beantwoord

ns flex hoe klasse in app veranderen


Hoe kan ik in mijn Ns van klasse wisselen terwijl ik op de trein zit? Hoe ik ook zoek in de app, ik vind het niet. Kan iemand me zeggen hoe het moet?

icon

Beste antwoord door Tomas NS 15 April 2023, 11:45

Bekijk origineel

15 reacties

Hoi Wendel79 en welkom bij onze Community.

Indien je reist met NS Flex zou dit mogelijk moeten zijn via het menu ‘Meer’ rechtsonderin en door dan te kiezen voor ‘Mijn NS’. Mocht het daar niet lukken (en het lukt via de mobiele website van Mijn NS ook niet, dus via een webbrowser), neem dan even contact op met de klantenservice om te kijken of je account wel goed is gekoppeld aan je NS Flex abonnement.

Reis je niet met NS Flex maar met een klassiek abonnement op saldo (onder andere Dal Voordeel, Studentenreisproduct) dan is het niet mogelijk om in de app je klasse te wisselen. Dit gaat dan via de kaartautomaat.

Meer informatie kun je hier vinden.

Reputatie 7
Badge +3

Klasse wisselen met Flex kan tot 15 minuten na inchecken.

Badge +3

Klasse wisselen met Flex kan tot 15 minuten na inchecken.

Van klasse wisselen met Flex kan altijd, alleen als je langer dan 15 minuten na een incheck naar 1e klas wisselt telt dat niet. Maar goed, het zit inderdaad onder Meer - Mijn NS in de app.

 

Dank voor de info! Het scherm zoals in het screenshot krijg ik niet in de app, vandaar het probleem. Ben binnengelopen in het station en ook daar lukte het de bediende niet met de app. Ze heeft het via de website voor mij gedaan, maar bij mij verschijnen die gegevens dus niet.

Na meerdere keren contact met de klantenservice is het probleem nog niet verholpen. Ik moet maar veranderen aan het paaltje, is dan het antwoord. Bereidheid om het probleem aan te pakken en naar de app te laten kijken, is er evenwel niet. Geen goede service helaas.

Dit werkte voorheen wel maar de ‘tegel’ om van klasse te wisselen is verdwenen uit de NS app. Jammer, ik maakte er regelmatig gebruik van

Badge +3

Dit werkte voorheen wel maar de ‘tegel’ om van klasse te wisselen is verdwenen uit de NS app. Jammer, ik maakte er regelmatig gebruik van

Bij mij werkt het, maar ik zie wel iets vreemds…

Bij een kaart staan er de items:
Uitgecheckt, OV-fiets, Reisklasse, Transacties, kostentellertje, Notificaties, Kaartinstellingen, P+R, Samenreiskorting

Bij een andere kaart:
OV-fiets, Uitgecheckt, Transacties, Reisklasse, kostentellertje, Samenreiskorting, Notificaties, Kaartinstellingen, P+R

Dus misschien even wat verder naar beneden scrollen?

Badge +3

Na meerdere keren contact met de klantenservice is het probleem nog niet verholpen. Ik moet maar veranderen aan het paaltje, is dan het antwoord. Bereidheid om het probleem aan te pakken en naar de app te laten kijken, is er evenwel niet. Geen goede service helaas.

Dat kan helemaal niet bij NS Flex, en bij reizen op saldo ook niet bij ‘het paaltje’ (maar daarmee zal men wel een kaartautomaat bedoelen).

Er is geen storing gaande. De knop moet wel gewoon zichtbaar zijn. Welke versie van de app heb je, Gsman?

ik heb versie 7.57.1.2 (ios), net bijgewerkt. tegel is echt verdwenen. 

Het kan soms helpen om de NS-App te verwijderen en opnieuw te downloaden. Heb je dit al geprobeerd? 

helaas, dat hielp ook niet

Reputatie 6
Badge +2

Heel vreemd dat de knop er niet bij staat! Ik raad je aan om contact op te nemen met onze klantenservice via de chat, Twitter of Facebook zodat je een print screen mee kan sturen. Zo kunnen ze de IT-afdeling ernaar laten kijken.

dank voor advies @Lorena NS. heb ik gedaan maar ze kwamen er niet uit. vervolgens kreeg ik als reactie “dit werkt al een tijdje niet, we hebben het doorgegeven aan de betreffende afdeling” …..? vorige week werkte het nog wel

Badge +3

dank voor advies @Lorena NS. heb ik gedaan maar ze kwamen er niet uit. vervolgens kreeg ik als reactie “dit werkt al een tijdje niet, we hebben het doorgegeven aan de betreffende afdeling” …..? vorige week werkte het nog wel

Vreemd, want bij mij werkt het dus gewoon (al verschilt het per kaart wat de volgorde van de ‘tegels’ is). Dan zou het een iOS probleem moeten zijn?

Had laatst wel een raar probleem na een update van de NS app, het icoontje op mijn startscherm was ‘zwart’, maar dat is nu weer het NS logo alhoewel zonder ‘flow’ (die kwak yoghurt er overheen).

Versie 7.14.3 - 13700p (Android)

Reageer