klimaatdoelen halen

  • 27 November 2021
  • 28 reacties
  • 467 Bekeken


Toon eerste bericht

28 reacties

Je overschat weer duidelijk de vakbonden hier in NL bij het spoor, kijk eens wat de NS de laatste tijd doorgedrukt heeft ondanks dat personeel en bonden hier tegen waren. De vakbonden leveren steeds meer invloed in en er wordt steeds minder naar de vakbonden geluisterd door de RvB.

Je overschat weer duidelijk de vakbonden hier in NL bij het spoor, kijk eens wat de NS de laatste tijd doorgedrukt heeft ondanks dat personeel en bonden hier tegen waren. De vakbonden leveren steeds meer invloed in en er wordt steeds minder naar de vakbonden geluisterd door de RvB.

Het feit dat de paar duizend conducteurs de facto al jaren weigeren echt te werken heeft toch met de macht van de vakbonden te doen.

Dat er bezuinigingen worden doorgevoerd lijkt me nogal logisch nu het aantal reizigers met 1/3 deel is verminderd en er geen uitzicht is op herstel.

Reputatie 6

De trein als alternatief voor andere vormen van reizen? Dan moet er wel wat aan de snelheid en comfort gebeuren. Als je voor reis tussen de 7,5 en 12 uur duurt, je in het ongunstigste geval 5 x moet overstappen dan zou je kunnen zeggen dat de prijs misschien doorslaggevend zou kunnen zijn. Nou die prijzen zijn lokkertjes. Die 40 of 50 euro vallen mee zou je denken. Nou vergeet het maar, als je de mogelijkheid wilt hebben om om te boeken of te annuleren (je weet nu maar nooit wat hogerhand plotseling weer voor een konijn uit de hoge hoed tovert) komt je kaartje op ruim 180 euro….
Als je terug wilt… Uw gekozen heenreis is helaas niet boekbaar met een terugreis op deze dag.
Advies: Boek de heen-en-terugreis als 2 losse reizen. 
Als je dat doet krijg je ook weer een aantal lage prijzen, een reistijd van bijna 9 uur en 3 tot 5 x overstappen. Wil je kunnen annuleren of wijzigen komt dat kaartje ineens op 180 euro. Je zal maar met je gezin gaan dan ben je, als je goed zoekt, met 4 personen 648 euro kwijt voor een enkeltje. Plus, als het tegenzit de vervoerskosten tussen de stations als je nou net een overstap in Frankrijk hebt. Terug de zelfde kosten….
Dan gaan wij liever met de auto. Inclusief stops doe ik er 7 uur over en het kost ons 90 euro aan brandstof, bovendien hoeven we ter plaatse geen taxi of ander openbaar vervoer te nemen/betalen en heb je geen gesleep met bagage.. 
Als je het zonder eten en drinken uitrekent voor 3 dagen met 4 personen, hotel 500 (incl. annuleren), heenreis 90 terugreis 90… totaal 680 euro. Dat is een paar tientjes duurde dan de enkele treinreis.
Wil je wat verder weg komt het vliegtuig als eerste... rond de 2 uur vliegen of 28 uur in de trein. waarbij het prijsverschil klein is, de trein is maar 30 euro duurder dan het vliegtuig, door de reistijd en de brandstofkosten valt de auto hier af.
IK ben tussen 1970 en 1980 een beetje treinverslaafd geweest, vooral de verre goedkope ritten…de ontspannen houding van het grootste deel van de medepassagiers…

 

 

Reageer