beantwoord

Internationaal Jongerendagkaart

  • 3 January 2024
  • 7 reacties
  • 251 Bekeken

Als ik van Breda naar Antwerpen-Berchem wil dat moet ik een stuk door België. Wel stopt mijn reis bij Antwerpen-Berchem. Mag ik voor deze reis mijn jongerendagkaart gebruiken (van €7.95)?

icon

Beste antwoord door Thom 3 January 2024, 13:02

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Nee natuurlijk niet. De jongerendagkaart is niet geldig in België.  

Reputatie 6
Badge +1

Als je op dezelfde dag teruggaat, is het wel rendabel om op het Nederlandse deel gebruik te maken van een jongerendagkaart. Bij het boeken van een ticket op nsinternational.com selecteer je dan dat je 100% korting hebt in Nederland.

Per enkele reis krijg je dan € 5,40 korting, dus met een retour op dezelfde dag scheelt dat € 10,80 - € 7,95 = € 2,85. 
Het is niet heel veel, maar wel mooi meegenomen. 

Reputatie 7
Badge +4

U kunt wel een internationaal kaartje kopen van Breda naar Antwerpen en voor het Nederlandse traject 100 procent korting opgeven. Uw jongerendagkaart moet dan wel geldig zijn. U betaalt dan nog een bedrag voor het Belgische traject. Dat kan licht variëren maar is duurder dan de jongerendagkaart.

 

 

Gelukkig is de controle in de Beneluxtrein nog redelijk streng. Zonder geldig kaartje krijgt u een boete.

 

Ik moet wel zeggen dat uw vraag me verbaast. U kunt toch wel nagaan dat een toch al belachelijk goedkoop Nederlands kaartje dat alleen geldig is binnen Nederland nooit gebruikt kan worden voor een buitenlandse reis? Waarom zou dat zo zijn, omdat het een trein is die uit Nederland vertrekt? Dan zou je met een jongerendagkaart ook naar Frankfurt kunnen voor €7,95. Deze hele wijze van denken in uw voordeel is buiten iedere orde.

Reputatie 3

Ik denk dat de verwarring begint bij dat er wordt gedacht dat Antwerpen-Berchem geen belgië is?

 

Verklaart wel de post namelijk.

Reputatie 7
Badge +3

Antwerpen ligt in België en dat is de reden waarom er door België gereisd moet worden om van Breda naar Antwerpen te gaan.

Het is geen internationale jongerendagkaart die kaart van €7,95 maar een Nederlandse jongerendagkaart waarmee tot de Nederlandse grens, in de daluren alleen met NS-treinen gereisd mag worden.

Ik snap de verwarring, omdat die geldigheid in alleen Nederland niet in de app-voorwaarden staat, maar wel geldigheid in NS treinen. Plan je in de NS reisplanner dan krijg je o.a. een reis met NS International IC direct. Vanaf Schiphol naar Breda is dit een NS trein….

Een beetje topo-kennis is ook wel handig als je wilt reizen.

 

Reputatie 7
Badge

Ik denk dat de verwarring begint bij dat er wordt gedacht dat Antwerpen-Berchem geen belgië is?

 

Verklaart wel de post namelijk.

Een treinstation tussen Antwerpen en Mechelen. Hoezo geen België? En de titel van de post dan? Internationale jongerendagkaart? Die ken ik niet.

Ik denk dat de verwarring begint bij dat er wordt gedacht dat Antwerpen-Berchem geen belgië is?

Kennelijk is niet alleen het reken- en taalonderwijs tegenwoordig ondermaats maar geldt dat ook voor aardrijkskunde.

Reageer