beantwoord

slimste en voordeligste manier naar aken, wie wil meedenken?

  • 1 January 2024
  • 29 reacties
  • 962 Bekeken

Reputatie 6

Volgende vrijdag ga ik met een vriendin van Zwolle naar Aken. Wij hebben beiden een weekend flex vrij abbo inclusief 40% korting in de daluren. Ik heb ook nog een meereisretour liggen van de wintercity. Ik zou op saldo kunnen reizen ( we vertrekken na 900) en zij mee op de meereis. Maar ik kan Aken niet als eindpunt invullen terwijl ik daar wel kan uitchecken. We kunnen ook een groepsticket nemen 2 personen en dan  in Heerlen ieder inchecken voor het laatste stuk maar dat is 5,90 Pp enkele reis. Ik las in een eerder draadje op dit topic van een jaar geleden:koop vanaf Eygelshoven een los ticket bij Arriva naar Aken maar die verkoopt Arriva niet meer. Ook op bahn.de zie ik geen mogelijkheden om een kaartje te kopen. Zaterdag terug checken we gewoon in op Aken maar wat kan ik nu vrijdag het beste en meest voordelige doen?wie o wie heeft een tip? Onze dank is groot!

icon

Beste antwoord door Daniel 1 January 2024, 17:02

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 6

Update: alles is gelukt in en uitcheck technisch! Eygelshoven heeft de zuil een beetje in t midden bij de trap dus geen enkel probleem. Helaas wel zowel vrijdag als zaterdag veel ritten die uitvielen bij Arriva door personeelsproblemen. Dus wel langer over gedaan maar oké…..Aken blijft een mooie stad! Fijn weekend allemaal!

Reputatie 7
Badge +1

Update: alles is gelukt in en uitcheck technisch! Eygelshoven heeft de zuil een beetje in t midden bij de trap dus geen enkel probleem. Helaas wel zowel vrijdag als zaterdag veel ritten die uitvielen bij Arriva door personeelsproblemen. Dus wel langer over gedaan maar oké…..Aken blijft een mooie stad! Fijn weekend allemaal!

Ik had uit een ander topic begrepen dat deze lijn niet met personeel van Arriva wordt gereden maar met personeel van Deutsche Bahn.

Reputatie 7
Badge +3

Update: alles is gelukt in en uitcheck technisch! Eygelshoven heeft de zuil een beetje in t midden bij de trap dus geen enkel probleem. Helaas wel zowel vrijdag als zaterdag veel ritten die uitvielen bij Arriva door personeelsproblemen. Dus wel langer over gedaan maar oké…..Aken blijft een mooie stad! Fijn weekend allemaal!

Fijn dat het allemaal gelukt is. Aken is mooi.

Uitval van treinen is een lastig probleem, omdat het uursdiensten zijn. Maar vast komen te zitten in een defecte trein is nog minder. Dat wil daar vanwege omswitchen naar ander stroomnet bij de grens ook gebeuren. Die ervaring had ik.

Reputatie 7
Badge +2

Uitval van treinen is een lastig probleem, omdat het uursdiensten zijn.

Halfuursdienst tegenwoordig, al maakt Arriva er met z'n uitval een anderhalfuursdienst van.

Reageer