beantwoord

Waarom kost Antwerpen-Maastricht net zo veel (€10,60) als Antwerpen-Breda?

  • 12 June 2022
  • 5 reacties
  • 173 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 133 reacties

Waarom kost een trein kaartje met 100% korting voor Nederland van Antwerpen naar Breda net zoveel (€10,60) als van Antwerpen naar Maastricht? 
 

 

icon

Beste antwoord door Thom 12 June 2022, 23:59

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U heeft honderd procent korting in Nederland, dus u betaalt alleen voor het Belgische deel € 10,60 en dat is precies hetzelfde voor beide reizen. U reist via Breda door Nederland naar Maastricht.

 

Het maakt met 100 procent korting niet uit welke reis u in Nederland maakt. U kunt voor €10,60 ook van Antwerpen naar Groningen. Het Belgische stuk tot de grens bij Hazeldonk is even duur.

Reputatie 2

Dank. Ik had op mijn mobiel niet gezien, dat NS International mij via Breda naar Maastricht stuurde.

Kun je bij NS International ook een via-kaartje (bijvoorbeeld Antwerpen-Maastricht via Luik) bestellen?

Nee, volgens NS is dat niet wat de klant wil, helaas. Maar, bij de NMBS kan het wel: https://www.b-europe.com/EN

Reputatie 7
Badge +1

De theorie is-en dat vraagt niet eens zo erg veel nadenkwerk-is dat het land waar de reis start in principe dus ook de spoormij is die de tiketjes regelt. In de tijden van de papieren biljetten kon dat amper anders.

Afh van je leeftijd kan het mogelijk nog wat € goejekpper door van binnenlandse aanbiedingen van NMBS te nemen+extra kaartje laatste statie-grens

Reputatie 7
Badge +3

Waarom maak je 2x een topic over hetzelfde onderwerp?

Reageer