ook eigenlijk bij de fiets staan met uitstappen maar er waren zoveel mensen met zoveel spullen in het gangpad van de drie wagons (waar ik doorheen moest) dat dat niet ging. 
@Thom bedankt voor de tip! 

Reageer