beantwoord

GTBV internationaal met 100% reizen in NL…NS en NS int wijzen naar elkaar



Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 6

Het scheelt wel of er minder treinen zijn bij een half uur dienst of zoals in dit geval een keer per twee uur….ik begrijp heel goed dat aan actiekaartjes voorwaarden zijn verbonden. Maar als je pas na 900 mag reizen en de eerste verbinding valt uit waardoor het pas na 1100 wordt…. En een ongeluk/aanrijding vind ik als klant ook nog iets anders als gebrek aan materiaal. Dat eerste overkomt een bedrijf van buitenaf, het tweede heeft toch echt met je eigen bedrijfsvoering te maken. 

Reputatie 7
Badge +3

Even een update: het kostte wat heen en weer mailen en chatten maar ik heb de toezegging dat mijn kaartje vergoed wordt. Erg netjes van zowel NS internationaal als NS. Dat mag ook gezegd worden toch!


Fijn dat het toch nog goed komt.

Even nog een opmerking over reizen in de spits met een dal-uren eticket na vertraging: officieel is dat niet toegestaan. Soms kan een conducteur coulant zijn als je in een trein zit en de geplande aankomsttijd in de daluren was en je door vertraging in de spits terecht komt. Je hoeft dan niet voor de spits uitstappen. Minder treinen op traject valt niet onder vertraging. Je kunt dus niet stellen dat omdat je een trein later moest nemen je op de terugweg ook een trein later mag nemen en in de spits mag reizen. 

Reputatie 6

Even een update: het kostte wat heen en weer mailen en chatten maar ik heb de toezegging dat mijn kaartje vergoed wordt. Erg netjes van zowel NS internationaal als NS. Dat mag ook gezegd worden toch!

Reputatie 6

Ik wacht ook even de reactie en ik begrijp dat de Ic Berlijn een andere trein is. Alleen jammer dat er bij dit soort overmacht geen gebruik van mag worden gemaakt.

Reputatie 7
Badge +4

U kunt per email reageren op de afwijzing en de zaak uitleggen. Dat is een meer voorkomende werkwijze. Succes is echter niet gegarandeerd, het is hooguit een mogelijkheid. Een kaartje voor de boemel naar Bentheim is niet geldig in de ICBerlijn. Kampen-Bentheim is wel een internationaal kaartje. De afgiftetijd is er natuurlijk wel.  Ook zonder chipkaart voor het binnenlands traject is GTBV wel mogelijk. De vergoeding is echter niet zo riant en zelfs als het al lukt eigenlijk niet de moeite. 

Reageer