Skip to main content
beantwoord

Omboeken Eurostar reis lukt niet

  • 30 May 2024
  • 16 reacties
  • 227 Bekeken

Door ziekte wil ik mijn reis omboeken. Dit lukt niet. NS internationaal zegt dat dit komt omdat Eurostar een wijziging heeft gedaan v.w.b. de zitplaatsen, nu kan NS int. niets meer.

Eurostar zegt dat dit komt omdat ik niet bij hen maar bij NS int. heb geboekt.

Herkent iemand dit? Wat te doen?

16 reacties

Als je bij NSI hebt geboekt dan is en blijft dat je aanspreekpunt, hoe ze dit onderling en/of intern regelen is niet jou zaak.

Kan wel eerst in de voorwaarden van je kaartje of omboeken / wijzigen mogelijk is.

Reputatie 7
Badge

Hangt er inderdaad van af wat voor tarief het is. @Dorine11 wat staat er op het ticket? Het zou kunnen dat u een goedkoop tarief geboekt heeft die niet te wijzigen is.

Ik heb geboekt met flexible omboeken. NSI blijft beweren dat ze niets kunnen omdat Eurostar een wijziging heeft gedaan. Ik heb bij NSI een klacht ingediend maar geen automatisch bericht terug gehad, is deze dan wel aangekomen?

 

Als je bij NSI hebt geboekt dan is en blijft dat je aanspreekpunt, hoe ze dit onderling en/of intern regelen is niet jou zaak.

Kan wel eerst in de voorwaarden van je kaartje of omboeken / wijzigen mogelijk is.

Dat lijkt me ook, maar zij blijven me vertellen dat Eurostar de wijziging moet doen. De ticket zegt dat ik tot een uur voor de reis kan omboeken. In NSI staat een melding dat er iets is mis gegaan met een wijziging waardoor ik niet zelf kan omboeken.

Goedemorgen Dorine11. Welkom bij de NS Community.

Voor welke datum heb je je initiële reis geboekt?
Het zou kunnen dat het te maken heeft met het volgende:

Vanaf 15 juni 2024 rijdt Eurostar naar Londen niet meer rechtstreeks vanaf Nederland naar Londen vanwege grootschalige werkzaamheden in Amsterdam. Dat betekent dat het wijzigen van tickets vanaf Amsterdam Centraal of Rotterdam Centraal niet mogelijk is naar reisdatum die verder in de toekomst is dan 14 juni 2024.

Hangt er inderdaad van af wat voor tarief het is. @Dorine11 wat staat er op het ticket? Het zou kunnen dat u een goedkoop tarief geboekt heeft die niet te wijzigen is.

De ticket zegt dat ik tot een uur voor de reis kan omboeken. In NSI staat een melding dat er iets is mis gegaan met een wijziging waardoor ik niet zelf kan omboeken.

Goedemorgen Dorine11. Welkom bij de NS Community.

Voor welke datum heb je je initiële reis geboekt?
Het zou kunnen dat het te maken heeft met het volgende:

Vanaf 15 juni 2024 rijdt Eurostar naar Londen niet meer rechtstreeks vanaf Nederland naar Londen vanwege grootschalige werkzaamheden in Amsterdam. Dat betekent dat het wijzigen van tickets vanaf Amsterdam Centraal of Rotterdam Centraal niet mogelijk is naar reisdatum die verder in de toekomst is dan 14 juni 2024.

Dank voor je antwoord: boeking is voor 29 mei (ben al vanaf 28 mei bezig)  tot 2 juni. Ook alleen de terugreis omboeken lukt niet.

Goedemorgen Dorine11. Welkom bij de NS Community.

Voor welke datum heb je je initiële reis geboekt?
Het zou kunnen dat het te maken heeft met het volgende:

Vanaf 15 juni 2024 rijdt Eurostar naar Londen niet meer rechtstreeks vanaf Nederland naar Londen vanwege grootschalige werkzaamheden in Amsterdam. Dat betekent dat het wijzigen van tickets vanaf Amsterdam Centraal of Rotterdam Centraal niet mogelijk is naar reisdatum die verder in de toekomst is dan 14 juni 2024.

Dank voor je antwoord: boeking is voor 29 mei (ben al vanaf 28 mei bezig)  tot 2 juni. Ook alleen de terugreis omboeken lukt niet.

Oh wacht, ik probeer om te boeken naar 4 tot 9 juli. Eens kijken wat dat betekend gezien bovenstaande. Dan is het wel vreemd dat NSI mij dat niet verteld.

Goedemorgen Dorine11. Welkom bij de NS Community.

Voor welke datum heb je je initiële reis geboekt?
Het zou kunnen dat het te maken heeft met het volgende:

Vanaf 15 juni 2024 rijdt Eurostar naar Londen niet meer rechtstreeks vanaf Nederland naar Londen vanwege grootschalige werkzaamheden in Amsterdam. Dat betekent dat het wijzigen van tickets vanaf Amsterdam Centraal of Rotterdam Centraal niet mogelijk is naar reisdatum die verder in de toekomst is dan 14 juni 2024.

Mijn ticket is vanaf Schiphol. Geeft dat ook hetzelfde probleem denk je? 

Als dat het probleem is zou NSI dat moeten aangeven lijkt me.

Reputatie 7
Badge

Wat is uw eindbestemming? De Eurostar naar Londen stopt niet in Schiphol.

Wat is uw eindbestemming? De Eurostar naar Londen stopt niet in Schiphol.

Londen, er is een overstap in Brussel Midi.

Reputatie 7
Badge +3

Als Eurostar inderdaad zelf een wijziging heeft doorgevoerd is het voor NSI niet meer mogelijk om een omboeking te regelen. Eurostar beheert het boekingssysteem.

Op het ticket staat ook het PNR van Eurostar, dat zijn 6 letters en/of cijfers. Je kunt proberen om de wijziging te regelen via de website van Eurostar en dan te kiezen voor ‘Beheer je boeking’. Je gebruikt het PNR en je achternaam om in te loggen. 

Op dezelfde pagina kun je kijken bij de live treininformatie om te kijken of de trein waarvoor je oorspronkelijk had geboekt nog wel rijdt. Wanneer er iets gewijzigd zal Eurostar je in de meeste gevallen omboeken naar een andere trein. Dit komt nog wel eens voor als de oorspronkelijke trein met twee treinstellen (en bij Eurostar dan met twee treinnummers) zou rijden. Dit geldt voor de Eurostars tussen Amsterdam en Parijs v.v. 

 

 

Als Eurostar inderdaad zelf een wijziging heeft doorgevoerd is het voor NSI niet meer mogelijk om een omboeking te regelen. Eurostar beheert het boekingssysteem.

Op het ticket staat ook het PNR van Eurostar, dat zijn 6 letters en/of cijfers. Je kunt proberen om de wijziging te regelen via de website van Eurostar en dan te kiezen voor ‘Beheer je boeking’. Je gebruikt het PNR en je achternaam om in te loggen. 

Op dezelfde pagina kun je kijken bij de live treininformatie om te kijken of de trein waarvoor je oorspronkelijk had geboekt nog wel rijdt. Wanneer er iets gewijzigd zal Eurostar je in de meeste gevallen omboeken naar een andere trein. Dit komt nog wel eens voor als de oorspronkelijke trein met twee treinstellen (en bij Eurostar dan met twee treinnummers) zou rijden. Dit geldt voor de Eurostars tussen Amsterdam en Parijs v.v. 

 

 

Dank voor je bericht. Ik kan idd inloggen maar bij het omboeken lukt het niet. Ik moet een bedrag bijbetalen (bijna net zoveel als ik betaal als ik een nieuwe boeking doe, en het systeem blokkeert als ik wil betalen). Eurostar zegt dat dit komt omdat ik via NS int. heb geboekt.

Ik heb met beide organisaties meermaals getelefoneerd, ze blijven naar elkaar wijzen. 

De oorspronkelijke trein rijdt wel maar met een ander treinstel, dat is de wijziging die nu alles blokkeert.

 

Reputatie 7
Badge +3

Helaas heb je dan bij Eurostar iemand gesproken die het niet (helemaal) begrijpt. Het enige wat relevant is? Dat Eurostar een wijziging heeft doorgevoerd. Daardoor is de boeking nu volledig in beheer bij Eurostar en kan NSI niets meer voor je betekenen.

Helaas heb je dan bij Eurostar iemand gesproken die het niet (helemaal) begrijpt. Het enige wat relevant is? Dat Eurostar een wijziging heeft doorgevoerd. Daardoor is de boeking nu volledig in beheer bij Eurostar en kan NSI niets meer voor je betekenen.

Helaas heb ik dan 3x pech gehad, 3 verschillende personen daar gesproken. En van NS int. heb ik ook meerdereparsonen gesproken. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik zou in dit geval nieuwe tickets boeken op de gewenste datum en na de reis het geld terugvragen waar je volgens de voorwaarden recht op hebt, en wel bij NS. Wacht niet te lang met boeken want het wordt steeds duurder.

Weigert NS restitutie, ga dan naar het Klachtenloket OV.

Reageer