beantwoord

Vergeten in te checken bij overstap

  • 15 May 2023
  • 3 reacties
  • 110 Bekeken

Vorige week vrijdag kwam ik terug naar Eindhoven na een week in Muenchen. De ICE terug naar Nederland viel uit en mijn gereserveerde plaats gold niet in de eerstvolgende trein (gezien de enorme chaos kon ik dat niet op tijd herstellen). De trein van Duesseldorf naar Venlo had vertraging en zat mudvol (de schuld van DB, niet van de NS). De sprinter Venlo naar Eindhoven maakte er een erezaak van om precies op tijd te vertrekken, in dit geval niet handig. Ik kwam precies op tijd, met 1 minuut speling, in Eindhoven aan en kon direct in mijn stoptrein naar huis stappen. Lekker rustig, snel, precies op tijd, mooie trein -- een verademing na dat DB fiasco. Gevolg: een boete van 50 Euro die avond nog omdat de conducteur (elektronisch) had geconstateerd dat ik niet had ingecheckt. Fout van mij natuurlijk, maar voor mijn Duitse trein was alles gereserveerd en daarom hoefde ik in Eindhoven niet UIT te checken aan de andere kant van het station (er zijn geen poortjes per spoor in Eindhoven). 

  1. Natuurlijk zat ik fout, maar ben ik de enige die zich wel eens vergist bij overstappen als je niet door een poortje hoeft om bij je trein te komen?
  2. Ik probeerde te reclameren voor vergeten in te checken. Dat is blijkbaar verschillend van vergeten uit te checken want (in mijn geval?) moet dat via een formulier bij de klantenservice. Er zit wel een knopje op die pagina, maar behalve groen oplichten gebeurt er dan niets. Ik kan een fomulier downloaden waar op staat wat ik lang weet (de reis en het vergrijp) en de NS ook, want die heeft dat er zelf opgezet. Onduidelijk wat het doel van dat formulier is.

Ik heb het gevoel dat het wel goed gaat komen, maar elektronisch iets schaven aan de afhandeling van dit soort problemen moet toch kunnen -- duidelijker formulier, conducteur die even waarschuwt als hij/zij ziet dat je niet bent ingecheckt (ik rijd nu al bijna 45 jaar dagelijks op dat traject)?

-marcel

icon

Beste antwoord door Daniël NS 15 May 2023, 20:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Was het internationale ticket niet tot het eindstation in NL geldig? In dat geval is het laten zien van dat ticket voldoende.

Reputatie 6

Raymond123 heeft al een goed punt. Met een ticket tot je eindstation in Nederland heb je hier geen issues mee, dat is een tip voor een volgende keer. Voor nu, zou iemand even je gegevens in moeten kijken om te zien wat er nu voor je mogelijk is/wat de status is. Helaas kan dit niet hier op de Community, dus ik raad je aan om contact op te zoeken met onze klantenservice

Vandaag kreeg ik (opnieuw) bericht dat ik vrijdag de check-in was vergeten. Nu zonder 50 Euro boete, met alleen een wat hoger bedrag voor een reis zonder korting (ik heb een abonnement). Nu was er ook een duidelijke en klikbare link waar ik comfortabel de delta geld kon terugvragen.

Ik weet niet wat er fout ging vrijdagavond, maar de afhandeling zoals die vandaag liep kan niet beter -- wat mij betreft is het 5-9 geworden voor DB versus NS.

-marcel

Reageer