beantwoord

Geen goedkope treinkaartjes via NS International op vrijdag 19 mei

  • 17 May 2023
  • 6 reacties
  • 176 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 133 reacties

 

Als ik vandaag een enkeltje koop van Roosendaal naar Diest betaal ik €17,20

nsinternational.com/nl/treintickets-v3/#/search/NLRSD/BEDIS/20230526?pax=A

 

Als ik voor a.s. vrijdag een enkeltje koop van Roosendaal naar Diest betaal ik €33,20 

en moet ik reizen met een overvolle Intercity Benelux.

Op vrijdag 19 mei rijden er treinvervangende bussen, maar de langere reistijd is voor mij geen probleem, aangezien dit meer dan de helft scheelt in de aanschaf van een (lang) weekend retour (€26 ipv €66)

Waarom verkoopt NS International tijdens werkzaamheden op het traject Roosendaal - Antwerpen voor dit traject geen treinkaartjes?

 

Hoe kan ik last minute een goedkoop Weekendretour kopen voor dit traject?

 

icon

Beste antwoord door boze Belg 17 May 2023, 18:36

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

En weer een nieuwe vraag van Michiel. Voor de liefhebber. Ik sla even over.

Reputatie 7
Badge

Iets met werkzaamheden waardoor de stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen niet rijdt?

Reputatie 7
Badge +3

Ook via Belgian Rail lukt het niet om een doorgaand kaartje te kopen van Roosendaal naar Diest waarin de treinvervangende bus zit van Essen naar Antwerpen-Noorderdokken.

Het is wel mogelijk om het kaartje te splitsen. Je betaalt dan €8,20 van Roosendaal naar Antwerpen-Centraal (via https://www.b-europe.com/NL ) en €10,20 van Antwerpen-Centraal naar Diest (via https://www.belgiantrain.be/nl).

Erg onhandig dat NMBS de doorgaande biljetten heeft onderdrukt. Mogelijk vanwege capaciteitsproblemen met de treinvervangende bus?

Hoe kan ik last minute een goedkoop Weekendretour kopen voor dit traject?

Ga naar NMBS Internationaal | Treinreizen in Europa (b-europe.com).

Geef je traject in.

Kies bij “uitgebreid zoeken” “extra opties” en geef als “overstap- of doorgangsstation” Essen of een ander station op de lijn in. Gebruik geen station dat ook op de lijn naar Noorderkempen of Breda ligt (bv. niet Antwerpen Noorderdokken). 

Reputatie 7
Badge +1

Erg onhandig dat NMBS de doorgaande biljetten heeft onderdrukt. Mogelijk vanwege capaciteitsproblemen met de treinvervangende bus?

Ik geloof niet dat er bewust iets wordt onderdrukt en al helemaal niet vanwege drukte. De NS- en DB-planners geven ook op de 19e geen optie via de vervangende bus. De CD echter wel. Het heeft vermoedelijk meer te maken met wat er in het algemeen is ingesteld in de planners, bv. hoeveel strafpunten extra overstaps of een traeject met een bus krijgen.

Reputatie 2

Erg onhandig dat NMBS de doorgaande biljetten heeft onderdrukt. Mogelijk vanwege capaciteitsproblemen met de treinvervangende bus?

Ik geloof niet dat er bewust iets wordt onderdrukt en al helemaal niet vanwege drukte. De NS- en DB-planners geven ook op de 19e geen optie via de vervangende bus. De CD echter wel. Het heeft vermoedelijk meer te maken met wat er in het algemeen is ingesteld in de planners, bv. hoeveel strafpunten extra overstaps of een traeject met een bus krijgen.

Helaas kun je bij CD.cz geen treinkaartjes kopen voor het traject Roosendaal-Diest over Essen.

Waarom laat de planner van NS International geen alternatieve routes zien, zodat je daardoor geen tickets voor een route met een treinvervangende bus kopen?

Reageer