beantwoord

Reizen van Arnhem Centraal naar Düsseldorf met een groep

  • 31 August 2023
  • 9 reacties
  • 338 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Hoi

 

Heeft iemand ervaring met het reizen naar Düsseldorf vanaf Arnhem Centraal? Zie op de website een route van bijna 3 uur en dat is me net iets teveel. Is er een betere optie?

En moet je met je ov chipkaart inchecken of een andere kaartje kopen? Ik reis met totaal 5 mensen.

 

icon

Beste antwoord door Tamzin 31 August 2023, 13:27

Bekijk origineel

9 reacties

T/m 24 september rijden er vanwege werkzaamheden geen treinen tussen Arnhem en Emmerich. Dat wordt dus met de bus of omreizen via Venlo.

Naar Düsseldorf kunt u uiteraard niet met een OV-chipkaart maar moet u een internationaal kaartje kopen. 

Reputatie 5

Tussen Arnhem en Oberhausen rijden inderdaad geen treinen maar bussen. Dat is met de bus een rit van 2,5 uur en dan moet je nog met de trein naar Düsseldorf, waardoor je veel langer onderweg bent. Een mogelijkheid is inderdaad om vanaf Venlo de trein naar Düsseldorf te nemen.

Naar Düsseldorf kun je niet met een OV-chipkaart,​​​​ maar misschien kun je het het best een Schöner Tag Ticket voor 5 personen kopen. Dit kan online of bij de Duitse kaartautomaten in Arnhem of Venlo. Daarmee reis je met 5 personen na 9.00 uur (en in het weekend en op feestdagen de hele dag) voor in totaal 47,90 euro in heel NRW met het lokale/regionale OV inclusief de regionale treinen (dus geen IC/ICE) naar Arnhem en Venlo.

Bij die kaartautomaten zijn ook 'normale' tickets/enkele reizen verkrijgbaar die al voor 9.00 uur geldig, maar je kunt die ook kopen via bijvoorbeeld de apps van Deutsche Bahn of VRR.

Reputatie 5

Antwoord van danhub klopt, de link werkt alleen niet. Zie hier meer info over het Schonertagticket https://www.vrr.de/de/tickets-tarife/ticketuebersicht/ticket/nrw/schoenertagticket-nrw-fuer-5-personen/

Reputatie 5

 de link werkt alleen niet. 

Scherp, bedankt. 😀 Heb het gecorrigeerd.

Heel erg bedankt voor alle reacties!

Ik ben van plan om in oktober te gaan dus hopelijk rijden er dan weer treinen. Enig idee op welke tijdstippen die rijden? En zijn ze ook betrouwbaar qua op tijd rijden?

De heenreis is voor mij wel duidelijk, de terugreis kom ik ongeveer 21:00 in de avond aan en rijden er dan nog treinen terug naar Arnhem?

Oh ja en ter bevestiging, alleen zo'n schonertagticket is dus voldoende om van Arnhem tot Dusseldorf te reizen (ook geldig voor het Nederlandse deel van de reis)?

 

 

 

Het ticket is inderdaad geldig vanaf Arnhem. De treinen rijden elk uur van 's ochtends tot 's avonds. De Duitse spoorwegen hebben niet zo'n beste reputatie qua op tijd rijden, maar veruit de meeste treinen rijden gewoon op tijd. 

Heel erg bedankt voor alle reacties!

Ik ben van plan om in oktober te gaan dus hopelijk rijden er dan weer treinen. Enig idee op welke tijdstippen die rijden? En zijn ze ook betrouwbaar qua op tijd rijden?

Oh ja en ter bevestiging, alleen zo'n schonertagticket is dus voldoende om van Arnhem tot Dusseldorf te reizen (ook geldig voor het Nederlandse deel van de reis)?

Van 29 september t/m 13 oktober zijn er weer andere werkzaamheden ditmaal rond Duisburg Hbf. De RE19 rijdt dan wel maar wordt tussen Oberhausen Sterkrade en Düsseldorf Hbf omgeleid via een goederenspoorlijn. Naar Düsseldorf Hbf is dat geen probleem maar de treinen komen dan dus niet op Düsseldorf Flughafen. Je kunt wel vanuit Düsseldorf Hbf met een andere trein terugreizen naar Düsseldorf Flughafen. Zie de reisplanner van DB.

De RE19 rijdt redelijk goed op tijd maar wil nog wel eens uitvallen als er weer ergens plotseling extra werkzaamheden zijn uitgebroken. Dus wel van te voren even de reisplanner checken.

De ICE is notoir onbetrouwbaar doordat het materieel om de haverklap defect is maar daar is het Schoenertagticket sowieso niet geldig.

Het Schoenertagticket geldt van/tot Arnhem.

Reputatie 7
Badge +3

De standaarddienstregeling (zonder werkzaamheden) is te vinden op https://www.vias-online.de/wp-content/uploads/sites/5/2022/12/RE19-Regelfahrplan-2023.pdf

Het SchönerTagTicket is geldig van/tot Arnhem in de treinen van de RE19.
Bron: https://infoportal.mobil.nrw/nrw-tarif/nrw-tarif-von-a-z/geltungsbereich-von-tickets-im-nrw-tarif/geltungsbereich-von-pauschalpreistickets.html

Bedankt allemaal 😁, ik reis dan met een Schöner Tag Ticket op 6 oktober van Arnhem naar Düsseldorf hbf via RE19 en van daar terug naar Düsseldorf airport.

Reageer