beantwoord

Waarom verkoopt NS International geen kaartjes naar Emmerich-Elten


Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 133 reacties

Waarom kun je bij NS International géén kaartjes meer kopen

met 0%, 40% of 100% korting voor het Nederlandse traject? 

 

www.nsinternational.com/nl/treintickets-v3/#/search/NLOTB/DEEML/20220625?pax=A

 

 

icon

Beste antwoord door Tamzin 14 June 2022, 12:44

Bekijk origineel

75 reacties

Reputatie 6

U kunt op dit moment ook gewoon in- en uitchecken met uw Nederlandse ov-chipkaart  in Elten.

Volgens de laatste nieuwsberichten kan dit pas vanaf komende donderdag. En alleen in Emmerich. Elten komt later in het jaar pas als ik de Gelderlander mag geloven.

Eindelijk: inchecken met Nederlandse ov-kaart op station in Emmerik kan vanaf deze week

Overigens als je verder wil reizen dan Elten of Emmerich wordt het een flinke sprint om met zijn allen snel uit te stappen, uit te checken en weer snel in te stappen voor de trein weer verder rijdt. Er vanuit gaande dat je voor je eventuele verdere reis door Duitsland al een E-ticket bezit en niet ook deze nog moet gaan kopen.

Oei, pas vanaf donderdag en dan alleen maar in Emmerich? Volgens @Thom werken de paaltjes in Elten nu al. Praest heb ik nog niks over gelezen of deze werken. Klopt deze berichtgeving in de Gelderlander nu wel of niet?

Reputatie 6

 

met een vrij reizen abonnement (student of Weekend/Dal Vrij) hoef je ri. Duitsland niet uit te checken en ri. Nederland mag je ook op Arnhem inchecken.


Klopt dit wel? Volgens mij geldt dit alleen als je een internationaal ticket koopt, bijv. van Arnhem naar Düsseldorf. Dan hoef je in Arnhem niet in te checken. Maar als je een Dalvrij abonnement hebt + een 9 euro ticket, dan moet je wél in Arnhem inchecken en in Emmerich (of Elten) uitchecken, want vanaf dan geldt het 9 euro ticket.

Reputatie 7
Badge +4

Het scheelt je (met een abonnement) in ieder geval die € 1,70 (of € 2,90 VRR ticket), en met een vrij reizen abonnement (student of Weekend/Dal Vrij) hoef je ri. Duitsland niet uit te checken en ri. Nederland mag je ook op Arnhem inchecken.

 

@Robert B  schreef het en ik wil dit wel wat nuanceren: het is waar voor wie in Duitsland verder reist met Interrail en in Nederland naar Arnhem gaat met een vrij-abonnement.

Voor alle anderen geldt dat ze gewoon in Arnhem in moeten checken bij Arriva en in Duitsland uit moeten checken. Het is in die zin een reis met een chipkaart als alle andere. Daarna is verder reizen met het neuneuroticket mogelijk.

Het is natuurlijk een zegen, het scheelt kosten, moeite en ergernis vanwege een extra kaartje. Robert stelt dit terecht.

Dit geldt ook voor de geldige vrijabonnementen, je moet gewoon in- en uitchecken. Bij Enschede-Gronau v.v.  is  dat ook precies hetzelfde en de conducteurs wijzen hier op. 

 Bij een kaartje Arnhem-Dusseldorf of een andere bestemming in Duitsland, dan geldt het natuurlijk niet.

 

De berichtgeving in de Gelderlander gaat mogelijk uit van de officiële datum, maar in de praktijk werken de paaltjes nu al, zie mijn eerdere reishistorie en de afbeelding van de werkende paal in Elten. Edit: ook hieronder gezet. Emmerich en Praest werken ook. Emmerich is wel wat lastiger, gezien de afstand. De plaats is wel logisch. Een uitcheck en terug een incheck in Elten is al voldoende. Dat is het eerste/laatste Duitse station.

 

Voor alle Thomassen onder u:

 

Reputatie 7
Badge +1

met een vrij reizen abonnement (student of Weekend/Dal Vrij) hoef je ri. Duitsland niet uit te checken en ri. Nederland mag je ook op Arnhem inchecken.

Klopt dit wel? Volgens mij geldt dit alleen als je een internationaal ticket koopt, bijv. van Arnhem naar Düsseldorf. Dan hoef je in Arnhem niet in te checken. Maar als je een Dalvrij abonnement hebt + een 9 euro ticket, dan moet je wél in Arnhem inchecken en in Emmerich (of Elten) uitchecken, want vanaf dan geldt het 9 euro ticket.

Ook als je een buitenlands ticket of abonnement hebt dat op je vrij reizen-abonnement aansluit, hoef je nergens in of uit te checken. Dat is al zo sinds het begin van de OV-chipkaart en dient juist om te voorkomen dat moet uit- en instappen om naar een paaltje te lopen.

Reputatie 6

De berichtgeving in de Gelderlander gaat mogelijk uit van de officiële datum, maar in de praktijk werken de paaltjes nu al, zie mijn eerdere reishistorie en de afbeelding van de werkende paal in Elten. Edit: ook hieronder gezet. Emmerich en Praest werken ook. Emmerich is wel wat lastiger, gezien de afstand. De plaats is wel logisch. Een uitcheck en terug een incheck in Elten is al voldoende. Dat is het eerste/laatste Duitse station.

 


De Gelderlander loopt wel vaker achter de feiten aan, zo werd tijdens de introductie van het 9 euro ticket (1 juni) vermeld dat de OV chippaaltjes al in werking zouden zijn, maar dat was toen nog niet het geval.

De reishistorie die @Thom heeft geplaatst is duidelijk genoeg! En heel fijn dat het lukt om in Elten de in en uitcheck te doen en met dezelfde trein weer verder kunt reizen. In Emmerich wordt dat sowieso lastig.

 

Reputatie 2

Wat ik ontdekte, je kunt vanaf Arnhem of Venlo ook reizen met het NRW eezy ticket.

Door de app te instaleren check je in en uit in al het openbaar vervoer binnen de deelstaat NRW. Afrekenen doe je per gereden kilometer, dit dmv een automatische incasso van je bankrekening, creditcard of Paypal. Nu is het leuke dat er tot 1 september 2022 maximaal 9 euro per maand hoeft te worden betaald voor alle reizen die binnen een kalendermaand vallen. Dit ter compensatie van het 9 euro ticket voor abonnementhouders.

Let op, koop geen 9 euro ticket in de eezy app, want die is ook niet geldig tot Arnhem. Betaal per kilometer dmv in en uitchecken.

In de algemene voorwaarden staat bij punt 9.3 welke trajecten en lijnen de eezy app ook in Nederland te gebruiken is als VRR tarief.

 

Nadeel is wel dat je binnen het NRW moet blijven, maar ook al zou je het eezy ticket alleen gebruiken naar Emmerich, dan ben je al snel.voordeliger uit.

Meer info hier: https://eezy.nrw/de/?pk_campaign=launch_eezy&pk_source=google_search&pk_medium=cpc&pk_content=Motiv_3

Reputatie 5

Voor de enthousiastelingen:

https://www.gelderland.nl/persberichten/persuitnodiging-dankzij-volhardende-student-uit-grensgebied-nu-reizen-met-ov-chipkaart-vanaf-emmerich-praest-en-elten-naar-arnhem

Reputatie 7
Badge +1

Kijk als je gewoon de kaart van Nederland tevoorschijn haalt tezamen met bovengenoemd stuk van @henkputs dan wordt de achtergrond van die paaltjes gelijk een stuk duidelijker.

 

Van Netterden (waar die volhardende student woont naar Emmerich is 5,9 km op de fiets) Het eerste treinstation in Nederland, Zevenaar is 24,1 kilometer op de fiets.

 

Ik snapte eigenlijk nooit de achtergrond waarom er in Emmerich paaltjes moesten komen, maar door dit krantenartikel is het mij eigenlijk wel duidelijk geworden. Is dus echt niet voor de toeristen maar gewoon een praktische oplossing voor mensen uit de regio Netterden, 's-Heerenberg en Zeddam. Vooral voor de mensen uit 's-Heerenberg zeer praktisch want dat grenst zo'n beetje aan Emmerich.

Reputatie 7
Badge +4

Er wonen ook veel Nederlanders aan de Duitse kant. De horeca in Elten is trouwens niet ongelukkig met de paaltjes.

Maar een ouderwetse Strammer Max besteld.;-)

Reputatie 7
Badge +1

Er wonen ook veel Nederlanders aan de Duitse kant. De horeca in Elten is trouwens niet ongelukkig met de paaltjes.

Maar een ouderwetse Strammer Max besteld.;-)

Ja de uitsmijter zal zeker een stuk goedkoper zijn dan in Nederland. Maar ik vind dit dus wel een heel ander soort paaltje dan bijvoorbeeld de paaltjes naar Aken. Dat (Aachen) is dus duidelijk een extraatje met een meer toeristisch karakter, terwijl dit voor een aantal mensen gewoon een oplossing is van een praktisch probleem. Eigenlijk is het dan schrijnend dat we al een aantal jaren wel naar Aken kunnen, maar dat dit probleem dus nu pas is opgelost.  

Reputatie 7
Badge +4

Het is natuurlijk zowel het een als het ander, maar dat is ook helemaal niet erg. Het is mooi dat het nu wel kan, ook al had het eerder gemoeten.

Reputatie 6

Ik ben er wel blij mee. Even een stukje Duitsland wordt zo wel aantrekkelijk. Het klopt dat Emmerich wel wat anders is dan Aken, maar het fijne is toch wel dat deze regio, dat toch pal aan Nederland grenst, nu veel beter bereikbaar is. Plaatsen die heel dicht bij elkaar liggen waren, doordat de grens er doorheen loopt, heel moeilijk en met veel extra tijd te bereiken. En dat is nu voorbij.

Badge +3

Nu nog deze… wishful thinking 😅

Bad Bentheim zou ook fijn zijn. Zeker als de hele Bentheimer Eisenbahn wellicht een Nederlands en Duits tariefsysteem gaat krijgen. Wat mooi zou zijn vanwege Coevorden - Oldenzaal wat dan sneller gaat zijn via Bentheim.

Reputatie 7
Badge +1

Reed vanmorgen in de RE19-met een flink aantal er niks van snappende dure INTern reizigers-vermits ICE was uitgevallen- hier voorbij, Elten-was al voorbij voordat ik iets kon zien. In de volgende halte Emm, stond blijkbaar de plaatselijke pers een item te draaien en een hotemetoot te interveiwen. De trein NAAR DUS stopt inmiddels langs spoor 1-dus hoef je dan niet tunnel door en de stop is meest 3 min (vaak ook personalwechsel-speciaal bevoegd om ook in NL te rijden is schaars) dus dat lukt wel.

Vanaf Arnh een duidelijk NL betreuer- riep om over de MundNasenSchutz verplichting en wandelde zo wat door de trein, geen controle, wel veel vragen beantwoorden, vanaf Emm een andere DE dito, die wel controleerde en veel mensen erop wees dat met 9€ + stufe B veel goedkoper zou geweest zijn. Zusatz mag volgens hem enkel met VRR_abo worden gecombineerd.

Elten heeft zgn bajonetligging qua bahnsteig en op/afgang is dus straatzijde, met aldaar de apparatuur-dus altijd helemaal achter zitten als je daar wilt racen.

Reputatie 7
Badge +1

En nog wat qua boeken via NS-INT naar Elten: 2x geprobeerd laatste tijd en beide keren komt het wel op scherm, maar worden gee prijzen getoond, iets knipperend met ´kan niet geboekt worden-bellen´. Wat overigens af en toe ook bij Kaldenkirchen zo opkwam.

Reputatie 5

Reed vanmorgen in de RE19-met een flink aantal er niks van snappende dure INTern reizigers-vermits ICE was uitgevallen- hier voorbij, Elten-was al voorbij voordat ik iets kon zien. In de volgende halte Emm, stond blijkbaar de plaatselijke pers een item te draaien en een hotemetoot te interveiwen. De trein NAAR DUS stopt inmiddels langs spoor 1-dus hoef je dan niet tunnel door en de stop is meest 3 min (vaak ook personalwechsel-speciaal bevoegd om ook in NL te rijden is schaars) dus dat lukt wel.

Vanaf Arnh een duidelijk NL betreuer- riep om over de MundNasenSchutz verplichting en wandelde zo wat door de trein, geen controle, wel veel vragen beantwoorden, vanaf Emm een andere DE dito, die wel controleerde en veel mensen erop wees dat met 9€ + stufe B veel goedkoper zou geweest zijn. Zusatz mag volgens hem enkel met VRR_abo worden gecombineerd.

Elten heeft zgn bajonetligging qua bahnsteig en op/afgang is dus straatzijde, met aldaar de apparatuur-dus altijd helemaal achter zitten als je daar wilt racen.

Dus wel conducteur tussen Arnhem en Emmerich? Ik reisde gisteren met de RE19 naar Emmerich, en terug: beide keren geen conducteur. Terug richting Arnhem zat de RE19 overvol, maar dus niemand om die mensen aan een QR keycard te helpen voor in Arnhem…

Reputatie 2

U kunt op dit moment ook gewoon in- en uitchecken met uw Nederlandse ov-chipkaart  in Elten.

Dat kan, maar het levert je wel een vertraging van een uur op, als je niet weet waar het paaltje staat..

Reputatie 6

Dat klopt. Maar als je wél weet waar het paaltje staat kan je met dezelfde trein nog verder reizen. Dat staat elders in dit topic beschreven:

 

Ik ben er zeker geen liefhebber van, maar gewoon achter in de trein gaan zitten. Het paaltje staat op ongeveer twintig meter van de spoorwegovergang en naast het DB-automaat. Vanuit de twee laatste deuren goed bereikbaar en het is maar een paar meter. Er is te weinig tijd om dan een (neuneuro-) ticket te kopen.

Reputatie 7
Badge +4

U kunt op dit moment ook gewoon in- en uitchecken met uw Nederlandse ov-chipkaart  in Elten.

Dat kan, maar het levert je wel een vertraging van een uur op, als je niet weet waar het paaltje staat..

Hoe komt u daar bij? U bent wel erg stellig. Zie hierboven. Het is zeer goed te doen.

Reputatie 7
Badge

Heb nog eens gekeken maar ik kan nog steeds geen kaartjes naar Emmerich-Elten online aanschaffen met 40% korting op NL-traject. Jammer, het was de goedkoopste manier voor mij om samen met het 9-euro ticket te gebruiken. En NS International kan me nog steeds niet vertellen waarom!

Badge +3

Heb nog eens gekeken maar ik kan nog steeds geen kaartjes naar Emmerich-Elten online aanschaffen met 40% korting op NL-traject. Jammer, het was de goedkoopste manier voor mij om samen met het 9-euro ticket te gebruiken. En NS International kan me nog steeds niet vertellen waarom!

Blijkbaar kan je het wel telefonisch boeken (zonder extra kosten).

Maar het NL traject loopt al tot Praest dus op Elten kan je gewoon uitchecken en verder reizen met je 9-euroticket.

In de VRR-app zou het ook kunnen (Zevenaar - Elten Preisstufe A1) voor € 2,90.

De paal in Emmerich Elten richting Düsseldorf gaf daarnet de melding "buiten betrieb" of iets dergelijks. Uitchecken was niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +4

Probeer het in Praest, een soort wijk na station Emmerich. Het is natuurlijk een workaround. Voor vrij-reizigers maakt dat qua kosten niet uit.

Reputatie 6

De paal in Emmerich Elten richting Düsseldorf gaf daarnet de melding "buiten betrieb" of iets dergelijks. Uitchecken was niet mogelijk.

Kan me voorstellen dat je daar een beetje boos om wordt😉

Dit kan natuurlijk altijd gebeuren, hopelijk was het een korte storing. Het zou natuurlijk bijzonder vervelend zijn als de checkpalen vaker ‘ausser betrieb’ dan ‘in betrieb’ zijn, want dan hebben we er niet zo veel aan. Woensdag was ik in Elten en toen kon ik gewoon uitchecken en later weer inchecken.

Voor zo iets ga ik niet snel boos worden. 😉

Ik probeerde zo snel mogelijk terug in de trein te zitten. Maar ik herinner me vaag een defect-sticker. Het kan dus zijn dat het uitchecken volgende keer iets minder vlot gaat. 

Gelukkig had ik in Emmerich 20 minuten om uit te checken voor de trein weer vertrok. En anders is er nog altijd uitcheck gemist. 😁

Waar ik wel boos van wordt, is dat ik in normale omstandigheden mijn abonnement niet meer zelfstandig kan wijzigen in Mijn NS. Daar moet ik steeds de hulp van de klanteNService voor inroepen. En na het akkefietje van 3 april 2022 moest ik zelfs de hulp van een moderator inroepen om het abonnement binnen een redelijke termijn naar Weekend Vrij te wijzigen. 😠😡😠

Bij de NS staan de uitzonderingen op 1, 2 en 3 als er iets moet geprogrammerd worden. Het tellen gaat dan wel in omgekeerde richting. 😠😡

Reageer