beantwoord

Trein naar Londen

  • 14 January 2024
  • 6 reacties
  • 151 Bekeken

Wij gaan dit jaar in december 2024 naar Londen. Maar als het goed is rijden er dan geen treinen ivm werkzaamheden aan Amsterdam Centraal. Waar kunnen wij dan het beste via reizen met de trein naar Londen? Zijn er nog andere stations in Nederland waar we kunnen opstappen, of moeten we dan helemaal doorrijden naar Brussel?

icon

Beste antwoord door rvdborgt 14 January 2024, 07:29

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In principe op Schiphol en in Rotterdam. Hou echter aan wat er op dat moment aangegeven wordt. Er kunnen meerdere verstoringen of aanpassingen zijn. De trein wordt ook wel eens omgeleid via Gouda en gaat dan op die wijze naar Rotterdam.

Reputatie 7
Badge +1

In december zijn er nog geen Eurostars naar Londen en moet je op de heenreis in Brussel overstappen. Op de terugreis zouden ze wel rechtstreeks van Londen naar Rotterdam en Amsterdam moeten rijden.

Boek je hele reis op www.nsinternational.com, zodat je aanreis naar de Eurostar er ook meteen bij is en je in Nederland niet hoeft in en uit te checken. Eventuele kortingen kun je daar ook aangeven.

Reputatie 7
Badge

In principe op Schiphol en in Rotterdam.

Eurostar naar Londen stopt niet op Schiphol @Thom. En men wil niet vanaf Rotterdam blijven rijden omdat de terminal daar te klein is om dat rendabel te maken. Het wordt dus overstappen in Brussel zoals @rvdborgt al aangaf.

Voor zover ik weet wordt er nog steeds gepraat over hoe die reis naar Brussel er precies uit moeten komen te zien (extra capaciteit voor andere treinen die kant op o.i.d.)

Reputatie 7
Badge +4

Oeps, Thalys is nu wel Eurostar, maar gaat niet naar Londen. Parijs is trouwens veel leuker, 😇

Reputatie 7
Badge

Ik dacht dat ze dan net als voorheen treinen Amsterdam-Brussel en Brussel-Londen voor de heenreis inzetten en voor de terugreis Londen-Amsterdam. 

Reputatie 7
Badge

Ik dacht dat ze dan net als voorheen treinen Amsterdam-Brussel en Brussel-Londen voor de heenreis inzetten en voor de terugreis Londen-Amsterdam. 

Ik heb daar nog niet meer over kunnen vinden dan dat erover gepraat werd. Voor zover ik weet is er nog geen besluit over wat er precies extra richting Brussel moet gaan rijden (inderdaad een Eurostar of toch de IC Brussel o.i.d.), maar ik kan iets gemist hebben natuurlijk hoor.

Reageer