beantwoord

Geld terug na geannuleerde Eurostar

  • 4 August 2022
  • 9 reacties
  • 206 Bekeken

Goedenavond, in april werd mijn heenreis Rotterdam Londen met de Eurostar de avond voor vertrek geannuleerd, ruim 220 euro kostte deze reis (met 2 personen). Het bedrag is betaald aan NS International. Ik heb de afgelopen maanden op allerlei verschillende manieren geprobeerd mijn geld terug te krijgen, maar niemand lijkt te kunnen of te willen helpen. Op formulieren die ik moest invullen wordt ook nooit gereageerd. Dus ik probeer het toch maar hier ook. Want ik begrijp alles als het om drukte gaat, maar het is wel heel onkies om mensen te laten betalen voor een reis die ze om deze reden niet konden maken. Dus hopelijk komt het goed..

icon

Beste antwoord door bahnrider 4 August 2022, 21:50

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Heb je wel bericht van ontvangst van claim ontvangen-met daarin excuus dat het maanden kan duren voor ze aan bewerking toekomen?

Via dit forum kun je hooguit medeleven verwachten-en hopelijk misschien een tip van iemand die de juiste benadering met effect weet-niet he het zou moeten zonder resultaat

Volgens mij moet het gewoon via het formulier-online van NS-INTER!!!! voor vertraging-daarin zit als ik me goed herinner ook iets als ´reis kon niet plaatsvinden´

Ik heb al meerdere reacties gehad op dat soort formulieren. Nu schijnt het weer 16 weken te zijn. En ik snap het natuurlijk gaat dit ook niet werken. Maar het is en blijft bijzonder wat we allemaal als reizigers moeten pikken. En daar ben ik behoorlijk klaar mee. Enfin dank voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +3

Wat iedereen ook beweert, terugbetalingen van Eurostar gaan uitsluitend via Eurostar zelf.

Zie: https://www.eurostar.com/nl-nl/reisinformatie/praktische-informatie/vertragingen-en-compensatie

Ook NS International verwijst naar de pagina van Eurostar: https://www.nsinternational.com/nl/mijnnsi/#/compensatie-bij-vertraging/stap-1

Op de website van Eurostar staat overigens dat een aanvraag binnen 2 maanden moet worden ingediend. Gezien de verwarring lijkt het me verstandig om contact op te nemen met Eurostar. Als je met een creditcard betaald hebt kun je ook nog overwegen om de betaling te laten terugdraaien vanwege het niet leveren van een dienst.

En Eurostar heeft keer op keer een automatische melding verzonden dat een refund voor deze geannuleerde reis niet mogelijk was. In april, in mei en in juni. En aangezien ik 456 euro heb overgemaakt naar de bankrekening van NS International lijkt het me niet heel vreemd als zij het geld terug moeten betalen. Misschien moet je even bedenken of mensen die posten al 100 pagina's aan informatie hebben verzameld.

Dan krijg je dus dit. En dit kreeg ik al in april. Ondanks dat een annulering nu precies is wat er gebeurd is

Reputatie 7
Badge +3

Dat is inderdaad tegenstrijdige informatie. Volgens Eurostar moet NS terugbetalen.

Kom er maar in, NS. Waarom heeft @JeroenWapenaar zijn geld nog niet terug?

Reputatie 3

Als de aanvraag voor Geld Terug Bij Vertraging al binnen is bij ons en JeroenWapenaar heeft van ons een bevestiging gehad, dan ligt de claim op de stapel. 
Helaas is het simpelweg enorm druk. Formulieren worden absoluut afgehandeld, maar er gaat meer tijd overheen dan gedacht. Het enige dat ik daar kan adviseren, hoe vervelend ook, is geduld.

Mocht dit niet het geval zijn, dan is het advies om contact te leggen met het algemene nummer van NS International (030-2300023). Daar kun je vragen naar de status en anders meteen een verzoek indienen.

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt er in dit geval ook op dat de trein van JeroenWapenaar niet als geannuleerd in het systeem staat. Dan kan ik me voorstellen dat geen enkele aanvraag tot restitutie zal worden goedgekeurd. Dat lijkt me dan wel weer iets dat Eurostar zelf zou moeten oplossen. Frustrerende situatie in elk geval.

Reputatie 6
Badge

Als de aanvraag voor Geld Terug Bij Vertraging al binnen is bij ons en JeroenWapenaar heeft van ons een bevestiging gehad, dan ligt de claim op de stapel. 
Helaas is het simpelweg enorm druk. Formulieren worden absoluut afgehandeld, maar er gaat meer tijd overheen dan gedacht. Het enige dat ik daar kan adviseren, hoe vervelend ook, is geduld.

Een terugbetaling na annulering moet wettelijk binnen 1 maand gedaan worden. Het kan natuurlijk gebeuren dat je er bij drukte soms een beetje langer over doet maar 4 maanden overschrijdt natuurlijk alle fatsoensnormen.

Reageer