Kijk uit met interrail app.

  • 5 February 2022
  • 7 reacties
  • 251 Bekeken

Reputatie 4

Als ik op diverse internationale websites kijk (bij NS, DSB en DB) zie ik overal al maanden lang vervangingsbussen (togbus noemen ze dat daar) staan tussen Aarhus en Fredericia (Denemarken). Maar niet op de app van Interrail. Die laten je gewoon een half uur te laat op het station komen. Kijk dus uit met die app.


7 reacties

De Interrail-app is inderdaad geen real-time app. Voordeel daarvan is dat deze ook offline/zonder internet gebruikt kan worden, nadeel is dus dat werkzaamheden die maar kort van te voren worden aangeleverd niet altijd verwerkt zijn in de app, waardoor dit inderdaad voor kan komen.

Zoals ook in de Veelgestelde Vragen-lijst in de Interrail-app staat, is het advies dan ook om voor een Interrailreis de algemene planning wel in de app te doen, zodat deze, zoals vereist voor het gebruik van de Interrailpas, aan de 'Trip' van de Interrailpas gekoppeld kan worden, maar nog altijd kort voor vertrek even op de site/app/informatieschermen van de betreffende vervoerder te kijken of er wijzigingen zijn.

Reputatie 7
Badge +1

Wordt keer op keer-want iedereen vraagt altijd hetzelfde zonder ook maar benul te hebben even de andere zelfde vragen te checken- op die community weer keurig uitgelegd door rian v.d. borgt.

Overigens lijkt me de bijna 200 KM vanaf Aarhus (nieuwe tram vorig jaar geopend, vervangt deels oude spoorlijn) via Aalborg tot het Skagens puntje met de haven van Frederique) togersattning wel wat lang. De staats DSB rijdt nog tot Aalborg, rest is van de regionale NordJyllandske overgenomen.

Maar daarnaast blijf ik me verwonderen dat mensen die dan INterntional willen reizen niet op de ook daar volop aanwezige (en in de 7-11 zelfs gratis te raadplegen) screens kunnen kijken. Dat waren vroeger dus de echte sterke opschepperige IR-verhalen-hoe slecht ze het daar wel niet hebben geregeld!.

Reputatie 7
Badge +1

De Interrail-app is niet compleet en krijgt te weinig updates om betrouwbaar te zijn. Daardoor komen gewijzigde dienstregelingen pas met vertraging aan. Of helemaal niet, als de wijziging te kort van tevoren is gepland. Je moet die app echt alleen maar gebruiken als je geen andere reisinfo hebt.

Reputatie 4

nadeel is dus dat werkzaamheden die maar kort van te voren worden aangeleverd niet altijd verwerkt zijn in de app, waardoor dit inderdaad voor kan komen.

 

Dat snap ik ook wel, maar deze werkzaamheden zijn al zeker een half jaar bezig.

Reputatie 7
Badge +1

nadeel is dus dat werkzaamheden die maar kort van te voren worden aangeleverd niet altijd verwerkt zijn in de app, waardoor dit inderdaad voor kan komen.

Dat snap ik ook wel, maar deze werkzaamheden zijn al zeker een half jaar bezig.

De eerstvolgende werkzaamheden tussen Aarhus en Fredericia zijn zo te zien volgend weekend en die zie ik ook gewoon in de Interrail-planner, bv. op 12 februari. Als jij ze niet ziet, dan moet je eens kijken of er update voor de app is.

Reputatie 4

Ik heb op 9 april gekeken, omdat ik daar plannen heb op die dag. Daar staan bussen wel op de internetplanners, maar niet op de app. Op 12 februari zie ik ze wel ook op de app (vanaf Horsens)

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb op 9 april gekeken, omdat ik daar plannen heb op die dag. Daar staan bussen wel op de internetplanners, maar niet op de app. Op 12 februari zie ik ze wel ook op de app (vanaf Horsens)

Zo te zien heeft DSB die wijzigingen al wel aan het Europese Dienstregelingscentrum geleverd (DB kent ze bv. ook) maar is er sindsdien nog geen update van de app geweest.

Reageer