beantwoord

Reishistorie al een week niet beschikbaar


Ik moet declaraties doen voor mijn werk, maar ik kan al zeker een week mijn reishistorie niet inzien op Mijn NS. Er staat dat ik geen reizen heb gemaakt, terwijl dat wel zo is. En op de begin pagina staat mijn laatste reis wel weergegeven.

Is er een andere manier om aan deze gegevens te komen? 

icon

Beste antwoord door Laura NS 23 May 2022, 13:59

Bekijk origineel

18 reacties

Welkom op onze NS Community AnikaB. Erg vervelend dat je er nu niet bij kan voor de declaratie. Mijn collega's werken hard door achter de schermen om dit weer werkend te krijgen. Wellicht zijn er reisgegevens die OV-chipkaart voor je kan achterhalen, maar helaas kunnen wij er nu ook even niet bij tot het is opgelost. Mijn excuus voor dit ongemak!

Als ze echt zo hard hadden doorgewerkt zou het toch wel weer moeten werken inmiddels. Zijn bijna 10 dagen verder. Erg vervelend. Dit gaat net zo traag als het hervatten van de IC Direct dienstregeling. 

MijnNS is nog steeds niet beschikbaar. Ik moet mijn reisdeclaraties voor het einde van de maand indienen anders verlies ik het recht op vergoeding van de reiskosten in de maand april. Het gaat om honderden euros. Wat is hier aan de hand. Waarom wordt er geen datum genoemd. Waarom wordt er geen reden gegeven. Dit kan toch niet langer zo? 

Reputatie 7
Badge +1

Het is een komen en gaan van diverse storingen op Mijn NS, en nu lijkt het er inderdaad zelfs helemaal uit te liggen.

Mits je geen NS Flex hebt, zou je de gegevens kunnen ophalen bij OV-Chipkaart zelf. Maar dat zal nu niet gaan, want die website ligt er nu (tot morgenochtend 8 uur) ook uit vanwege onderhoud.

Wellicht dat de klantenservice in dit geval nog iets voor je kan betekenen.

Anders vrees ik dat er niets anders op zit dan dagelijks testen, en wachten tot het weer werkt…

Ook hier bij OV-chipkaart krijg ik de melding:
Deze website is tijdelijk niet beschikbaar.
Het verschil met mijn NS is wel dat hier wel een datum wordt genoemd wanneer de site weer bereikbaar is nl: Er wordt momenteel groot onderhoud uitgevoerd van zaterdag 25 juni 16.00 tot zondag 26 juni 08.00.

Reputatie 7
Badge +3

Bij OV-chipkaart gaat het om gepland onderhoud en daarvan weten ze hoe lang het duurt. Bij NS gaat het om storingen en daarvan is niet te zeggen hoe lang het duurt. Blijkbaar is het bij NS goed mis met MijnNS en de diverse functies daar, als het een keer is verholpen is er kort erna weer een storing. 

Reputatie 7
Badge +1

Op dit moment werken hier zowel Mijn NS als de reishistorie weer. 

Nu dus zolang het nog werkt zo snel mogelijk de gegevens ophalen voor declaratie. 😅

@JurgenH 

Nou bij mij niet.

Badge +3

@JurgenH

Nou bij mij niet.

Echt wel (wereldreiziger) 🤣

De NS app denkt er inderdaad anders over: 😥

Maar ja, vanuit de app valt er niets te declareren.

 

Reputatie 3

NS app ligt er al maanden uit  - klassewissel dus ook.

Ook ik wil de reiskosten declareren bij mijn werkgever en lees dat het al ongeveer een maand niet mogelijk is om reisgegevens te raadplegen in Mijn NS. Wanneer wordt dit opgelost?

Dit is lang niet bij alle reizigers het geval. Kan je je abonnement en facturen wel inzien? Staat er niet toevallig nog een oude verlopen OV-chipkaart gekoppeld?

Nee het betrof mijn enige OV kaart, het probleem lag duidelijk bij NS, maar lijkt inmiddels hersteld.

Beste,
Ook ik zie helaas nog steeds geen reizen in mijn historie staan! Zowel in de app als op de website zie ik niets. Hoe kan dit worden opgelost?

Reputatie 7
Badge +1

Beste,
Ook ik zie helaas nog steeds geen reizen in mijn historie staan! Zowel in de app als op de website zie ik niets. Hoe kan dit worden opgelost?

Er is momenteel weer een nieuwe storing. Feitelijk is het nu meer zo dat de app werkt tussen de storingen in. De storingen zijn helaas vaker 😥

Reputatie 7
Badge +1

Hier werkt de reishistorie wel (weer). Zowel in de app als via de website.

Dus het kan zijn dat de storing inmiddels is opgelost. Maar het wil ook nog wel eens per persoon verschillen of het werkt of niet… 

Anders is een optie om via OV-chipkaart zelf de reishistorie te bekijken. Hou er alleen rekening mee dat met NS Flex daar geen ritprijzen getoond worden.

Ik krijg vandaag een storingsmelding. Als ik dit topic teruglees, word ik niet gelukkig…. Storing na storing na storing…

Reputatie 7
Badge +3

Er is inderdaad storing na storing en zo af en toe tussen de storingen werkt het even. 

Reageer