beantwoord

Waarom verkoopt NS International geen kaartjes naar Emmerich-Elten


Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 133 reacties

Waarom kun je bij NS International géén kaartjes meer kopen

met 0%, 40% of 100% korting voor het Nederlandse traject? 

 

www.nsinternational.com/nl/treintickets-v3/#/search/NLOTB/DEEML/20220625?pax=A

 

 

icon

Beste antwoord door Tamzin 14 June 2022, 12:44

Bekijk origineel

75 reacties

Reputatie 5

Voor de enthousiastelingen:

https://www.gelderland.nl/persberichten/persuitnodiging-dankzij-volhardende-student-uit-grensgebied-nu-reizen-met-ov-chipkaart-vanaf-emmerich-praest-en-elten-naar-arnhem

Reputatie 3

 

Het €9-ticket is er gekomen om Duitse reizigers te compenseren voor ongemak Corona-periode 

Onzin. (Niet alles heeft met corona te maken.)

https://www.bundesregierung.de/breg-de/aktuelles/faq-9-euro-ticket-2028756

Das 9-Euro-Ticket ist eine Initiative der Bundesregierung als Teil des Energie-Entlastungspaketes, auf das sich der Koalitionsausschuss bei seinem Treffen vom 23. März 2022 verständigt hat. Es soll die gestiegenen Energie- und Spritpreise für Bürgerinnen und Bürger kompensieren.

 

Reputatie 6

Ik ben er wel blij mee. Even een stukje Duitsland wordt zo wel aantrekkelijk. Het klopt dat Emmerich wel wat anders is dan Aken, maar het fijne is toch wel dat deze regio, dat toch pal aan Nederland grenst, nu veel beter bereikbaar is. Plaatsen die heel dicht bij elkaar liggen waren, doordat de grens er doorheen loopt, heel moeilijk en met veel extra tijd te bereiken. En dat is nu voorbij.

Voor zo iets ga ik niet snel boos worden. 😉

Ik probeerde zo snel mogelijk terug in de trein te zitten. Maar ik herinner me vaag een defect-sticker. Het kan dus zijn dat het uitchecken volgende keer iets minder vlot gaat. 

Gelukkig had ik in Emmerich 20 minuten om uit te checken voor de trein weer vertrok. En anders is er nog altijd uitcheck gemist. 😁

Waar ik wel boos van wordt, is dat ik in normale omstandigheden mijn abonnement niet meer zelfstandig kan wijzigen in Mijn NS. Daar moet ik steeds de hulp van de klanteNService voor inroepen. En na het akkefietje van 3 april 2022 moest ik zelfs de hulp van een moderator inroepen om het abonnement binnen een redelijke termijn naar Weekend Vrij te wijzigen. 😠😡😠

Bij de NS staan de uitzonderingen op 1, 2 en 3 als er iets moet geprogrammerd worden. Het tellen gaat dan wel in omgekeerde richting. 😠😡

Reputatie 7
Badge +4

Het scheelt je (met een abonnement) in ieder geval die € 1,70 (of € 2,90 VRR ticket), en met een vrij reizen abonnement (student of Weekend/Dal Vrij) hoef je ri. Duitsland niet uit te checken en ri. Nederland mag je ook op Arnhem inchecken.

 

@Robert B  schreef het en ik wil dit wel wat nuanceren: het is waar voor wie in Duitsland verder reist met Interrail en in Nederland naar Arnhem gaat met een vrij-abonnement.

Voor alle anderen geldt dat ze gewoon in Arnhem in moeten checken bij Arriva en in Duitsland uit moeten checken. Het is in die zin een reis met een chipkaart als alle andere. Daarna is verder reizen met het neuneuroticket mogelijk.

Het is natuurlijk een zegen, het scheelt kosten, moeite en ergernis vanwege een extra kaartje. Robert stelt dit terecht.

Dit geldt ook voor de geldige vrijabonnementen, je moet gewoon in- en uitchecken. Bij Enschede-Gronau v.v.  is  dat ook precies hetzelfde en de conducteurs wijzen hier op. 

 Bij een kaartje Arnhem-Dusseldorf of een andere bestemming in Duitsland, dan geldt het natuurlijk niet.

 

De berichtgeving in de Gelderlander gaat mogelijk uit van de officiële datum, maar in de praktijk werken de paaltjes nu al, zie mijn eerdere reishistorie en de afbeelding van de werkende paal in Elten. Edit: ook hieronder gezet. Emmerich en Praest werken ook. Emmerich is wel wat lastiger, gezien de afstand. De plaats is wel logisch. Een uitcheck en terug een incheck in Elten is al voldoende. Dat is het eerste/laatste Duitse station.

 

Voor alle Thomassen onder u:

 

Reputatie 7
Badge +1

Kijk als je gewoon de kaart van Nederland tevoorschijn haalt tezamen met bovengenoemd stuk van @henkputs dan wordt de achtergrond van die paaltjes gelijk een stuk duidelijker.

 

Van Netterden (waar die volhardende student woont naar Emmerich is 5,9 km op de fiets) Het eerste treinstation in Nederland, Zevenaar is 24,1 kilometer op de fiets.

 

Ik snapte eigenlijk nooit de achtergrond waarom er in Emmerich paaltjes moesten komen, maar door dit krantenartikel is het mij eigenlijk wel duidelijk geworden. Is dus echt niet voor de toeristen maar gewoon een praktische oplossing voor mensen uit de regio Netterden, 's-Heerenberg en Zeddam. Vooral voor de mensen uit 's-Heerenberg zeer praktisch want dat grenst zo'n beetje aan Emmerich.

Reputatie 7
Badge +4

Er wonen ook veel Nederlanders aan de Duitse kant. De horeca in Elten is trouwens niet ongelukkig met de paaltjes.

Maar een ouderwetse Strammer Max besteld.;-)

Reputatie 6

Ik heb 1 juni online een paar minuten voor vertrek een kaartje naar Emmerich-Elten voor 1,70 gekocht. Nu kan kan het ineens niet meer. NSI zegt bij navraag dat ze Emmerich-Elten niet meer aanbieden. Je bent nu gedwongen om een kaartje tot Emmerich te boeken voor 4,50 euro enkele reis. De echte verklaring is volgens mij om de Nederlandse reiziger zoveel mogelijk te ontmoedigen om vanaf NL gebruik te maken van het 9 euro ticket. Emmerich-Elten is gewoon een Duits treinstation dat normaal gesproken gewoon geboekt moet kunnen worden en dat altijd ook kon. Ik vind het een gemene streek.

Reputatie 7
Badge +4

Dit draadje gaat over het niet kunnen boeken van tickets tussen Arnhem & Zevenaar naar Emmerich-Elten, niet over het boeken van NSI tickets over andere trajecten ;)

Het is goed het in de samenhang te bekijken, dat is wel eens verhelderend, 😉 Ze zitten in de maag met de grenstrajecten en er wordt bewust bemoeilijkt, het kan haast niet anders. Het is ook niet van vandaag of gisteren, terwijl dit traject vooral nu alleen opspeelt. ;-)

We lopen wat langer mee inmiddels. NS International is sowieso al niet zo lekker bezig. Wie informatie wil over de aankomsttijden in Aachen, Brussel of een andere buitenlandse verbinding wordt automatisch naar de hun site geleid. Als ik informatie wil, wens ik niet naar de kaartjesverkoop geleid te worden. We zijn volwassen.

Het lijkt er op of bij NS International een aantal ex-Vindicat leden die maling hebben aan het gewone volk de boel aansturen, dat nog met de trein reist ook. En vooral geen marketinggeklets van de meest verfoeilijke afdeling van NS, de afdeling Communicatie.

 

Niks honi soit qui mal y pense.

Reputatie 6

Dat komt omdat NMBS het ticket naar Emmerich (dus niet Emmerich-Elten) verkoopt en dat is 4,50 euro. Ook bij NSI betaal je dat. Die 1,70 was tot Emmerich-Elten.

Ik heb nu ook gezien dat, dankzij een tip hier in dit topic, je via de VRR app een ticket kunt kopen van Zevenaar naar Emmerich-Elten voor 2,90 euro. Is nog wel 1,20 euro meer dan feitelijk nodig is als je 100% korting in Nederland hebt, maar een kniesoor die daar op let zullen we maar zeggen.

Reputatie 7
Badge +4

U kunt op dit moment ook gewoon in- en uitchecken met uw Nederlandse ov-chipkaart  in Elten.

Badge +3

Voor zo ver ik nu kon vinden lijkt het de beste/makkelijkste/goedkoopste manier om toch naar Emmerich-Elten te gaan (of om vanaf daar het 9-euro ticket te gebruiken) om via NS een E-ticket te kopen (al dan niet met je gebruikelijke korting) van je begin halte tot aan Zevenaar. Via de website van VVR kun je dan een zone A1 E-ticket kopen van Zevenaar naar Emmerich-Elten voor 2,90 Euro (Deze haltes liggen namelijk zo dicht bij elkaar dat dit onder een A1 ticket valt. Retour geldt dit natuurlijk ook. Kunnen mensen dit bevestigen of zijn er ondertussen al andere betere ideeën?

Volgens de VRR website en VRR app liggen Elten en Zevenaar inderdaad in ‘dezelfde gemeente’ Preisstufe A1 🤣 dus ga je gang.

Maar @Thom zei het al, Elten (in ieder geval ri. Arnhem), Emmerich en Praest hebben inmiddels werkende ov-chip paaltjes!

Dat de officiële ingebruikname 1 juli is (zou eerst 1 januari en toen 1 maart of mei zijn) zal wel zijn omdat er nog een ambtenaar een lintje moet komen doorknippen? De NS Reisplanner zei al veel langer dat je gewoon je ov-chipkaart (dus abonnement of student) kunt gebruiken.

Zelfde als op Gronau, die werkten al (veel) eerder dan de officiële bekendmaking.

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben er zeker geen liefhebber van, maar gewoon achter in de trein gaan zitten. Het paaltje staat op ongeveer twintig meter van de spoorwegovergang en naast het DB-automaat. Vanuit de twee laatste deuren goed bereikbaar en het is maar een paar meter. Er is te weinig tijd om dan een (neuneuro-) ticket te kopen.

 

 

Reputatie 6

 

met een vrij reizen abonnement (student of Weekend/Dal Vrij) hoef je ri. Duitsland niet uit te checken en ri. Nederland mag je ook op Arnhem inchecken.


Klopt dit wel? Volgens mij geldt dit alleen als je een internationaal ticket koopt, bijv. van Arnhem naar Düsseldorf. Dan hoef je in Arnhem niet in te checken. Maar als je een Dalvrij abonnement hebt + een 9 euro ticket, dan moet je wél in Arnhem inchecken en in Emmerich (of Elten) uitchecken, want vanaf dan geldt het 9 euro ticket.

Reputatie 7
Badge +3

 

Het €9-ticket is er gekomen om Duitse reizigers te compenseren voor ongemak Corona-periode 

Onzin. (Niet alles heeft met corona te maken.)

https://www.bundesregierung.de/breg-de/aktuelles/faq-9-euro-ticket-2028756

Das 9-Euro-Ticket ist eine Initiative der Bundesregierung als Teil des Energie-Entlastungspaketes, auf das sich der Koalitionsausschuss bei seinem Treffen vom 23. März 2022 verständigt hat. Es soll die gestiegenen Energie- und Spritpreise für Bürgerinnen und Bürger kompensieren.

 

Excuus, er was een keer aangekondigd dat in Duitsland een regeling voor goedkoper reizen zou komen om reizigers terug te krijgen in het OV. Ik was in de veronderstelling dat dit kaartje daar onderdeel van was.

Reputatie 2

Wat ik ontdekte, je kunt vanaf Arnhem of Venlo ook reizen met het NRW eezy ticket.

Door de app te instaleren check je in en uit in al het openbaar vervoer binnen de deelstaat NRW. Afrekenen doe je per gereden kilometer, dit dmv een automatische incasso van je bankrekening, creditcard of Paypal. Nu is het leuke dat er tot 1 september 2022 maximaal 9 euro per maand hoeft te worden betaald voor alle reizen die binnen een kalendermaand vallen. Dit ter compensatie van het 9 euro ticket voor abonnementhouders.

Let op, koop geen 9 euro ticket in de eezy app, want die is ook niet geldig tot Arnhem. Betaal per kilometer dmv in en uitchecken.

In de algemene voorwaarden staat bij punt 9.3 welke trajecten en lijnen de eezy app ook in Nederland te gebruiken is als VRR tarief.

 

Nadeel is wel dat je binnen het NRW moet blijven, maar ook al zou je het eezy ticket alleen gebruiken naar Emmerich, dan ben je al snel.voordeliger uit.

Meer info hier: https://eezy.nrw/de/?pk_campaign=launch_eezy&pk_source=google_search&pk_medium=cpc&pk_content=Motiv_3

Reputatie 7
Badge +1

Er wonen ook veel Nederlanders aan de Duitse kant. De horeca in Elten is trouwens niet ongelukkig met de paaltjes.

Maar een ouderwetse Strammer Max besteld.;-)

Ja de uitsmijter zal zeker een stuk goedkoper zijn dan in Nederland. Maar ik vind dit dus wel een heel ander soort paaltje dan bijvoorbeeld de paaltjes naar Aken. Dat (Aachen) is dus duidelijk een extraatje met een meer toeristisch karakter, terwijl dit voor een aantal mensen gewoon een oplossing is van een praktisch probleem. Eigenlijk is het dan schrijnend dat we al een aantal jaren wel naar Aken kunnen, maar dat dit probleem dus nu pas is opgelost.  

Reputatie 7
Badge +4

Het is natuurlijk zowel het een als het ander, maar dat is ook helemaal niet erg. Het is mooi dat het nu wel kan, ook al had het eerder gemoeten.

Badge +3

Nu nog deze… wishful thinking 😅

Bad Bentheim zou ook fijn zijn. Zeker als de hele Bentheimer Eisenbahn wellicht een Nederlands en Duits tariefsysteem gaat krijgen. Wat mooi zou zijn vanwege Coevorden - Oldenzaal wat dan sneller gaat zijn via Bentheim.

De paal in Emmerich Elten richting Düsseldorf gaf daarnet de melding "buiten betrieb" of iets dergelijks. Uitchecken was niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +4

Probeer het in Praest, een soort wijk na station Emmerich. Het is natuurlijk een workaround. Voor vrij-reizigers maakt dat qua kosten niet uit.

Reputatie 7
Badge +1

Ik dacht dat dit in het verleden wel mogelijk was, maar ik kan me vergissen. Bij DB is er trouwens ook geen prijs. Wel een prijs bij NS en DB van Oosterbeek naar Emmerich, dus het zou wel eens kunnen zijn dat er voor Elten geen prijs in het DB-systeem zit (dat ook NS gebruikt achterliggend gebruikt voor verbindingen naar Duitsland).

Reputatie 7
Badge

Mij is het onlangs gelukt, maar wel online. In de kaartautomaten van NS kan je echter geen Emmerich-Elten selecteren als bestemming. Wel Emmerich maar de prijzen die daaruit komen zijn woekerprijzen. 

Ik dacht dat dit in het verleden wel mogelijk was, maar ik kan me vergissen. Bij DB is er trouwens ook geen prijs. Wel een prijs bij NS en DB van Oosterbeek naar Emmerich, dus het zou wel eens kunnen zijn dat er voor Elten geen prijs in het DB-systeem zit (dat ook NS gebruikt achterliggend gebruikt voor verbindingen naar Duitsland).

DB mag geen kaartjes verkopen voor verbindingen die in zijn geheel binnen een Verkehrsverbund of binnen een deelstaat met een eigen deelstaat tarief worden afgelegd. Dat is een landelijke afspraak die moet voorkomen dat DB met kaartjes komt die goedkoper zijn dan de lokale of regionale tarieven.

Daarom dus wel Oosterbeek-Emmerich maar niet Arnhem-Emmerich. 

Reputatie 2

Ik dacht dat dit in het verleden wel mogelijk was, maar ik kan me vergissen. Bij DB is er trouwens ook geen prijs. Wel een prijs bij NS en DB van Oosterbeek naar Emmerich, dus het zou wel eens kunnen zijn dat er voor Elten geen prijs in het DB-systeem zit (dat ook NS gebruikt achterliggend gebruikt voor verbindingen naar Duitsland).

Op zaterdag 4 juni heb ik online bij NS International nog voor €1,70 een kaartje kunnen kopen van Emmerich-Elten naar Arnhem Presikhaaf met 100% korting voor het Nederlandse deel.

 

Nu mag je dat blijkbaar dit alleen nog maar telefonisch doen,

met zeer lange wachttijden bij het Service Center (030-230 00 23).

Update 1(na 33 minuten): na ruim een half uur wachten bij de boekingsafdeling, was het ook daar niet mogelijk om een treinkaartje te boeken tussen Emmerich-Elten en Oosterbeek.

Volgens de medewerker was dit voor kort nog wel mogelijk en vraagt hij dit nu na, 

terwijl ik ondertussen al 3 kwartier zit te wachten om een kaartje te kunnen kopen.

Update 2 (na 57 minuten): Medewerker vraagt bij zijn manager na of je online via www.vrr.de een kaartje kunt kopen, en dat je dan een claim neerlegt bij NSI voor het verschil. Over de uitkomst zal ik worden gemaild.

www.nsinternational.com/nl/treintickets-v3/#/search/DEEML/NLAHP/20220625/2151/2231?pax=A:GNA

 

 

Reageer