beantwoord

met trein naar startplaats voor veerboot naar Corsica of Sardinie

  • 27 October 2023
  • 6 reacties
  • 280 Bekeken

Onze bestemming is Corsica/Sardinie voor fietsvakantie. Kunnen we daar met trein - inclusief onze fietsen - komen, uiteraard incl. ferry? Vroeger had je een slaaptrein Amsterdam - Livorno, maar die is er niet meer. Waar moet ik gaan zoeken? Waar kan ik inlichtingen :krijgen? Is het op een redelijke manier mogelijk met de trein, liefst zelfs slaaptrein?

icon

Beste antwoord door Tochjo 28 October 2023, 12:52

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

Fiets weet ik niet zeker maar in ieder geval Noord-Italië is mij deze zomer nog gelukt per ICE (Duits, al vanaf Amsterdam), Zwitserse intercity en Frecciarossa (Italiaanse hogesnelheidstrein). Slapend geef ik je de meeste kans met de Nightjet van de Oostenrijkse ŐBB tot in ieder geval in Oostenrijk of Zwitserland, direct vanuit Nederland.

Begin je zoektocht eens bij de Deutsche Bahn. Die hebben een goede reisplanner met vrijwel alle Europese treinen erin.

Reputatie 7
Badge

Volgens de website van Nightjet kunnen fietsen van/naar Nederland in de Nightjet alleen mee naar/van Zurich. Helaas is dit nogal een onbetrouwbare verbinding. In Nightjets naar Italie is dat zo te zien niet mogelijk. Dat wordt dus flink puzzelen.

Reputatie 7

Via Parijs met de TGV naar Nice kan ook. Dat kan vanuit Amsterdam in een dag met één overstap in Parijs. Geen slaaptrein dus, wel veel minder gecompliceerd dan reizen naar Livorno. Heb je wel een overnachting in Nice nodig. Of de fiets makkelijk in die TGV mee mag durf ik zo niet te zeggen. 

Vanuit Nice dan de volgende ochtend met de ferry naar Ajaccio of Calvi op Corsica.

Badge +3

U zou uw reiswensen ook eens kunnen voorleggen aan de Treinreiswinkel. Zij hebben veel ervaring met de mogelijkheden bij treinreizen door Europa.

Heel nuttig en bruikbaar. Dank.

Reputatie 7
Badge +1

Er is ook een nachttrein Parijs-Nice. Fietsen kunnen daarin ook mee.

Reageer