beantwoord

OVpay koppelen aan Mijn NS-account

  • 19 December 2022
  • 8 reacties
  • 1983 Bekeken

Volgens het laatste bericht over OVpay (en het stoppen van de proef):

Het is sinds kort mogelijk om je betaalpas, creditcard of mobiel te koppelen aan Mijn NS. Zo heb je altijd inzicht in je complete rithistorie.

Maar hoe doe ik dat? Ik verwacht dat op https://www.ns.nl/mijnns#/producten maar ik kan nergens op Mijn NS of in de app iets vinden.

icon

Beste antwoord door Tochjo 19 December 2022, 21:20

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Op de tab Startpagina, onderaan, kunt u een betaalpas toevoegen.

Goedenavond Die Joris en welkom bij de NS Community!

Dat is mogelijk via de startpagina van je Mijn NS account. Onderaan zul je de mogelijkheid hebben ‘Betaalpas toevoegen’, naast de optie om een OV-chipkaart aan je account te koppelen.

 

Ah wat duf dat ik daar overheen heb gekeken, dank jullie wel voor het snelle antwoord! Ik denk dat ik gezocht heb naar “OVpay” op de pagina of zo.

Hopelijk komt er snel de mogelijkheid om meerdere betaalpassen toe te voegen...

Badge +3

Hmm… mag dat ook voor een busrit zijn of moet het een NS treinreis zijn? 🙄

 

Ik vermoed dat dit ook kan met een busreis. Om de koppeling te kunnen maken moet er een afschrijving zijn gedaan door de OV-chipkaart. Je moet namelijk het referentienummer en bedrag van een van de afschriften opgeven. Voor zover ik kan vinden maakt het niet uit voor wat voor een rit die afschrijving dan is.

Badge +3

Ik vermoed dat dit ook kan met een busreis. Om de koppeling te kunnen maken moet er een afschrijving zijn gedaan door de OV-chipkaart. Je moet namelijk het referentienummer en bedrag van een van de afschriften opgeven. Voor zover ik kan vinden maakt het niet uit voor wat voor een rit die afschrijving dan is.

Dank, dan ga ik binnenkort maar eens een stukje met een bus om dat te ‘activeren’ binnen Mijn NS (ook al kan je sowieso met een bankpas reizen, mocht dat nodig zijn).

Overigens kan je bij OV-chipkaart zelf nog geen bankpas toevoegen 😅

Reputatie 7
Badge

Het maakt inderdaad niet uit welke transactiecode van je rekeningafschrift je gebruikt. Uiteindelijk zie je al je ritten die je met NS met je betaalpas gemaakt hebt in dat overzicht. Netjes! 🤗

Helaas zie je dit nog niet in de NS app.

Maar van het overzicht kan OV-Pay nog wat leren: Als je in die app de transactiecode invoert dan zie je enkel al je ritten van die dag. Dat is niet echt praktisch voor je administratie met betrekking tot bijvoorbeeld declaratie.

Badge +3

Het maakt inderdaad niet uit welke transactiecode van je rekeningafschrift je gebruikt. Uiteindelijk zie je al je ritten die je met NS met je betaalpas gemaakt hebt in dat overzicht. Netjes! 🤗

Ah, alleen de ritten met NS dus? Ook wel zo netjes, want in principe reis je op saldo en dan heeft de NS niets met je reizen met andere vervoerders te maken. Je zou daar eventueel nog toestemming voor kunnen geven (zoals je bij NS Flex ook doet).

Helaas zie je dit nog niet in de NS app.

In de NS app moet je elke kaart toch handmatig koppelen? Dan zal die optie voor een bankpas daar wellicht ook nog wel volgen (of automatisch de gekoppelde kaarten uit je Mijn NS account tonen).

Reageer