beantwoord

Hoe boek ik een treinreis naar het buitenland als de planner zegt dat de verkoop niet mogelijk is

  • 6 February 2024
  • 3 reacties
  • 178 Bekeken

Ik zie dat een vraag als de mijne vaak gesteld is, maar ik heb een bevredigend antwoord niet gevonden (kan aan mij liggen ;-) ).

Ik vond op NS International een mooie rit vanuit Nederland naar Malaga. Maar de site zegt “Sorry, helaas kunnen wij deze specifieke reisoptie niet verkopen (ook niet telefonisch). Kies a.u.b. een andere verbinding.”. Alleen: ik wil deze verbinding.

Hoe ga je dan te werk om zo’n kaartje te kopen? Via een reisagent zoals de Treinreiswinkel? Ik denk dat een goed antwoord veel mensen kan helpen, om te beginnen mij.

icon

Beste antwoord door iMark 6 February 2024, 11:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

NS verkoopt vooralsnog geen tickets of reserveringen voor binnenlandse treinen in Spanje. NS komt bij mijn weten niet verder dan Barcelona, en dan alleen met de TGV van SNCF, niet met de AVE van RENFE.

De Treinreiswinkel zal misschien wel kunnen boeken. Maar voor een goed advies is de concrete verbinding nodig, inclusief reisdatum.

Reputatie 7
Badge +3

Bij NS kun je alleen tickets kopen met de TGV naar Barcelona. Tickets voor reizen in Spanje kun je kopen via de website van de RENFE, de Spaanse Spoorwegen. Je zult de reis qua tickets moeten splitsen. De reisplanners en de ticketingsystemen lopen niet parallel.

Let er wel op dat er verschillende maatschappijen zijn op bepaalde trajecten. De RENFE verkoopt geen tickets voor ander vervoerders.

https://www.renfe.com/es/en

Beste mensen,

Dank voor jullie reactie. Ik denk dat ik het NS-reisadvies neem en het Spaanse deel regel via de betreffende maatschappij daar.

De treinreiswinkel heeft een eerdere keer Interrail geadviseerd. Dat werkt goed. Ik ben me bewust van reserveringen die ik moet doen.

Fijn dat ik nu weer hoe het komt. De (trein-)wereld is niet perfect, maar met wat hulp lukt het toch. Bedankt!

Reageer