In ons systeem is de reis die 9292 aangeeft niet terug te vinden en dus ook niet te boeken. Maar vaak is het zo dat bij werkzaamheden onze reisplanner pas laat de andere opties toont. Dus het kan zijn dat als je een paar dagen voor vertrek de reis opzoekt, je deze reizen wel als optie te zien krijgt. Hierin kunnen we alleen geen garantie geven. Omdat het werkzaamheden zijn in België kan het zijn dat NMBS al meer informatie dan NS International heeft en dat de trein daar dan ook al te boeken is.
Dat lijkt onzin.
In Europees verband moeten gewijzigde dienstregelingen van grensoverschrijdende treinen minimaal 3 maanden door de verschillende infrastructuurbeheerders en spoorwegmaatschappijen worden doorgegeven.
NS zou dus ruim de tijd gehad moeten hebben om de systemen aan te passen aan de gewijzigde dienstregelingen.
Ik had ook al opgemerkt dat de reguliere Benelux was opgeheven maar de gewijzigde treinen niet in de planner zaten en heb dat via een ander kanaal aangekaart. Daar zag men wel meteen in dat er een probleem was. Gisteren kwam de melding dat de juiste treinen vanaf 17 juni zichtbaar zijn in de NS-reisplanner. In de NS International reisplanner zal dit iets later zijn door de internationale verwerking van datawijzigingen. Ik vermoed dat dat dan pas begin volgende week zal zijn.